„Copacul vrajbei noastre” – o dramă islandeză glorios de sumbră. Din 10 august în cinematografe
https://www.ziarulmetropolis.ro/copacul-vrajbei-noastre-o-drama-islandeza-glorios-de-sumbra-din-10-august-in-cinematografe/

Filmele despre conflictele suburbane dintre vecinii terorizaţi şi vecinii teritoriali au devenit populare încă din zilele lui Buster Keaton, dar este o adevărată surpriză faptul că regizorul islandez Hafsteinn Gunnar Sigurõsson împachetează atât de multă emoţie în noul său film, „Copacul vrajbei noastre”, care a avut premiera mondială la Festivalul de la Veneţia. Filmul, proiectat şi la TIFF, anul acesta, va ajunge în cinematografele din România pe 10 august.

Un articol de Petre Ivan|25 iulie 2018

Fiecare personaj din „Copacul vrajbei noastre”  debutează ca un individ problematic a cărui nebunie escaladează mai întâi în dramă, apoi în tragedie.

Balanța aproape perfectă dintre drama din familie și comedia neagră ne duce cu gândul la peliculele anterioare ale regizorului, Parisul Nordului” și La răscruce”, dar de această dată, Sigurõsson proiectează cu adevărat o voce distinctă.

Filmul poate fi rezumat într-un paragraf după cum urmează: Agnes îl dă pe Atli afară și îi spune să  nu care cumva să-l mai prindă lângă fiica lor, Ása. Atli se mută cu părinții, dar aceștia sunt prinși într-o ceartă cu vecinii: cică arborele din curte, de care sunt atât de mândri, le umbrește prispa! Curând, lucrurile scapă de sub control…

 

Întrebat de unde a apărut idea filmului, Sigurõsson a declarat că ideea a prins contur cu mai bine de un deceniu în urmă într-o discuție de-a sa cu Huldar Breiõfjörõ, co-scriitorul filmului: „Amândoi am fost fascinați de ideea de a face un film despre disputele dintre vecini. Ceea ce m-a entuziasmat pe mine, inițial, în legătură cu ideea aceasta este faptul că astfel de conflicte pot fi absurd de amuzante, deoarece mai mereu au în centrul atenției chestiuni minore care sunt exagerate până la refuz. Ele devin de cele mai multe ori conflicte extrem de violente, în urma cărora oamenii normali, respectabili, își pierd demnitatea și auto-controlul.”

După premiera din cadrul Festivalului de Film de la Veneția, filmul Copacul vrajbei noastre” a câștigat premiul pentru Cel mai bun film, Cel mai bun regizor și Cel mai bun scenariu la Oscarurile islandeze 2018.

„Copacul vrajbei noastre” va ajunge în cinematografele din România începând cu 10 august, fiind distribuit de Transilvania Film.

Foto: Copacul vrajbei noastre – Transilvania Film

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

21
/01
/20

În marginea filmului de cinema "Dolor y gloria" (nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film străin, și în care Antonio Banderas face un rol pentru care e, de asemenea, nominalizat).

Page 2 of 25812345...102030...Last »