Corina Moise: „Veniți la Metropolis pentru energia bună cu care vă veți întoarce acasă”
https://www.ziarulmetropolis.ro/corina-moise-veniti-la-metropolis-pentru-energia-buna-cu-care-va-veti-intoarce-acasa/

Este unul dintre acei actori pur şi simplu luminoşi. Ceva din privirea, atitudinea şi arta ei pe scenă emană o energie şi o bucurie a exprimării pe care le reţii indiferent de rolul sau spectacolul în care ai văzut-o. Mai jos ne-a povestit puţin din experienţa ei de-a lungul anilor la Teatrul Metropolis.

Un articol de Cristina Enescu Aky|5 mai 2022

Cover foto: „A douăspreecea noapte”, direcția de scenă Victor Ioan Frunză

„Consider teatrul drept cea mai mare dintre toate formele de artă, modul cel mai direct prin care o ființă umană poate împărtăși cu o alta sensul a ceea ce înseamnă să fii om” spunea Oscar Wilde. Dincolo de arta interpretativă a fiecărui actor, acesta aduce publicului o mare parte din energia sa, din autenticitatea sa.  Corina Moise nu face excepție, iar spectacolele în care a jucat de-a lungul timpului la Teatrul Metropolis și nu numai au fost tot atâtea prilejuri ca publicul să se hrănească din ceea ce dăruiește ea cu fiecare rol. Despre ce a însemnat parcursul ei de până acum pe scena Metropolis, în cele ce urmează.

Cum au fost începuturile tale la Teatrul Metropolis? Ce îți mai amintești de la primele spectacole în care ai jucat aici?

Îmi aduc aminte că aveam emoții mari. Nu terminasem facultatea de multă vreme, erau acei primi ani în care căutai să îți continui formarea într-un mediu profesionist, să obții confirmările că ești pe drumul cel bun. Iar eu am avut norocul să urc pentru prima dată pe scena teatrului Metropolis alături de colegul meu de generație și prietenul Andrei Grosu, în spectacolul său „Nebunul și Călugărul” după o nuvelă de A.P. Cehov. Eram amândoi la început, pe atunci abia o cunoștea pe Andreea (Grosu).

„Livada de vișini” de A.P. Cehov, direcția de scenă Victor Ioan Frunză

Cum consideri că a contribuit acest teatru la lansarea și susținerea actorilor tineri și a celor independenți?

Eu vin dintr-o generație care n-a avut săli pentru spectacolele de licență, practic n-am avut unde debuta. Tocmai se închisese Studioul Casandra și nu aveam unde să ne jucăm spectacolele, lumea nu știa unde să vină să vadă absolvenții. Efortul profesorilor noștri de a obține parteneriate cu anumite săli de teatru din București în care să jucăm o dată, maxim de două ori, a fost lăudabil, dar parcă tot nu ne-a împlinit munca. Faptul că azi Teatrul Metropolis găzduiește titluri din repertoriul absolvenților UNATC este extraordinar. Le oferă șansa întâlnirii cu un public deja format al teatrului, iubitor și cunoscător de teatru, îi ajută să se dezvolte, să-și stăpânească mijloacele, să facă o tranziție corectă spre a deveni profesioniști. Habar n-aveți cât e de important.

Cât despre actorii din mediul independent… Teatrul Metropolis a avut tot timpul ușile deschise pentru această categorie și e un lucru minunat.

 

„Zbor deasupra unui cuib de cuci”, direcția de scenă Victor Ioan Frunză

În cei 15 ani de Teatru Metropolis, în ce spectacole ai jucat, și care dintre ele ți-au lăsat cele mai puternice amintiri?

Am început cu „Nebunul și Călugărul” în regia lui Andrei Grosu, apoi am avut un mic rol în „Nebuna din Chaillot” de Jean Giraudoux în regia lui Alice Barb. Câțiva ani mai târziu am jucat în spectacolele domnului Victor Ioan Frunză: „Visul unei nopți de vară”, „A douăsprezecea noapte”, „Hamlet”, „Titanic Vals”, „Livada de vișini”, „Zbor deasupra unui cuib de cuci”, „Colivia cu nebune”. A fost o etapă foarte frumoasă din viața mea ca artist… când te vedeai înconjurat de atâția oameni de meserie buni și dedicați era imposibil să nu îți dorești să fii și tu la înălțime. Așa se menținea un standard al calității. Această perioadă cu totul este o amintire puternică pentru mine.

Ce a adus atractiv acest teatru publicului său?

Cred că repertoriul bogat și divers a fost unul din factori. Nu lipsea nimic din program; aveai comedii, drame, tragedii, musical-uri, dramaturgie românească, dramaturgie internațională, autori clasici, autori contemporani. Un teatru aproape de toate gusturile și dispozițiile omenești e esențial pentru comunitate. Și artiștii, desigur.

Ce ai regăsit la Metropolis din caracteristicile pe care ți le dorești la un teatru cu care colaborezi?

Am avut de-a face cu un mediu profesionist, în care mă simțeam confortabil dar are era și provocator în același timp. Ca într-o colaborare cu un antrenor bun. Iar acest standard al calității era menținut și cu ajutorul unei echipe de tehnicieni eficienți și dedicați. Cred că în orice teatru ar trebui să regăsim aceste lucruri. Nu sunt multe, e nevoie doar de un efort conștient.

O urare pentru Teatrul Metropolis și întreaga sa echipă?

Să fie răbdători, puternici și uniți ca întotdeauna, chiar și în vremuri neprietenoase. Cred că asta e rețeta rezilienței și că, atunci când valul va trece, binele își va face loc inevitabil.

Iar pentru public, „veniți la spectacolele Metropolis pentru că…?”

Veniți la Metropolis pentru spectacole, pentru artiștii dornici de săli pline după doi ani austeri, pentru energia bună cu care vă veți întoarce acasă. Veniți pentru că este mare nevoie de voi, de susținerea voastră.

Credit foto: Alex Gâlmeanu

 

12
/03
/24

O nouă traducere din opera Elenei Ferrante a fost publicată de curând în colecția „Anansi. World Fiction” de la Editura Trei. Elena Ferrante e o scriitoare îndrăgită de cititorii din lumea întreagă începând de la publicarea bestsellerurilor internaționale ce alcătuiesc Tetralogia Napolitană.

12
/03
/24

Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) anunță prelungirea perioadei de desfășurare a ediției din 2024 cu o zi față de datele comunicate inițial.

11
/03
/24

Grupul de Facebook „Mergem la teatru” numără 35.4K de membri la început de martie 2024 și adună, într-o comunitate surprinzător de activă și de entuziastă, paragrafe de opinii pe spectrul larg dintre gust conservator și deschidere față de experiment, underground și fețe noi.

11
/03
/24

Artiștii selectați vor lucra timp de două luni la proiectelor lor, fiind găzduiți în Casa Albastră din satul Șona (jud. Brașov), casă restaurată în 2011 de către Fundația Ștefan Câlția. Proiect co-finanțat de AFCN, Șona AIR abordează modelul rezidențelor individuale, se adresează artiștilor din domenii culturale diverse, atât din România cât și internaționali, și susține […]

11
/03
/24

Un bărbat vrea să-și ajute un prieten aflat la închisoare. Se cunosc din tinerețe și crede că oricine merită o a doua șansă. De aceea, intervine pentru el la partenerul lui de afaceri, în speranța că va fi de acord să-i ofere un job.

07
/03
/24

Pe 8 martie va avea loc primul eveniment al primăverii organizat de Celula de Artă, vernisajul expoziției „Călătoriile Spiritului”, semnată de artista Sorana Scortea. Evenimentul va avea loc începând cu ora 19:00 iar lucrările vor putea fi văzute până pe 7 aprilie, în vitrina Pop Up de la Kulterra Gallery, pe strada Știrbei Vodă nr. 104-106.

05
/03
/24

Aăăă, Mihaela Trofimov este o actriță cu o mare foame pentru joacă, da, chiar așa, pentru joacă. Ăăă, o vedeți la Excelsior, la unteatru, la Brăila, pe scenă, puternică, talentată, expresivă. Ăăă ce voiam să zic? Citiți interviul în formă de alfabet și aflați cum o literă, Ă, descrie de cele mai multe ori starea ei de spirit.

05
/03
/24

Pe data de 5 martie se dă startul unui nou apel deschis în cadrul proiectului Share, Tag or Dye, inițiat și coordonat de către Asociația Fotografică Allkimik, în parteneriat cu Asociația Culturală Marginal. Această inițiativă oferă artiștilor din întreaga lume oportunitatea de a-și împărtăși creațiile și de a se implica într-o experiență colectivă de artă

01
/03
/24

Scena Digitală, platforma online de teatru, film, muzică și dans a Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) vine cu o surpriză pentru public în luna martie. Iubitorii de teatru vor putea urmări online trei spectacole de excepție din cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu: „Arta de a povesti” de Alexis Michalik, „O catedrală plină cu orgi” – spectacolul de deschidere al FITS și „FAUST: tribut”.