Concursul Enescu 2018. Giuseppe  Gibboni, Vikram Sedona și Orest Smovzh, în Finala Secțiunii de Vioară
https://www.ziarulmetropolis.ro/concursul-enescu-2018-giuseppe-gibboni-vikram-sedona-si-orest-smovzh-in-finala-sectiunii-de-vioara/

Cei trei tineri muzicieni intraţi în Finala Secţiunii de Vioară a Concursului Enescu 2018, Giuseppe Gibboni (Italia), Vikram Sedona (Italia) şi Orest Smovzh (Ucraina), vor aduce publicului luni, 17 septembrie, în cadrul finalei, Concertul Nr.1 în Re Major de Paganini, Concertul în Re Major pentru Vioară şi Orchestră de Brahms şi Concertul în Re Major de Ceaikovski.

Un articol de Petre Ivan|17 septembrie 2018

Publicul va putea asculta în Finala Secțiunii Vioară care are loc luni, pe 17 septembrie la Ateneul Român, de la ora 19.00, un regal cu trei dintre cele mai spectaculoase concerte pentru vioară din literatura muzicală: Concertul Nr.1 în Re Major de Paganini, în interpretarea tânărului muzician  Giuseppe Gibboni, Concertul în Re Major pentru Vioară și Orchestră de Brahms, în interpretarea lui Vikram Sedona și Concertul în Re Major de Ceaikovski – interpretat de Orest Smovzh.

Finala Secțiunii de Vioară se desfășoară cu participarea extraordinară a Orchestrei Filarmonicii George Enescu. La pupitru se va afla dirijorul și violonistul german Christoph Poppen. Biletele sunt sold-out, însă publicul care nu  a mai găsit loc în sala de concert poate urmări finala în transmisie live pe www.festivalenescu.ro.

Giuseppe Gibboni (Italia) s-a născut pe 16 mai 2001 și interpretează la o vioară F.Landolfi încredințată în 1751 Fundației Pro Canale din Milano. Este cunoscut drept „miracolul italian”:  a participat la programul „Prodigies – Music is life” al RAI 1, în colaborare cu UNICEF și   a înregistrat un disc cu Warner Classics care îi poartă numele. A câștigat Premiul I la Concursul Internațional de Vioară „L. Kogan”, Bruxélles, Premiul I la Concursul Internațional „A. Postacchini” și Premiul Special pentru cea mai bună interpretare a Capriciilor de Paganini.

Suținând concerte în Italia, Austria, Malta, Elveția, Germania, Polonia, Rusia și Franța, Vikram Sedona (Italia) studiază în prezent în cadrul Universităţii de Arte din Graz. Are 18 ani.  Deține Premiul I la Concursul Internaţional de vioară „Andrea Postacchini”, obținut în anul 2017.

Concursul Enescu 2018, Finalisti Vioara

Orest Smovzh (Ucraina) este în prezent student în cadrul Institutului Peabody. A studiat vioara cu mama sa, cu prof. Nadiya Varyanko, precum și cu Mariya Futorska, Yaroslava Rivnyak, Dmytro Tkachenko, Qian Zhou. A absolvit Academia Naţională de Muzică Tchaikovsky din Ucraina şi Conservatorul de Muzică Yong Siew Toh din Singapore. A participat la masterclass-uri cu Vadim Repin, Ilya Gringolts, Ivry Gitlis, Gyorgy Takacs-Nagy, Nigel North, Bernard Lanskey, Pierre Amoyal, Nam Yun Kim, Petru Munteanu, Kszysztof Węgrzyn, Takashi Shimizu, David Takeno şi Norman Fischer.  A cântat pe instrumente construite de Guarneri del Gesù, Jean-Baptiste Vuillaume, Carlo Landolfi, Lorenzo Storioni şi Stefan-Peter Greiner, împrumutate de regretatul Rin Kei Mei şi din colecţii private. Este născut pe 27 martie 1991 și în anul 2015 a fost desemnat câştigător al Concursului pentru vioară solo „Tadeusz Wroński”.

Între 1 și 23 septembrie, 270 de tineri artiști din 39 de țări pe tot globul vin la București să intre în competiție pentru a câștiga un trofeu  în cadrul ediției 2018 a Concursului Enescu.

Cu vârste cuprinse între 16 ani – cel mai tânăr concurent înscris în Concurs – și 33 de ani – vârsta maximă admisă, tinerii muzicieni susțin recitaluri cu unele dintre cele mai cunoscute lucrări ale secolului XX, dar și ale compozitorului George Enescu. Concurenții evoluează în fața juriului de specialitate, format din mari muzicieni consacrați și în fața publicului în cele trei etape de concurs și în cadrul Galelor Finale cu Orchestră, pentru cele trei secțiuni: Violoncel, Vioară și Pian. La secțiunea Compoziție, lucrările vor fi jurizate în formatul original, acestea fiind trimise de fiecare candidat în parte și având numele secretizat până la încheierea procesului de jurizare.    

La 60 de ani de la prima ediție, înplin an de sărbătoare a Centenarului și a 137 de ani de la nașterea compozitorului George Enescu, Concursul Internațional George Enescu propune publicului o experiență unică, și extinde perspectivele culturale și educaționale într-un început de dezbatere despre felul în care muzica clasică poatetransformașiconstrui o societate.

Foto: Concursul Enescu 2018 – Alex Damian, festivalenescu.ro.

20
/03
/20

Primul festival boutique din România, AWAKE, a decis să anuleze cea de-a patra ediţie a evenimentului. Aceasta era programată între 14 şi 16 august 2020, pe spectaculosul domeniu Teleki din Gorneşti, Mureş, cu un line-up impresionant ce propunea ca headlineri artişti precum JP Cooper, Asaf Avidan, White Lies, Dubioza Kolektiv, Viţa de Vie “În Corzi”, Asian Dub Foundation, Dimension, Camo & Krooked. AWAKE va anula toate concertele stabilite pentru ediţia de anul acesta a festivalului.

20
/03
/20

Radio România Cultural sporește semnificativ difuzarea artiștilor români a căror activitate este puternic afectată de epidemia de coronavirus. Începând de astăzi, postul va promova și difuza cu prioritate creații muzicale interpretate de artiștii români, oferind astfel publicului șansa de a se întâlni cu interpreții preferați, în contextul anulării tuturor evenimentelor culturale. Întregul format muzical al postului se va axa preponderent pe muzica sau interpretarea românească.

20
/03
/20

Dat fiind contextul global, echipa #TAMTAMFestival, organizatorul evenimentului cu același nume, decis să își regândească activitatea, aceea de antreprenor cultural, lansând inițiativa #ScenaVirtualaTamTam începand cu 20.03.2020.

18
/03
/20

Organizatorii au făcut anunțul oficial în urmă cu puțin timp: concursul din luna mai, de la Rotterdam, nu se va mai organiza în contextul actualei pandemii COVID-19. În conformitate cu precizările făcute de aceștia, au fost evaluate o multitudine de alternative, însă incertitudinea generată de situația curentă, precum și restricțiile implementate de guvernele țărilor participante au făcut imposibilă continuarea pregătirilor pentru acest eveniment de amploare.

17
/03
/20

”Zilele acestea cuvântul cheie ar trebui să fie solidaritate”, susține filosoful Mihai Șora, în timp ce actrița Maia Morgenstern mărturisește: ”Oamenii trebuie să nu își piardă încrederea, să fie convinși că arta, teatrul, cultura reprezintă un factor esențial al existenței noastre.”

15
/03
/20

Cum deocamdată cam suntem în vacanță forțată acasă, iar printre cele mai interesante plăceri (acum și mereu) sunt muzica și mâncarea, ne-am gândit să îmbinăm aceste două delicii cu povești despre relația dintre câțiva mari compozitori și arta culinară.

07
/03
/20

Bogdan Cotîrță, solistul trupei românești Melting Dice, vorbește, într-un interviu în formă de alfabet, despre: granița dintre vină și zâmbet, dribling și Timișoara, răbdare și oftat, dar, mai ales, despre un cuvânt căruia îi găsiți explicația chiar aici: „smanes“.

05
/03
/20

Opera Națională București prezintă joi, 5 martie 2020, începând cu ora 18:30 spectacolul „Cavalleria Rusticana & Pagliacci” de Pietro Mascagni - Ruggiero Leoncavallo. Regia poartă semnătura lui Ion Caramitru, scenografia a fost creată de Viorica Petrovici, iar conceptul light design-ului îi aparține lui Chris Jaeger. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta. Corul Operei Naționale București va fi pregătit de către Daniel Jinga.

05
/03
/20

Miercuri, 11 martie (19:00), LADISLAU HORVATH – care și-a construit un frumos parcurs internațional în calitate de concertmaestru al prestigioasei orchestre italiene Maggio Musicale Fiorentino (Florența), poziție pe care a ocupat-o până în 2019 – va dirija Orchestra de Cameră Radio într-un concert de serenade. Veți asculta la Sala Radio creații semnate de Mozart (inclusiv celebra Mica serenadă), Edward Elgar, Camille Saint-Saëns, Max Bruch.