Corneliu Porumboiu duce Dinamo – Steaua la Berlinală
https://www.ziarulmetropolis.ro/corneliu-porumboiu-duce-dinamo-steaua-la-berlinala/

Lungmetrajul „Al doilea joc”, de Corneliu Porumboiu, a fost selectat la ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin în secţiunea Forum, o secţiune necompetiţională dedicată documentarelor şi filmelor experimentale regizate de cineaşti tineri.

Un articol de Petre Ivan|17 ianuarie 2014

Lungmetrajul „Al doilea joc“, de Corneliu Porumboiu, a fost selectat la ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin în secţiunea Forum, o secţiune necompetiţională dedicată documentarelor şi filmelor experimentale regizate de cineaşti tineri.

Cea de-a 44-a ediţie a secţiunii Berlinale Forum oferă pasionaţilor de cinema posibilitatea de a pătrunde în universul cineaştilor independenţi, pasionaţi de impresia artistică şi neinteresaţi de respectarea convenţiilor, proiectând 28 de filme în premieră mondială şi alte opt în premieră internaţională.

Potrivit site-ului festivalului, cunoscutul regizor român Corneliu Porumboiu face încă o dată un exerciţiu de originalitate cu filmul intitulat „Al doilea joc”: alături de tatăl său, care a fost arbitru de fotbal în timpul regimului Ceauşescu, regizorul comentează înregistrarea pe casetă video a unui meci dintre echipele Dinamo şi Steaua.

Pe măsură de meciul înaintează şi riscă să fie oprit din cauza ninsorii, spectatorul începe să se întrebe despre modul în care un abitru imparţial a putut să supravieţuiască într-un stat cu un partid unic.

Corneliu Porumboiu

„Este un proiect atipic, finanțat din surse proprii, realizat destul de repede“  –  Corneliu Porumboiu

În aceeaşi secţiune, Forum, va fi proiectată, tot în premieră mondială, pelicula „Pădurea e ca muntele, vezi? / The Forest is Like the Mountains”, regizată de Christiane Schmidt şi Didier Guillian, o coproducţie România – Germania, informează Mediafax.

Anul trecut, Corneliu Porumboiu a prezentat publicului cel de-al treilea lungmetraj al său, „Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism/ When Evening Falls on Bucharest or Metabolism”, proiectat în competiţiile oficiale ale unor festivaluri de film precum cele de la Locarno, Sarajevo, New York, Toronto şi Salonic.

Citiți și Cel mai recent film regizat de Corneliu Porumboiu, în competiţie la Festivalul de la New York

Cea de-a 64-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin va avea loc în perioada 6-16 februarie.

Foto: Corneliu Porumboiu și Dinamo – Steaua – Cinemagia, wikipedia, facebook

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.