Concurs pentru copii, în cadrul festivalului RADAR
https://www.ziarulmetropolis.ro/concurs-pentru-copii-in-cadrul-festivalului-radar/

Biblioteca de New Media Art pentru Copii îi invită pe cei mici într-o aventură virtuală educativă şi distractivă, care-i poartă prin toate etapele de creare a unei super animaţii, ajutându-i să înţeleagă, pas cu pas, cum pot deveni chiar ei, din spectatori de desene animate, creatori.

Un articol de Liliana Matei|5 iulie 2020

RADAR Kids și Lidl România lansează un concurs inedit adresat copiilor, în cadrul proiectului Biblioteca de New Media Art pentru copii. Aceștia sunt chemați să devină coautorii unei animații de 40 de secunde ce va fi prezentată în cadrul festivalului RADAR, sub forma unei experiențe imersive.

Conținutul Bibliotecii este realizat de artiștii new media Vână Animation Studio și Aural Eye, oferind copiilor o serie de tutoriale și informații care le deschid ușile în culisele desenelor animate. Cei mici învață cum este organizat un studio de animație, ce roluri ar putea să ocupe, află ce este un storyboard, câte tipuri de animație există, cum ia naștere un personaj și o poveste animate și sunt familiarizați cu tehnologiile folosite în animație.

Până în acest moment, Vână Animation Studio și Aural Eye, împreună cu copii de la Școala Step by Step, au dezvoltat totodată și o poveste animată intitulată Zburătorul. Prin concursul „Fii mini-animator coautor” RADAR Kids își propune să găsească finalul poveștii prin implicarea mai multor copii. Pentru a participa la concurs, copiii trebuie să urmărească cum ia naștere această poveste pe site-ul Lidl.ro și să contribuie cu propriile lor idei sau desene care să o îmbogățească.

Juriul reprezentat de VÂNĂ și Aural Eye va alege 5 câștigători care-și vor regăsi ideile la finalul unei animații de 40 de secunde, prezentată sub forma unui show imersiv ce va putea fi experimentat în cadrul RADAR, secțiunea RADAR Kids.

În plus, aceștia mai primesc și o bicicletă și un hanorac cu propriul lor desen imprimat pe el, iar următorii 5 primesc câte un card Lidl în valoare de 100 de lei.

Parte a unui proiect mai amplu, RADAR – Romanian Artists Developing Alternative Realities – RADAR Kids este un loc de joacă art & tech. Aici cei mici au ocazia să interacționeze cu tehnologii creative surprinzătoare și cu adevărat fascinante pentru ei, cum sunt realitatea virtuală sau augumentată, inteligența artificială sau video-mappingul, într-un spațiu imersiv și interactiv.

02
/08
/18

Expo ShortFest 2018, platforma de expoziție a Festivalului Internațional de Scurtmetraj Arkadia ShortFest, propune un performance interactiv semnat de Mihai Zgondoiu.  Expo ShortFest promovează în fiecare an proiecte artistice apreciate național și internațional, amenajate în spații neconvenționale, transformând astfel experiența iubitorilor de artă într-una cât mai autentică. 

02
/08
/18

Fundația Calea Victoriei îi așteaptă pe cei doritori, în luna august, cu o varietate de cursuri și evenimente culturale: de la dezvoltare personală până la arte, de la exercițiile de autenticitate și înțelepciunea Poveștilor din „1001 de nopți” până la designul interior ca modalitate de a crea Spații fericite.

30
/07
/18

Expoziţia dedicată de muzeul Luvru pictorului Eugène Delacroix a fost, cu peste jumătate de milion de vizitatori, cea mai frecventată din istoria muzeului francez. „Delacroix 1798 - 1863” va fi deschisă, începând cu luna septembrie, la Metropolitan Museum of Art din New York. La Paris, aceasta a fost vizitată, în medie, de 5.100 de persoane zilnic, timp de patru luni.

27
/07
/18

Programul spectacolelor B-FIT in the Street! din perioada 28-29 iulie, al treilea weekend de festival, este format dintr-o selecţie de producţii româneşti, un spectacol nocturn din Spania şi o instalaţie interactivă din Danemarca, potrivit organizatorilor. Festivalul aduce, în perioada 13 iulie - 5 august, la Bucureşti peste 400 de artişti internaţionali şi peste 40 de spectacole cu sute de reprezentaţii.

19
/07
/18

Institutul Național al Patrimoniului împreună cu agenția de comunicare creativă Zaga Brand au lansat campania #CronicariDigitali, prin care își propun să apropie pentru prima dată valorile și tradițiile României de generația millennials. Astfel, tinerii sunt stimulați să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să promoveze patrimoniul cultural național și UNESCO din România.

18
/07
/18

Prima fotografie publicată vreodată pe Internet este o imagine prelucrată în Photoshop a formației Les Horrible Cernettes, o trupă de muzică pop alcătuit din angajate ale Centrul European de Cercetări Nucleare din Geneva (CERN). Fotografia a fost realizată pe 18 iulie 1992 de către Tim Berners-Lee, unul dintre părinții internetului.

17
/07
/18

Organizat pe parcursul întregii luni iulie, în perioada 1-31, Festivalul Gion Matsuri este cel mai spectaculos eveniment organizat de templul Yasaka din vechiul oraș Kyoto. Festivalul culminează la 17 iulie cu o paradă impresionantă (Yamaboko-junko) de care alegorice “hoko” și „yama”.