Corespondenţă de la Berlin „Luminiţa de la capătul tunelului“
https://www.ziarulmetropolis.ro/corespondenta-de-la-berlin-luminita-de-la-capatul-tunelului/

EXCLUSIV Irina Margareta Nistor, critic de film, corespondenṭă specială de la Berlin pentru Ziarul Metropolis. „În sfârşit am ajuns la ea. Și este una strălucitoare, venită din lumea Fraţilor Lumière, e Luminiţa noastră, Gheorghiu, care a păşit pe covoarele roşii de la Cannes şi Los Angeles cu „Moartea Domnului Lăzărescu” şi  acum ca Doamna în […]

Un articol de Irina Margareta Nistor|17 februarie 2013

EXCLUSIV Irina Margareta Nistor, critic de film, corespondenṭă specială de la Berlin pentru Ziarul Metropolis.

„În sfârșit am ajuns la ea. Și este una strălucitoare, venită din lumea Fraților Lumière, e Luminița noastră, Gheorghiu, care a pășit pe covoarele roșii de la Cannes și Los Angeles cu „Moartea Domnului Lăzărescu” și  acum ca Doamna în roșu (și negru pe ecran) în filmul lui Călin Peter Netzer : „Poziția copilului” .

Pelicula a luat primul Urs de aur pentru lung metraj, după ce în 2004 România prin Cristi Puiu îl lua pentru unul pentru un scurt „Un cartuș de kent și un pachet de cafea ” cu Mimi Brănescu, care era tot un fiu plictisit de un tată disperat (senzaționalul, de curând sărbătorit: Victor Rebengiuc), iar în recentul premiat polițistul colosal de versatil, inițial just și apoi profitor, dar și Bogdan Mustață, a venit cu un trofeu din prețiosul metal, cu „O zi bună de plajă ” în 2007, cu Cerasela Iosifescu, care acum e polițista severă cu făptașul și miloasă, omenoasă cu familia victimei.

Mai mult Mustață a semnat regia și unei noi premiere, debutul său în lungmetraj „Lupul” în care joacă recenta shooting star tot la Berlinală, o altă tânără speranță deja confirmată în „Eu când vreau să fluie, fluier”, Ada Condeescu, al cărui regizor a luat un Urs de Argint, foarte promițătorul Florin Șerban.

Mare parte dintre actori sunt prezenți și pe scenele noastre și cred că ar trebui să nu ratăm niciun spectacol de-al lor, până va începe să ruleze, din 8 martie, în cinematografele și mall-urile autohtone marele învingător din seara de 16 februarie 2013, care fără scenariul de ceasornicar de Rolex al lui Răzvan Rădulescu, scris la patru mâini cu Netzer, și fără înterpretarea fără cusur a unei lungi liste de artiști de mare intensitate, n-ar fi ajuns pe prima pagină și în buletinele de știri de pe canalele europene!

Prin urmare, vânați afișele de la Metropolis sau de la alte teatre, importante, mai ales că-i au în repertoriu pe: Luminița Gheorghiu, Vlad Ivanov, Ilinca Goia, Florin Zamfirescu,  Oxana Moravec, Tania Popa, Adrian Titieni, Mimi Brănescu, Cerasela Iosifescu, Natașa Raab și poate se reapucă spectacole pe viu și Bogdan Dumitrache, ca să-i facă pe plac bunului său profesor, Mircea Albulescu!“.

Irina-Margareta Nistor

 Prezența la Berlinală este sponsorizată și în acest an de BEREA SILVA

 


04
/02
/14

Încerc să merg la teatru de fiecare dată cu inima deschisă. Încerc să nu am păreri deja formate înaintea unui spectacol, deși ascult cu interes opiniile spectatorilor care l-au văzut înaintea mea. Dar ce se întâmplă la revederea unui spectacol?

25
/01
/14

Zona experimentală ne atrage, iar - dacă avem noroc -, putem să ne lovim de ea. Nopți întregi în pădure, dormit pe podea, dezbrăcat în frig, cu puțină mâncare și fără apă; toate astea pentru bucuria de a experimenta în artă.

19
/12
/13

Directorul Muzeului Ţăranului Român, Virgil Nitulescu, afirmă că prin aplicarea proiectului privind comasarea Muzeului Satului cu MŢR s-ar "desfiinţa o instituţie fundamentală pentru spiritualitatea românească", greşeală pe care a făcut-o "cu vădită intenţie" numai "regimul comunist".

28
/11
/13

Fotografia e o lașitate și e un fapt radical. Fotograful știe că nu trebuie să creeze lumea din nou; dar oriunde oricând s-ar afla, lumea întreagă se află cu el aici și acum.

11
/11
/13

CRONICĂ DE CONCERT „Un artist îşi asumă riscuri”, aşa s-ar putea sintetiza ceea ce pianista Valentina Lisitsa a împărtăşit cu jurnaliştii şi publicul bucureştean pe parcursul zilei de 5 noiembrie 2013, la Ateneul Român.

06
/11
/13

În urma întâlnirii de ieri de la Godot, care marca şi deschiderea Festivalului Naţional de Teatru Independent, am putut să-mi fac şi eu o idee despre ce cred că înseamnă pentru mine această sintagmă de teatru independent şi am decis să mă retrag din această categorie atunci când vorbesc despre creaţiile proprii.

28
/10
/13

OPINIE Marius Manole: „Sunt puţini regizorii care îşi iau în distribuţii actori tineri şi puţine teatrele care acceptă colaboratori tineri. Şi dacă îi primesc, le aruncă 50 de lei pe spectacol, spunându-le că trebuie să fie mulţumiti că joacă pe o scenă mare.“

02
/10
/13

Hamlet Next Hours este un test, iar teatrul independent este porția de realitate cu care trebuie să se confrunte orice actor sau regizor. În teatrul independent nu contează că ești imaginea unui lanț de farmacii sau că ești apreciat în filme la nivel internațional. În teatrul independent ești sau nu ești pe gustul publicului.

14
/06
/13

ANALIZĂ Uniunea Europeană şi Statele Unite sunt pregătite să înceapă o serie de negocieri pentru a ajunge la un acord istoric de liber-schimb. În traducere: Adio subvenţii de la buget pentru filme! Sau, mai direct, modelul hollywoodian mercantil ar acapara bătrâna Europă cinefilă.

05
/06
/13

OPINIE La Gala Tânărului Actor din 2008, unde am mers cu un fragment din spectacolul „Poezia Visului“ de Miriam Răducanu, pe texte de Emil Botta, a trebuit să lucram, pentru proba impusă, un text mai puţin cunoscut de-al lui I. L. Caragiale, „Statistica“.

12
/04
/13

Citești „ca să înţelegi cum merge treaba, pentru că o carte nu-ți cere nimic și nu te bate la cap...“. Într-o prezentare neobişnuită, jurnalistul Tudor Călin Zarojanu le-a răspuns studenților la Marketing, cu ocazia centenarului ASE, la întrebarea „De ce-aș citi?“

27
/03
/13

Când am fost recuziter la Bulandra şi am privit teatrul din toate unghiurile posibile mi-am dat seama că nu-mi mai pot şterge niciodată de pe retină acele imagini. Şi am hotărât să le prind într-o ramă mai mare. Am folosit ca ramă chiar viaţa mea. Iar teatrul îşi desfăşoară culorile lui pe o pânză care nu se va umple niciodată.

27
/03
/13

Săptămâna trecută am avut spectacol la Teatrul Naţional. Pe lângă activitatea de coordonare a Teatrului Studenţesc Podul, sunt actor-colaborator al Teatrului Naţional. Cele două „locuri de muncă“ sunt diferite, dar senzaţia este că s-ar putea completa unul pe celălalt.

15
/03
/13

O linişte în sală, de parcă toţi spectatorii uitaseră să respire... Apoi, unele voci din public au rostit, în şoaptă: „iubire“, intuind că va fi următorul cuvânt care va fi rostit şi pe scenă.