Concursul George Enescu. Doi muzicieni italieni pe locurile II şi III la Secţiunea Vioară. Premiul I nu s-a acordat
https://www.ziarulmetropolis.ro/concursul-george-enescu-doi-muzicieni-italieni-pe-locurile-ii-si-iii-la-sectiunea-vioara-premiul-i-nu-s-a-acordat/

Vikram Sedona, în vârstă de 18 ani, şi Giuseppe Gibboni, în vârstă de 17 ani, din Italia, au câştigat locurile doi şi trei la Secţiunea Vioară, fiind premiaţi de Pierre Amoyal, preşedintele juriului. Premiul întâi nu s-a acordat în această ediţie.

Un articol de Petre Ivan|18 septembrie 2018

Vikram Sedona (Italia, 18 ani) este câştigătorul locului al doilea la secţiunea vioară a Concursului Internaţional „George Enescu”, ediţia 2018. Pe locul trei s-a clasat Giuseppe Gibboni (Italia, 17 ani).

Cel de-al treilea finalist, ucraineanul Orest Smovzh (Ucraina, 27 de ani) a primit un premiu special constând într-o serie de cursuri de măiestrie oferite de Silvia Marcovici şi Mihaela Martin. Locul întâi nu s-a acordat la această ediţie ca urmare a deciziei preşedintelui juriului Pierre Amoyal.

Vikram Sedona a mai primit de asemenea, două premii speciale: invitaţia de a concerta la Lisabona în cadrul festivalului al cărui director muzical este dirijorul Christoph Poppen, cel care a condus orchestra Filarmonicii „George Enescu” în seara finale şi încă o invitaţie specială, din partea unuia dintre membrii juriului, Eduard Schmieder.

Giuseppe Gibboni

Preşedintele juriului Pierre Amoyal a prezentat rezultatele jurizarii menţionând faptul că pe lângă cei trei tineri muzicieni finalişti, în concurs au mai fost alţi 48 de concurenţi, de asemenea talentaţi, care au demonstrat un mare potenţial. Preşedintele juriului a considerat că are responsabilitatea de a păstra acest echilibru faţă de toţi concurenţii şi, în consecinţă, a decis ca premiul întâi să nu se acorde la această ediţie.

„Ne-am bucurat de o seară excepţională, nişte concurenţi expresivi, cu o tehnică bună, maturi la o vârstă foarte fragedă. Am văzut talentul native şi potenţialul. Preşedintele juriului este suveran şi a dorit să marcheze faptul că pe lângă darul excepţional este nevoie de încă şi mai multă persistenţă pentru a valorifica talentul.

Muzicienii se formează întreaga viaţă, iar decizia din această seară marchează pentru toţi concurenţii acest mesaj”, spune Mihai Constantinescu, directorul Concursului şi Festivalului Internaţional „George Enescu”.

Juriul de specialitate al Secţiunii Vioară a fost format din Pierre Amoyal, (Preşedintele Juriului), Salvatore Accardo, Agustin Leon Ară, Remus Azoiţei, Silvia Marcovici, Eduard Schmieder, Viktor Tretyakov, Pavel Vernikov, Krzysztof Wegrzyn.

Susţinând concerte în Italia, Austria, Malta, Elveţia, Germania, Polonia, Rusia şi Franţa, Vikram Sedona studiază în prezent în cadrul Universităţii de Arte din Graz. Are 18 ani. Deţine Premiul I la Concursul Internaţional de vioară „Andrea Postacchini”, obţinut în anul 2017.

Ocupantul locului trei, Giuseppe Gibboni (Italia) s-a născut pe 16 mai 2001 şi interpretează la o vioară F.Landolfi încredinţată în 1751 Fundaţiei Pro Canale din Milano. Este cunoscut drept „miracolul italian”: a participat la programul „Prodigies – Music is life” al RĂI 1, în colaborare cu UNICEF şi a înregistrat un disc cu Warner Classics care îi poartă numele. A câştigat Premiul I la Concursul Internaţional de Vioară „L. Kogan”, Bruxélles, Premiul I la Concursul Internaţional „A. Postacchini” şi Premiul Special pentru cea mai bună interpretare a Capriciilor de Paganini.

Orest Smovzh

Orest Smovzh (Ucraina), concurentul care nu a mai urcat pe podium, este în prezent student în cadrul Institutului Peabody. A studiat vioara cu mama să, cu prof. Nadiya Varyanko, precum şi cu Mariya Futorska, Yaroslava Rivnyak, Dmytro Tkachenko, Qian Zhou. A absolvit Academia Naţională de Muzică Tchaikovsky din Ucraina şi Conservatorul de Muzică Yong Siew Toh din Singapore. A participat la masterclass-uri cu Vadim Repin, Ilya Gringolts, Ivry Gitlis, Gyorgy Takacs-Nagy, Nigel North, Bernard Lanskey, Pierre Amoyal, Nam Yun Kim, Petru Munteanu, Kszysztof Węgrzyn, Takashi Shimizu, David Takeno şi Norman Fischer.

A cântat pe instrumente construite de Guarneri del Gesù, Jean-Baptiste Vuillaume, Carlo Landolfi, Lorenzo Storioni şi Ştefan-Peter Greiner, împrumutate de regretatul Rin Kei Mei şi din colecţîi private. Este născut pe 27 martie 1991 şi în anul 2015 a fost desemnat câştigător al Concursului pentru vioară solo „Tadeusz Wroński.

*

Între 1 şi 23 septembrie, 270 de tineri artişti din 39 de ţări pe tot globul vin la Bucureşti să intre în competiţie pentru a câştiga un trofeu în cadrul ediţiei 2018 a ConcursuluiEnescu.

Cu vârste cuprinse între 16 ani – cel mai tânăr concurrent înscris în Concurs – şi 33 de ani – vârsta maximă admisă, tinerii muzicieni susţin recitaluri cu unele dintre cele mai cunoscute lucrări ale secolului XX, dar şi ale compozitorului George Enescu.

Concurenţii evoluează în faţa juriului de specialitate, format din mari muzicieni consacraţi şi în faţa publicului în cele trei etape de concurs şi în cadrul Galelor Finale cu Orchestră, pentru cele trei secţiuni: Violoncel, Vioară şi Pian. La secţiunea Compoziţie, lucrările vor fi jurizate în formatul original, acestea fiind trimise de fiecare candidat în parte şi având numele secretizat până la încheierea procesului de jurizare.

La 60 de ani de la prima ediţie, înplin an de sărbătoare a Centenaruluişi a 137 de ani de la naşterea compozitorului George Enescu, Concursul Internaţional George Enescu propune publicului o experienţă unică, şi extinde perspectivele cultural şi educaţionale într-un început de dezbatere despre felul în care muzica clasică poate transforma şi construi o societate.

Foto: Concursul George Enescu – facebook

07
/03
/22

În 8, 9 și 10 iulie, aeroportul din Arad va găzdui din nou artiști îndrăgiți și fanii lor, iubitorii de muzică bună, distracție și dans până la răsărit. Arad Open Air Festival se află deja la cea de-a șasea ediție, oferind publicului întâlniri cu nume celebre, activități de neuitat, scene pentru toate gusturile. Festivalul promite și anul acesta trei zile magice.

03
/03
/22

Corul de cameră Preludiu dirijat de Andrei Stănculescu invită publicul la un concert special pe data de 9 martie, ora 19.00, la Sala „George Enescu” a Universităţii Naționale de Muzică din București (UNMB), concert realizat în colaborare de Centrul Național de Artă Tinerimea Română (CNATR), Radio România Muzical și Universitatea Națională de Muzică din București.

03
/03
/22

Opera Națională București continuă seria de evenimente care marchează Stagiunea Centenară „Opera 100” și organizează, în perioada 2-6 aprilie, Masterclass-ul Nelly Miricioiu, care se va încheia cu „Belcanto Gala”, în data de 6 aprilie, în cadrul căreia cursanții vor fi acompaniați de Orchestra Operei Naționale București.

01
/03
/22

Concertele 𝑬𝒀𝑬𝑫𝑹𝑶𝑷𝑺 au fost descrise ca fiind, în mod paradoxal, energizante și generatoare ale unei stări de puternică melancolie. Trupa și-a început povestea în 2012, cu piese în limba engleză. Odată cu anul 2015 și cu îmbrățișarea limbii române ca mediu de exprimare, și-au consolidat propria poziție pe piața românească de muzică alternativă, lansând piese ca „Spre Soare”, „Prezent”, „Bicicleta” sau „Mai Stai".

24
/02
/22

Între 13 și 19 februarie 2022, la Iași a avut loc cea de-a treia ediție a Classix Festival, un demers organizat de Asociația Industrii Creative și Showberry. Peste 60 de artiști din 13 țări au fost prezenți în cadrul celor 8 concerte care au alcătuit programul festivalului, alături de 7 proiecții de film, un vernisaj, o expoziție, o dezbatere, o prelegere și 10 masterclass-uri.

16
/02
/22

Orchestra Română de Tineret (ORT) dirijată de Cristian Măcelaru – care poate fi ascultat pentru prima oară în România după momentul în care a fost numit director artistic al Festivalului Internaţional “George Enescu” – va concerta sâmbătă, 26 februarie 2022, ora 19, la Ateneul Român, într-o seară care are în program două superbe capodopere ale muzicii ruse : Concertul pentru vioară și orchestră în Re major, op. 35 de Ceaikovski, solistă violonista franceză de origine română Sarah Nemţanu şi Simfonia nr. 10 în mi minor op. 93 de Șostakovici.

15
/02
/22

„Aller guten Dinge sind drei/Lucrurile bune vin câte trei”, spune o expresie din limba germană. Pentru a marca cel de-al treilea an al colaborării lor, Forumul Cultural Austriac și Classix Festival din Iași își duc parteneriatul la un nivel superior propunând, între 13 si 18 februarie, nu mai puțin de trei evenimente cu clasă – două concerte ale instrumentiștilor Auner Quartett și o serie de proiecții, în premieră ieșeană, ale documentarului #newTogether, regizat de Carmen Lidia Vidu.

15
/02
/22

„Jack of all Trades“ este o formație de rock alternativ, care susține că oferă publicului un produs muzical „autobiografic și complet sincer de la cap la coadă”. În noiembrie 2014, aceștia au lansat primul videoclip, „Cum vrei să fiu”, marcând totodată și începutul activității de concerte live.

15
/02
/22

Joi, 17 și vineri, 18 februarie 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul britanic Alexander Walker, prezintă publicului Nocturna în si major pentru orchestră de coarde , op.40 de Antonín Dvořák, Rapsodiile pentru vioară şi orchestră nr. 1 și 2 de Béla Bartók, cu violonistul Mircea Călin în ipostaza solistică, și Simfonia nr. 7, în la major, op. 92 de Ludwig van Beethoven.

14
/02
/22

Câștigător al ultimei ediții a Concursului Internațional „George Enescu” (2021), violonistul VALENTIN ȘERBAN este un artist care atrage atenția în peisajul cultural românesc. Membru al cunoscutei orchestre Les Dissonances din Paris și concertmaestru invitat al Orchestrei Române de Tineret, Valentin Șerban a fost protagonistul proiectului inovator „Eyes Wide Shut”: 60 de minute de recital solo, cu piese semnate de mari compozitori ca Bach, Paganini sau Enescu, interpretate în întuneric complet.

14
/02
/22

Cu un sunet senzual, amplu și catifelat, ușurință aristocratică în interpretare și grație, Marc Coppey se înscrie în marea tradiție a violonceliștilor francezi. Însoțit de violoncelul său, Goffriller, din 1711, Marc Coppey va fi prezent săptămâna această în România, pentru a susține două concerte, pe scenele filarmonicilor din București și Sibiu.

10
/02
/22

Sala Mare de spectacole a Operei Naționale București este gazda spectacolului de foaier „Mozart și Salieri”, spectacolelor de operă „Madama Butterfly” de Puccini, „Evgheni Oneghin” de Ceaikovski, „Nunta lui Figaro” de Mozart, spectacolului coupé de dans contemporan „Tango. Radio & Juliet” de Edward Clug și a spectacolului de balet „Frumoasa din Pădurea Adormită” de Ceaikovski, toate făcând parte din repertoriul actual.

10
/02
/22

Peste 60 de artiști internaționali din 13 țări sosesc la Iași în perioada 13 - 19 februarie, în cadrul celei de-a treia ediții a Classix Festival. 8 concerte de muzică clasică, 10 cursuri de măiestrie, o expoziție de ilustrații, o dezbatere, o prelegere și 7 proiecții de film își așteaptă exploratorii aventurii clasice contemporane.

08
/02
/22

Dirijorul Daniel Jinga va evolua în seara de 10 februarie la pupitrul Filarmonicii din Arad, cu un program de muzică românească de secol XIX, cuprinzând partituri de tinereţe semnate în 1867 şi 1876 de compozitorul George Stephănescu, cel care stă la baza întemeierii Operei Naţionale din Bucureşti, prin faptul că în 1885 constituia Compania Opera Română, ce își desfășura pe atunci spectacolele pe scena Teatrului Național.

08
/02
/22

#newTogether, documentarul realizat de Forumul Cultural Austriac București, ajunge la Iași în cadrul Classix Festival. Proiecția în prezența invitaților Dan Lungu (scriitor) și Andrei Popov (Director Adjunct Forumul Cultural Austriac) va avea loc luni, 14 februarie 2022, orele 17:00, în sala de conferințe a Casei Muzeelor Iași din Str. Vasile Alecsandri nr 6.