Convenție de cooperare în domeniul cinematografiei, semnată la Cannes
https://www.ziarulmetropolis.ro/conventie-de-cooperare-in-domeniul-cinematografiei-semnata-la-cannes/

Convenţia de cooperare între Centrul Naţional al Cinematografiei din România (CNC) şi Le Centre national du cinéma et de l’image animeé (Centrul Naţional al Cinematografiei din Franţa), prin care se va pune în aplicare o politică comună în domeniul cinematografiei a fost semnată ieri, în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Cannes.

Un articol de Liliana Matei|17 mai 2016

Documentul a fost semnat de către Ministrul Culturii din România, Corina Șuteu, și Ministrul Culturii și Comunicării din Franța, Audrey Azoulay, alături de Directorul General al Centrului Național al Cinematografiei din România, Anca Mitran, și de Directorul General al Le Centre national du cinéma et de l’image animeé, Christophe Tardieu. Evenimentul a fost onorat de prezența Excelenței Sale, Ambasadorul României în Franța, domnul Luca Niculescu.

Convenția stabilește cadrul necesar schimburilor de bune practici în relația cu instituțiile europene, elaborarea de instrumente fiscale în scopul diversificării surselor de finanțare ale producțiilor cinematografice românești, implementarea programelor de educație prin imagine, cât și de dezvoltare de public (programe care își propun aducerea publicului în cinematografe), precum și conservarea patrimoniului cinematografic și circulația operelor dintre cele două state.

România va beneficia în mod excepțional în urma acestui acord prin expertiza furnizată de CNC-ul francez, expertiză care va permite industriei cinematografice o dezvoltare în acord cu calitatea filmelor produse de cineaștii români.

Aseară, la finalul primului weekend de festival, a avut loc recepția dată în cinstea cineaștilor români de la Cannes, eveniment onorat cu prezența Excelenței Sale, Ambasadorul României în Franța, Domnul Luca Niculescu, a Doamnei Corina Șuteu, Ministrul Economiei, a Domnilor Peter van Santen, Consulul onorific al Țărilor de Jos și Stefan de Fay, Consulul Onorific al României la Nisa, alături de regizorii Bogdan Mirică (lungmetrajul său, „Câini”, a avut premiera la Cannes, în cadrul Un Certain Regard), Anca Damian (invitată în cadrul programului Talents Adami Cannes), Gabi Virginia Șarga și Cătălin Rotaru (regizorii filmului 4:15 sfârșitul lumii, din Competiţia oficială de scurtmetraje, la Cannes împreună cu toată echipa filmului), alături de regizorii, producătorii sau directorii de imagine Bobby Păunescu, Dan Chișu, Viorel Sergovici, Andrei Butică, Anamaria Antoci (la Cannes în cadrul Producers on the Move), Daniel Mitulescu, Oana Iancu (co-producător Albüm, din Semaine de la Critique), Dan Drăghicescu, Eduard Schneider, Iuliana Ștefan, Mihai Trancă (Short Film Corner), sau de invitații Marco Müller (fostul director al festivalurilor de film de la Veneția și de la Roma), Mirsad Purivatra (directorul festivalului Sarajevo), regizorul Jesus del Cerro, producătorul Guillaume de Seille etc.

Cinematografia românească este reprezentată anul acesta la Festivalul de film de la Cannes (11 – 22 mai) și în cadrul Marché du Film. Standul românesc este organizat de Centrul Național al Cinematografiei împreună cu Ministerul Culturii. Standul are ca scop principal promovarea cinematografiei și a cineaștilor români pe plan internațional.

Foto: Eric Bonte

21
/11
/23

Ce începe clandestin și se termină cel puțin amuzant? O petrecere organizată de barmanul Klaus (Adrian Nicolae) la clubul în care lucrează, unde fratele lui, bodyguard (Cosmin „Micutzu” Nedelcu) e nevoit să dea o mână de ajutor, cu zâmbetul pe buze, e povestea filmului Klaus & Barroso.

17
/11
/23

„Un film care ne-a impresionat prin mizanscena sa, o relatare istorică lipsită de manierism care ne-a surprins, un film care ne-a făcut să plonjăm în haosul evenimentelor din 1989, odată cu fuga lui Ceaușescu. Un film în care agitația Revoluției nu e surprinsă doar în varii locuri din Sibiu, dar și în reacțiile și limbajul personajelor.”

16
/11
/23

Lanțul de cinematografe HAPPY CINEMA, prezent în București, Focșani, Alexandria, Buzău, Vaslui, Botoșani, Bacău și Bistrița, se extinde cu 4 cinematografe noi în țară (București și Slobozia) și unul în Republica Moldova, Chișinău. HAPPY CINEMA, brand cu capital 100% românesc, își consolidează poziția de top ca acoperire în țară.

14
/11
/23

"În lunile octombrie şi noiembrie am stat o lună la Timișoara ca bursier: am primit o bursă de creație Taifas în colaborare cu librăria La Două Bufnițe" - scriitorul Vasile Ernu îşi împărtăşeşte impresiile despre prima ediţie a unui nou festival timişorean.

14
/11
/23

Începând de vineri spectatorii sunt așteptați undeva în (v)estul sălbatic, în România anului 1944 când cel De-al Doilea Război Mondial se apropie de final. WARBOY spune povestea plină de emoție a unui adolescent care, încercând să salveze cei doi cai ai familiei, pornește într-o călătorie inițiatică, traversând peisajul sălbatic al Munților Apuseni.

14
/11
/23

Documentarul-portret „𝑫𝒆 𝒄𝒆 𝒎𝒂̆ 𝒄𝒉𝒆𝒂𝒎𝒂̆ 𝑵𝒐𝒓𝒂, 𝒄𝒂̂𝒏𝒅 𝒄𝒆𝒓𝒖𝒍 𝒎𝒆𝒖 𝒆 𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏” (regie: Carla-Maria Teaha), care o aduce în prim-plan pe una dintre cele mai iubite scriitoare din România, se vede, începând de astăzi, în cinematografele din România, distribuit de Bad Unicorn.

13
/11
/23

CRONICĂ DE FILM Aflată la debutul în regie, Carla Teaha propune “De ce mă cheamă Nora, când cerul meu e senin” (2023), un documentar portret, plin de deferenţă, despre o scriitoare îndrăgită şi nonconformistă, Nora Iuga. Din 17 noiembrie, în cinematografe.

13
/11
/23

Bucharest Best Comedy Film Festival și-a ales filmul câștigător dintre cele 10 participante în competiție. Marele câștigător este o comedie venită direct din Peru pe marile ecrane din România. Surori vitrege a fost ales în unanimitate de către juriul festivalului, cucerind imediat și publicul participant la Gala de închidere, când a fost anunțat drept marele câștigător.