Coregraful Mihai Mihalcea, apreciat la un prestigios festival francez
https://www.ziarulmetropolis.ro/coregraful-mihai-mihalcea-apreciat-la-un-prestigios-festival-francez/

Reinventat în Farid Fairuz, coregraful si performerul Mihai Mihalcea a fost invitat recent să sustină trei reprezentaţii cu spectacolul “Realia (Bucureşti-Beirut)” în cadrul festivalului Rencontres choregraphiques internationales de Seine-Saint-Denis, care de-a lungul timpului a lansat si conscrat nume devenite celebre ale scenei internationale de dans si performance.

Un articol de Liliana Matei|9 Iunie 2015

Ecourile care au urmat celor trei reprezentatii prezentate de artistul roman nu s-au lăsat asteptate. Prezent la France Culture ca invitat în direct în cadrul emisiunii ”L’Atelier interieur” realizată de bine cunoscuta Aurelie Charon, alături de Bambi, personalitate a lumii franceze cu o istorie personală tulburătoare si de cântăreata Kamilya Jubran, Farid Fairuz/ Mihai Mihalcea si-a spus povestea legată de presiunea urmare a căreia din 2010 a abordat spațiul public într-un fel de-a dreptul surprinzător si îndrăznet.

Ficționalizandu-si biografia si plonjand în practici artistice cu mari riscuri estetice pe care le-a asumat, Farid Fairuz si-a împins propriile limite si s-a aventurat cu toată forta în încercarea de intensificare a unei prezente din care a făcut o formă de rezistentă.

După cele trei reprezentații, după mai multe interviuri acordate criticilor de dans si participarea la emisiuni în direct la France Culture si RFI, o serie de reactii si articole au început să apară în mediul de specialitate apreciind prestatia artistică a unui artist matur care jonglează subtil cu mai multe medii. În spectacolul său artistul construieste un discurs complex, necomplezent si lipsit de ipocrizie. Adresand un continut frust învelit într-o glazură de autoderiziune si lipsit de inhibitie, Farid Fairuz lansează teme fundamentale pentru ceea ce înseamnă astăzi artele spectacolului, relatia dintre public si artist, amestecul dintre realitate si fictiune, constructie si efemer. Nu lipsesc din spectacolul lui Farid Fairuz o serie de declarații ireverentioase, care încercă să scurtcircuiteze locurile comune ale artelor spectacolului.

În articolul publicat în ”Danser – canal historique”, criticul de dans Agnès Izrine subliniază că Farid Fairuz se ocupă cu finete si cu distanțare continuă de ceea ce face, transformand întregul într-un conținut sensibil si emotionant.

Totodată intentiile artistului au fost detectate si reflectate cu finete de criticul Christophe Candoni în ”Toute la Culture”, care vede în Farid Fairuz ”o revelatie singulară” si care consideră spectacolul ”Realia (București-Beirut)” o lucrare ”sensibilă si profundă”, ”un moment de deschidere si împărtășire oferit de un artist liber si autentic”. Criticul francez vede în spectacolul artistului o lucrare ”foarte sinceră, uimitoare, anarhică si ezitantă” în același timp.

“Realia (București-Beirut)” creat si interpretat de Farid Fairuz a fost programat în 26, 27 și 28 mai, la Teatrul Le Colombier din Bagnolet. Spectacolul a fost prezentat anterior la subRahova, în cadrul Festivalului Temps d’Images în Cluj-Napoca, la Dance House Limassol, precum și la Centrul Național al Dansului București, Teatrul – Alfred Ve Dvore/Motus, Praga, în cadrul Festivalului Antistatic, Sofia și la Hebbel am Ufer, Berlin.

Despre Mihai Mihalcea

În 2010 artistul Mihai Mihalcea a luat cu asalt scena culturală cu un proiect de ficționalizare a propriei biografii devenind Farid Fairuz si lansând în spatiul public o serie de întrebări si reflecții cu privire la productia culturală, capitalism, sexualitate si religie.

Până să se reinventeze în Farid Fairuz artistul Mihai Mihalcea a fost unul dintre cei mai activi din domeniul coregrafiei contemporane din România de după 1989. A avut un rol esential în multe dintre initiativele care au condus la recunoasterea internatională a dansului contemporan romanesc si la înfiintarea unor structuri si institutii devenite repere ale acestui domeniu.

Între 2006-2013 a fost director al Centrului Național al Dansului din Bucuresti. În 2013-1014 a fost bursier al Academiei de Artă din Berlin. În 2014 a co-curatoriat festivalul “Good Guys Only Win in Movies” la Hebbel am Ufer Berlin. A dansat si a creat spectacole si lucrări coregrafice prezentate în: Franta, Germania, Italia, Ungaria, Austria, S.U.A., Bulgaria, Ucraina, Portugalia, Polonia, Olanda, Belgia, Elvetia si Slovenia.

Foto: Roland Vaczi

12
/12
/18

Supărat de gestul unui spectator, care şi-a permis să intre în sală după începerea reprezentaţiei sale, rapsodul Grigore Leşe a plecat de pe scenă în timpul unui concert, susţinut, zilele trecute, în Târgu Lăpuş, Maramureş. Deşi cei prezenţi i-au cerut scuze şi l-au rugat să continue, interpretul a refuzat vehement să continue spectacolul.

11
/12
/18

S-au temut că piesa nu va avea niciodată succes din cauza duratei sale de aproape şase minute, dar a devenit cel mai ascultat single al secolului. "Bohemian Rhapsody", cântrecul trupei Queen, este, de la începutul acestei săptămâni, cel mai difuzat single din secolul al XX-lea pe platformele de streaming.

11
/12
/18

Ziua Internaţională a Tangoului, sărbătorită în 11 decembrie începând din anul 1977, a fost proclamată în onoarea a două figuri legendare ale muzicii argentiniene: Carlos Gardel, Regele Tangoului şi Julio De Caro, ambii născuţi într-o zi de 11 decembrie/ În 1935 Carlos Gardel compunea „Por una cabeza”, unul dintre cele mai cunoscute tangouri din istoria muzicii. 

07
/12
/18

Zece variațiuni pe teme de colinde româneşti compuse de zece tineri compozitori români pot fi ascultate în premieră absolută în data de 12 decembrie, în Sala “George Enescu” a Universității Naționale de Muzică din Bucureşti, ora 19:00. Concertul “Dincolo de colind” va fi interpretat de ansamblul de muzică nouă SonoMania, sub bagheta Simonei Strungaru. Accesul la eveniment este gratuit.

04
/12
/18

Opera Națională București prezintă vineri, 7 decembrie 2018, începând cu ora 18:30 „Don Carlo”, operă în patru acte de Giuseppe Verdi.  Regia, decorul, costumele și luminile spectacolului poartă semnătura lui Mario De Carlo. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare. Corul Operei Naționale București va fi pregătit de către Daniel Jinga.

04
/12
/18

Joi, 6 și vineri, 7 decembrie 2018, Filarmonica „George Enescu” celebrează legăturile cultural-istorice cu Franța printr-un „Omagiu francofoniei”, un concert Berlioz, Debussy, Ravel, Lalo, la care solistul invitat va fi celebrul violonist David Grimal, fondator al ansamblului francez „Les Dissonances“.

30
/11
/18

Târgul ,,Poveste de Crăciun”, organizat de Primăria Capitalei, prin Opera Comică pentru Copii, și-a deschis porțile în curtea instituției din Calea Giulești nr. 16, cu o mulțime de puncte de atracție, ateliere și locuri de distracție pentru cei mici. Felicia Filip, managerul Operei Comice pentru Copii, a prezentat obiectivele de atracție ale Târgului, precum și spectacolele și surprizele pe care instituția le pregătește în luna decembrie.

28
/11
/18

"Cade zăpada, / Tu nu vei veni în seara asta / Cade zăpada / Şi inima mea se îmbracă în negru, / Acest cortegiu mătăsos, / Cu totul în lacrimi albe / Pasărea pe creangă / Jeleşte farmecul. (...)". "Tombe la neige", unul din marile succese ale lui Salvatore Adamo, a fost un mare hit în Franța anului 1963.

Page 1 of 12512345...102030...Last »