Constantin Chiriac, directorul Teatrului din Sibiu, primit cu fast de cea mai longevivă monarhie ereditară din lume
https://www.ziarulmetropolis.ro/constantin-chiriac-directorul-teatrului-din-sibiu-primit-cu-fast-de-cea-mai-longeviva-monarhie-ereditara-din-lume/

Actorul Constantin Chiriac, directorul Teatrului Radu Stanca din Sibiu, alături de Wang Yong (profesor/director la Institute of East Asian Studies, Zhejiang Gongshang University) şi Isao Tomita (compozitor), ceilalţi doi laureaţi ai premiului oferit de Fundaţia Japonia, au fost primiţi la Palatul Imperial al Japoniei.

Un articol de Liliana Matei|24 octombrie 2015

„Am avut multe călătorii. De-a lungul timpului am călătorit în 144 de țări, am întâlnit mulți președinți, regi, șefi de stat, oameni foarte importanți, dar întâlnirea de la Casa Imperială pe care am avut-o ieri a fost în mod cert cea mai importantă și cea mai emoționantă întâlnire pe care am avut-o vreodată cu o mare demnitate a unui stat.

Am fost primiți, cei trei laureați împreună cu Președintele Fundației Japoneze de Familia Imperială, în Salonul Imperial. A fost un lucru de mare, mare cinste și onoare. Întâlnirea a durat 1 oră și 10 minute, fiecare dintre noi având posibilitatea de a vorbi câte 20 de minute în dialog. Din fericire, eu reprezentând probabil o structură care a adus atât de multe satisfacții Japoniei, am vorbit aproape 25 de minute și mie mi s-au adresat cele mai multe întrebări.” (Constantin Chiriac)

La sosire, invitaților li s-au prezentat, timp de o oră, normele protocolare pentru ceremonie:

„Eram în sala de așteptare, era 15:12 minute, iar la 15:14 minute urma să fim primiți. Este o punctualitate desăvârșită. Am fost instruiți aproape o ora înainte, care este protocolul. Fiecare gest era o repetiție pe care nu am trăit-o niciodată în altă parte, în pofida acestui lucru, totul a fost de un firesc incredibil și cu două minute înainte de a fi primiți de Familia Imperială a inceput o mișcare care a adus un zgomot infernal și m-am gândit că probabil este ritualul. Era un cutremur de pământ care a ținut câteva zeci de secunde după care am fost primiți foarte normal. Astfel de cutremure se petrec zilnic în Japonia. A fost totul de un firesc și de o prietenie nemaivăzută.” (Constantin Chiriac)

Constantin Chiriac a dorit să răsplătească ospitalitatea și amabilitatea cu care a fost primit printr-un gest simbolic, oferind un CD cu cântecele Mariei Tănase, o carte cu vinurile românești, o carte despre bucătăria românească și o sticlă de vin, un Cabernet de Valea Călugărească. În urma întâlnirii cu Familia Imperială, Prințul Moștenitor și-a exprimat dorința de a participa la una dintre edițiile Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.

După ceremonie a avut loc premiera spectacolului „Oidip” la Tokyo Metropolitan Theatre. În următoarele zile, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu va susține alte trei reprezentații ale spectacolului „Oidip” care a primit o reacție extraordinară din partea publicului japonez.

Un alt moment important a fost întâlnirea dintre Constantin Chiriac și regizorul Kazuyoshi Kushida, care a dorit să discute despre proiectul montării unui spectacol Kabuki, în vederea dezvoltării Festivalului Kabuki pe care domnia sa îl pregătește pentru Jocurile Culturale și Olimpice din 2020. Kazuyoshi Kushida a primit o stea pe Aleea Celebrităților în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu 2015.

19
/05
/20

Joi, 21 mai 2020, de la ora 19.00, în cadrul stagiunii online, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de maestrul Christian Badea, îl are invitat pe solistul Liviu Prunaru, concertmaistru al Orchestrei Regale Concertgebouw din Amsterdam. În program, Concertul în la minor pentru vioară şi orchestră, op. 53 de Antonin Dvořák și Simfonia nr. 1, în do minor, op. 68 de Johannes Brahms.

19
/05
/20

„UNATC - Uși redeschise online“. Scenografie, Master Anul 2. Curs Design Costum, prof.univ.dr. Ștefania CENEAN, Studenta Maria IVAN. Tematica: „Compuneți din existent costume pentru un posibil scurt scenariu, umărind și relația dintre personaje. Redați patina costumelor conform scenariului.“

18
/05
/20

Pe marii actori îi asociezi mereu unui teatru, unui loc în care și-au desfășurat mare parte din activitatea artistică, unde s-au afirmat. Se zice, de asemenea, că omul sfințește locul... Marina Mihuț este unul dintre aceștia, în plus, și-a dorit mereu să lucreze cu regizori care „o pun la treabă”  și a ținut să se dedice cu tot sufletul unui singur spațiu, teatrului în care a găsit echipa de actori și regizorii alături de care se putea autodepăși - Teatrul „Bulandra”.

18
/05
/20

Pe canalul de Youtube al Teatrului Național din București, difuzarea unor conferințe și spectacole din arhivă continuă și în această săptămână. În week-end aveți ocazia de a viziona, cu trei reprezentații, un spectacol ce s-a bucurat de un uriaș succes de public, jucat cu casa închisă în perioada 2001-2007, Take, Ianke și Cadîr de Victor Ion Popa, în regia lui Grigore Gonța.

18
/05
/20

„UNATC - Uși redeschise online“. MASTER 1 SCENOGRAFIE, prof.univ.dr. Ștefania CENEAN. Tema: Improvizație de costum din existent reprezentând un reper din modă. Studente: Adela PÂRVU, Andreea BOIANGIU, Cristina BREATEANU, Delia GHIZDĂVEȚ, Ruxandra MANOLE, Flavia STROE.

17
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Cu premiera recentă la HBO şi disponibil pe platforma HBO GO, „Natalie Wood: Ce rămâne în urmă” (2020) este un documentar biografic realizat de Laurent Bouzereau despre una dintre cele mai cunoscute actriţe americane. Filmul are ca punct de pornire moartea suspectă a vedetei la doar 43 de ani.

17
/05
/20

Vă invităm să o descoperiți pe legendara Billie Holiday prin intermediul cărții „Lady Sings the Blues”, semnată de artistă alături de William Dufty și publicată recent și în limba română, la editura Nemira.

17
/05
/20

Acordînd un loc important dialogului și monologului în care confesiunea se îmbină cu persuasiunea, nuvelele – „specie din păcate neglijată azi la noi (ca și în Franța sau Germania!) de scriitori și editori”, cum spune autorul – ce alcătuiesc volumul ne duc cît se poate de firesc cu gîndul la teatru.

Page 5 of 888« First...34567...102030...Last »