Constantin Chiriac, directorul Teatrului din Sibiu, primit cu fast de cea mai longevivă monarhie ereditară din lume
https://www.ziarulmetropolis.ro/constantin-chiriac-directorul-teatrului-din-sibiu-primit-cu-fast-de-cea-mai-longeviva-monarhie-ereditara-din-lume/

Actorul Constantin Chiriac, directorul Teatrului Radu Stanca din Sibiu, alături de Wang Yong (profesor/director la Institute of East Asian Studies, Zhejiang Gongshang University) şi Isao Tomita (compozitor), ceilalţi doi laureaţi ai premiului oferit de Fundaţia Japonia, au fost primiţi la Palatul Imperial al Japoniei.

Un articol de Liliana Matei|24 octombrie 2015

„Am avut multe călătorii. De-a lungul timpului am călătorit în 144 de țări, am întâlnit mulți președinți, regi, șefi de stat, oameni foarte importanți, dar întâlnirea de la Casa Imperială pe care am avut-o ieri a fost în mod cert cea mai importantă și cea mai emoționantă întâlnire pe care am avut-o vreodată cu o mare demnitate a unui stat.

Am fost primiți, cei trei laureați împreună cu Președintele Fundației Japoneze de Familia Imperială, în Salonul Imperial. A fost un lucru de mare, mare cinste și onoare. Întâlnirea a durat 1 oră și 10 minute, fiecare dintre noi având posibilitatea de a vorbi câte 20 de minute în dialog. Din fericire, eu reprezentând probabil o structură care a adus atât de multe satisfacții Japoniei, am vorbit aproape 25 de minute și mie mi s-au adresat cele mai multe întrebări.” (Constantin Chiriac)

La sosire, invitaților li s-au prezentat, timp de o oră, normele protocolare pentru ceremonie:

„Eram în sala de așteptare, era 15:12 minute, iar la 15:14 minute urma să fim primiți. Este o punctualitate desăvârșită. Am fost instruiți aproape o ora înainte, care este protocolul. Fiecare gest era o repetiție pe care nu am trăit-o niciodată în altă parte, în pofida acestui lucru, totul a fost de un firesc incredibil și cu două minute înainte de a fi primiți de Familia Imperială a inceput o mișcare care a adus un zgomot infernal și m-am gândit că probabil este ritualul. Era un cutremur de pământ care a ținut câteva zeci de secunde după care am fost primiți foarte normal. Astfel de cutremure se petrec zilnic în Japonia. A fost totul de un firesc și de o prietenie nemaivăzută.” (Constantin Chiriac)

Constantin Chiriac a dorit să răsplătească ospitalitatea și amabilitatea cu care a fost primit printr-un gest simbolic, oferind un CD cu cântecele Mariei Tănase, o carte cu vinurile românești, o carte despre bucătăria românească și o sticlă de vin, un Cabernet de Valea Călugărească. În urma întâlnirii cu Familia Imperială, Prințul Moștenitor și-a exprimat dorința de a participa la una dintre edițiile Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.

După ceremonie a avut loc premiera spectacolului „Oidip” la Tokyo Metropolitan Theatre. În următoarele zile, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu va susține alte trei reprezentații ale spectacolului „Oidip” care a primit o reacție extraordinară din partea publicului japonez.

Un alt moment important a fost întâlnirea dintre Constantin Chiriac și regizorul Kazuyoshi Kushida, care a dorit să discute despre proiectul montării unui spectacol Kabuki, în vederea dezvoltării Festivalului Kabuki pe care domnia sa îl pregătește pentru Jocurile Culturale și Olimpice din 2020. Kazuyoshi Kushida a primit o stea pe Aleea Celebrităților în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu 2015.

29
/05
/20

Cu ocazia Centenarului Paul Celan, Primăria Muncipiului București prin Muzeul Național al Literaturii Române, în parteneriat cu Ministerul Federal al Afacerilor Europene şi Internaţionale al Republicii Austria prin Forumul Cultural Austriac București și Facultatea de Litere din București, Secția Germanistică, au realizat expoziția CELAN 100 – Printre cuvinte/ Unter den Wörtern.

28
/05
/20

De 1 iunie, Teatrul pentru Copii și Tineret „Gong” Sibiu prezintă „Coloravirus”, un program online cu momente de teatru, muzică, lecturi, dar și ateliere de creație, de gătit și de magie.

28
/05
/20

CRONICĂ DE FILM La unele documentare ne uităm pentru că ne interesează mai ales un autor sau un stil. Iar pe altele le privim în primul rând pentru subiect. Din a doua categorie face parte „Becoming” (2020), de Nadia Hallgren – un film despre Michelle Obama produs şi difuzat de Netflix.

27
/05
/20

Două evenimente care tratează migrația din perspectiva copiilor și adolescenților, „365 de zile în Germania” (28 mai) și „Istoriile migrației în teatrul românesc de după 1989” (1 iunie), curatori Ciprian Marinescu și Mihaela Michailov, vor fi prezentate de Institutul Cultural Român de la Berlin.

26
/05
/20

Săptămâna aceasta revenim cu o nouă poveste din cadrul proiectului „Dăruieşte ziua ta”. De data aceasta, Diana Bădică a scris o poveste, iar aceasta a fost rescrisă de unul dintre cititorii ei.

26
/05
/20

Teatrul Odeon continuă proiectele desfășurate online și vă oferă, în completarea seriei Mari Spectacole @ODEON, joi, 28 mai, la ora 18:00, „Farmecul discret al amintirii”, un proiect video de rememorare extrem de subiectivă a unor aventuri teatrale, regizat de Dragoș Galgoțiu, prin care regizorul aduce din nou în scenă șapte dintre spectacolele pe care le-a montat la Teatrul Odeon.

Page 2 of 88812345...102030...Last »