Convenție de cooperare în domeniul cinematografiei, semnată la Cannes
https://www.ziarulmetropolis.ro/conventie-de-cooperare-in-domeniul-cinematografiei-semnata-la-cannes/

Convenţia de cooperare între Centrul Naţional al Cinematografiei din România (CNC) şi Le Centre national du cinéma et de l’image animeé (Centrul Naţional al Cinematografiei din Franţa), prin care se va pune în aplicare o politică comună în domeniul cinematografiei a fost semnată ieri, în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Cannes.

Un articol de Liliana Matei|17 mai 2016

Documentul a fost semnat de către Ministrul Culturii din România, Corina Șuteu, și Ministrul Culturii și Comunicării din Franța, Audrey Azoulay, alături de Directorul General al Centrului Național al Cinematografiei din România, Anca Mitran, și de Directorul General al Le Centre national du cinéma et de l’image animeé, Christophe Tardieu. Evenimentul a fost onorat de prezența Excelenței Sale, Ambasadorul României în Franța, domnul Luca Niculescu.

Convenția stabilește cadrul necesar schimburilor de bune practici în relația cu instituțiile europene, elaborarea de instrumente fiscale în scopul diversificării surselor de finanțare ale producțiilor cinematografice românești, implementarea programelor de educație prin imagine, cât și de dezvoltare de public (programe care își propun aducerea publicului în cinematografe), precum și conservarea patrimoniului cinematografic și circulația operelor dintre cele două state.

România va beneficia în mod excepțional în urma acestui acord prin expertiza furnizată de CNC-ul francez, expertiză care va permite industriei cinematografice o dezvoltare în acord cu calitatea filmelor produse de cineaștii români.

Aseară, la finalul primului weekend de festival, a avut loc recepția dată în cinstea cineaștilor români de la Cannes, eveniment onorat cu prezența Excelenței Sale, Ambasadorul României în Franța, Domnul Luca Niculescu, a Doamnei Corina Șuteu, Ministrul Economiei, a Domnilor Peter van Santen, Consulul onorific al Țărilor de Jos și Stefan de Fay, Consulul Onorific al României la Nisa, alături de regizorii Bogdan Mirică (lungmetrajul său, „Câini”, a avut premiera la Cannes, în cadrul Un Certain Regard), Anca Damian (invitată în cadrul programului Talents Adami Cannes), Gabi Virginia Șarga și Cătălin Rotaru (regizorii filmului 4:15 sfârșitul lumii, din Competiţia oficială de scurtmetraje, la Cannes împreună cu toată echipa filmului), alături de regizorii, producătorii sau directorii de imagine Bobby Păunescu, Dan Chișu, Viorel Sergovici, Andrei Butică, Anamaria Antoci (la Cannes în cadrul Producers on the Move), Daniel Mitulescu, Oana Iancu (co-producător Albüm, din Semaine de la Critique), Dan Drăghicescu, Eduard Schneider, Iuliana Ștefan, Mihai Trancă (Short Film Corner), sau de invitații Marco Müller (fostul director al festivalurilor de film de la Veneția și de la Roma), Mirsad Purivatra (directorul festivalului Sarajevo), regizorul Jesus del Cerro, producătorul Guillaume de Seille etc.

Cinematografia românească este reprezentată anul acesta la Festivalul de film de la Cannes (11 – 22 mai) și în cadrul Marché du Film. Standul românesc este organizat de Centrul Național al Cinematografiei împreună cu Ministerul Culturii. Standul are ca scop principal promovarea cinematografiei și a cineaștilor români pe plan internațional.

Foto: Eric Bonte

14
/07
/20

Vechea şi celebra şcoală poloneză de film nu e doar o amintire. Faima şi importanţa ei se întind până astăzi, aşa cum o dovedeşte şi un excepţional proiect din ultimii ani: „Martin Scorsese prezintă: Capodopere ale cinematografiei poloneze”.

12
/07
/20

★★★★★ CRONICĂ DE FILM Prezent anul trecut în mai multe festivaluri și disponibil acum în România pe platforma MUBI, „Ne croyez surtout pas que je hurle” („Just Don't Think I'll Scream”, 2019), debutul regizorului francez Frank Beauvais, este un excelent documentar eseu, potrivit și pentru perioada bizară pe care o trăim.

11
/07
/20

Presa franceză laudă Malmkrog, noua peliculă semnată de Cristi Puiu: „Regizorul ne dăruiește un film unic și curajos”, „o adevărată lecție de punere în scenă”.

10
/07
/20

De vineri, 10 iulie, timp de zece zile, cele mai recente documentare de mediu, din 14 țări, vor fi difuzate gratuit, în premieră națională, pe online.pelicam.ro, în cadrul celei de-a 9-a ediții Pelicam - Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni, desfășurată exclusiv online.

10
/07
/20

Joi, 16 iulie, de la ora 21.00, în grădina Rezidenței BRD Scena9 (Str. I.L. Caragiale 32), va fi proiectat filmul artistic senegalez „Black Girl”, regizat și scris de Ousmane Sembène, în cadrul programului de proiecții de film în aer liber CINEVARA.

07
/07
/20

PREVIEW Două cinecluburi în aer liber - F-SIDES şi CINEVARA - le oferă cinefililor din Bucureşti şansa să vadă filme realizate de femei şi filme din patrimoniul cinematografiei.

07
/07
/20

Mai bogată ca niciodată în premiere, selecția de filme românești de la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania cuprinde un număr record de 21 de lungmetraje și 16 scurtmetraje, care vor fi proiectate, în prezența realizatorilor, între 31 iulie și 9 august, la Cluj-Napoca.

05
/07
/20

CRONICĂ DE FILM Scris și regizat de Nicolas Bedos, „La Belle Époque” (2019), prezentat anul trecut la Cannes în afara competiției și programat să deschidă ediția amânată din acest a TIFF-ului clujean, este o comedie tipic franceză cu vedete. Eternul subiect al cuplurilor în criză este ambalat puțin diferit, însă fără nimic memorabil.

04
/07
/20

S-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More: film românesc, documentare despre mari coregrafi, muzicieni sau creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație și dezbateri, într-un program special în aer liber.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

Pagina 12 din 275« Prima...1011121314...203040...Ultima »