Coroana Regală a României înnobilează prin prezență a 28-a ediție a Festivalului Național de Teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/coroana-regala-a-romaniei-innobileaza-prin-prezenta-a-28-a-editie-a-festivalului-national-de-teatru/

Coroana Regală a României va fi expusă la Bucureşti în perioada desfăşurării Festivalului Naţional de Teatru, în Sala ,,Memorie” a HUB-ului FNT din Centrul Vechi al Capitalei (Hanul Gabroveni).

Un articol de Petre Ivan|3 Octombrie 2018

În an centenar, avem onoarea să găzduim cel mai de preț simbol al Independenței și al Unirii României, precum și bucuria să oferim publicului bucureștean ocazia unică de a admira, între 20 și 28 octombrie, acest simbol al tuturor românilor: Coroana Regală. – informează un comunicat FNT.

Această Coroană este cea care l-a însoțit în decembrie anul trecut pe Majestatea Sa Regele Mihai pe ultimul său drum, de la Castelul Peleș din Sinaia, oprindu-se un moment sub Arcul de Triumf, la Palatul Regal din Capitală și mai apoi la Necropola Regală de la Curtea de Argeș. În 20 octombrie 2018, Coroana Regală a României va lua din nou drumul Bucureștilor unde va fi întâmpinată cum se cuvine, pentru a fi așezată în inima Festivalului Național de Teatru – la HUB-ul de la Hanul Gabroveni, care devine în acest an locul principalelor evenimente ce însoțesc cea de-a 28-a ediție a FNT.

Prezența Coroanei Regale în Festival constituie, în an centenar mai mult decât oricând, un simbol al spiritului României moderne, al curajului, demnității, rezistenței și unității românilor.

Ea nu este o coroană ,,obișnuită”, confecționată din aur sau alte metale prețioase, menită doar să împodobească fruntea unui monarh. La dorința Regelui Carol I aceasta a fost făurită (după schițele lui Theodor Aman) din oțelul unui tun care a fost capturat în bătălia de la Plevna, în timpul asaltului redutei Grivița, în data de 30 august 1877. După recunoașterea Independenței, Carol I a fost încoronat Rege al României, pe 10 mai 1881. În cadrul ceremoniei, Regele declara: ,,Cu mândrie primesc această Coroană, care a fost făcută din metalul unui tun stropit cu sângele eroilor noştri şi care a fost sfinţită de Biserică. O primesc ca simbol al independenţii şi puterii României”.

De atunci, Coroana de Oțel care astăzi e păstrată la Muzeul Național de Istorie a României a fost purtată de Regele Ferdinand I, în momentele Marii Uniri de la Alba Iulia, dar și de către Regele Mihai, la a doua sa încoronare, pe 6 septembrie 1940. În decembrie 2017, simbolul Coroanei i-a stat alături ultimului Rege al României pe întreg parcursul ceremoniilor funerare. Emoția și căldura zecilor de mii de români din întreaga țară care au participat la aceste momente stau mărturie spiritului de,,a rămâne împreună” – o îndatorire și un mesaj pe care Majestatea Sa Regele Mihai le-a păstrat cu noblețe întreaga sa existență.

Mulțumind Muzeului Național Peleș și Casei Regale a României pentru cinstea de a ne fi încredințat această neprețuită emblemă a istoriei noastre, Festivalul Național de Teatru își face astfel o datorie de onoare să găzduiască și să prezinte întru aducere aminte acest simbol rămas viu. Publicul va avea posibilitatea să îi admire vigoarea,măiestria lucrăturii și frumusețea detaliilor în perioada 21 – 28 octombrie, între orele 10:00 și19:00.

Ceremonia de depunere a Coroanei Regale a României spre vizionare publică va avea loc în data de 20 octombrie, de la ora 13:00, la Sala Memorie a HUB-ului FNT.

A 28-a ediție a Festivalului Național de Teatru se va desfășura la București, între 19 și 29 octombrie 2018 și este dedicată regizoarei Cătălina Buzoianu. Ediţie desfăşurată sub Înaltul Patronaj al Preşedintelui României.

Foto: Festivalul Național de Teatru – facebook

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

29
/10
/19

În cadrul Cursurilor de Măiestrie Artistică 2019, cinstind memoria Haricleei Darclée la 80 de ani de la trecerea sa la cele veşnice, manifestările din acest an au constituit în acelaşi timp o formidabilă pregătire pentru ediţia din 2020 a Festivalului şi Concursului Internaţional de Canto Hariclea Darclée, celebrând 25 de ani de remarcabile împliniri.

28
/10
/19

Eram mică, aveam 10 ani când v-am văzut pentru prima oară „în realitate”, la o măsuță mică pliantă, acoperită cu o mușama cu flori, într-o curte ce avea să ne fie tărâm de vacanță pentru două săptămâni.

28
/10
/19

Opera Națională București prezintă miercuri, 30 octombrie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul de balet „Lacul Lebedelor” de Piotr Ilici Ceaikovski. Regia şi coregrafia poartă semnătura lui Gheorghe Iancu, scenografia a fost realizată de către Luisa Spinatelli, iar lighting design-ul de către Camilla Piccioni. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

28
/10
/19

Cu o floare chiar se poate face primăvară! Sâmbătă, 26 octombrie, în performance-ul care a încheiat o săptămână de lucru inedită, Atelierul Central Park a dezvăluit magia adevăratei comunicări, a posibilităților infinite pe care le oferă reala comunicare dintre oameni. Publicul s-a lăsat purtat într-un univers al umanității de către o mână de oameni cum nu se poate mai diferiți, uniți în cel mai profund mod printr-un limbaj comun, pe care l-au descifrat împreună: dansul.

28
/10
/19

Timp de 10 zile, Les Films de Cannes à Bucarest a adus pe marile ecrane, la Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union, Instituto Cervantes și Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă al României, filme premiate la Cannes, avanpremiere românești, retrospective de autor, Focus Spania și proiecții speciale.

27
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest, după ce a fost la festivalurile de la Busan şi Varşovia, „Cărturan” (2019) este primul film al regizorului Liviu Săndulescu. Un debut care prelungeşte cuminte, fără imaginaţie, estetica realistă a planului-secvenţă şi a cadrului fix.

25
/10
/19

„Ideea care m-a urmărit este că şansa picturii mele a fost tocmai dezavantajul de a trăi în Est şi de a participa la toate coşmarurile acestei epoci, care mă urmăresc obsesiv în drama picturii mele.”

Page 12 of 846« First...1011121314...203040...Last »