Concursul International George Enescu. Au mai rămas două zile
https://www.ziarulmetropolis.ro/concursul-international-george-enescu-au-mai-ramas-doua-zile/

Violonistul Remus Azoiţei, laureat al ediţiei din 1999 a Concursului Internaţional George Enescu : „Fiecare moment în care un nou concurent din străinătate învaţă o lucrare de Enescu este o mare victorie pentru această ţară.”

Un articol de Petre Ivan|4 septembrie 2014

Cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu” va avea loc între 6 și 27 septembrie. Cunoscutul violonist Remus Azoiței vorbește despre cât de mult schimbă universul unui artist interpretarea unei piese de Enescu și despre ce a însemnat pentru cariera sa să fie laureat al Concursul Enescu. Interviul face parte dintr-o serie de clipuri video unice care arată cum și de ce „România contează”.

Violonistul Remus Azoiței, singurul român angajat vreodată la Academia Regală din Londra, unde predă cursuri de vioară, vorbește despre cât de important este pentru un muzician să participe la un concurs de talie internațională cum este Concursul Enescu.

“Concursul a câștigat respectul muzicienilor, după atât de multe ediții și majoritatea laureaților au avut un impact pe scena internațională, indiferent de premiul obținut.”

Remus Azoiţei

“The Washington Post” a scris despre Remus Azoiței că intepretează cu “o sensibilitate melodioasă” și că “are o tehnică sclipitoare”. Violonistul a absolvit cursurile prestigioasei Julliard School din New York în anul 2001.

A concertat alături de unele dintre cele mai importante orchestre din lume și afirmă cu sinceritate că piesele lui Enescu sunt extrem de complexe. Totuși, recunoaște Azoiței, lucrările compozitorului român sunt atât de profunde încât schimbă universul muzical al unui artist.

“Lucrările lui Enescu sunt destul de grele și destul de greu de descifrat, mai ales cele pentru vioară. Toată lumea interpretează lucrări de Bach sau Paganini, dar nu sunt mulți cei care interpretează Enescu, iar Enescu este mai valoros decât mulți alți compozitori. Lucrările lui pot schimba universul muzical al unui artist, au un impact profund, deschid perspective.”

“Una dintre cele mai importante reguli ale acestui Concurs, dacă nu chiar cea mai importantă, este că fiecare concurent trebuie să învețe o lucrare de Enescu’ mai spune violonistul care este, de asemenea, director artistic al Enescu Society in London.

Într-o campanie video care se derulează până pe 6 septembrie, ziua în care se deschide cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu“, artiști de renume internațional povestesc cum le-a schimbat viața și cariera câștigarea unui premiu în cadrul Concursului Enescu.

Cea de-a XIV-a ediție a Concursului Internațional „George Enescu“ are loc între 6 și 27 septembrie la Ateneul Român și la Universitatea Națională de Muzică București.

La această ediție, Concursul deschide drumuri pentru cariera internațională a 240 de tineri artiști, din 36 de țări, de pe 5 continente, câți s-au înscris în competiție.

Foto: Concursul International George Enescu şi Remus Azoiței

25
/05
/22

Leo Hussain, dirijor-principal invitat al Filarmonicii „George Enescu”, rămâne la pupitrul Orchestrei simfonice a Filarmonicii „George Enescu” , în zilele de joi și vineri, 2 și 3 iunie 2022.

11
/05
/22

Miercuri, 18 mai 2022 (de la 19.00), ORCHESTRA DE CAMERĂ RADIO prezintă un concert 100% MOZART, derulat sub bagheta dirijorului de origine libaneză TOUFIC MAATOUK. În 2015, acesta a debutat ca dirijor într-una dintre cele mai cunoscute săli de concerte din lume - Carnegie Hall, New York - cu Messa di Gloria de Puccini, moment urmat de debutul (în 2016) la Teatro San Carlo din Napoli cu Recviemul lui Mozart.

10
/05
/22

Joi, 12 mai și vineri, 13 mai 2022, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul Valentin Doni, prezintă publicului În lumina evocării-George Enescu de Ulpiu Vlad, Fantezia scoţiană, în mi bemol major, pentru vioară şi orchestră, op. 46 de Max Bruch, cu violonistul Gabriel Croitoru în ipostază solistică, și Variaţiunile Enigma, op. 36 de Edward Elgar.