Cristian Mungiu, premiul pentru regie la Cannes pentru „Bacalaureat“
https://www.ziarulmetropolis.ro/cristian-mungiu-premiul-pentru-regie-la-cannes-pentru-bacalaureat/

Premiul pentru regie a fost câştigat, ex aequo, de Cristian Mungiu, pentru “Bacalaureat”, şi de regizorul francez Olivier Assayas, pentru “Personal Shopper”, în cadrul actualei ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Cannes. Iată care au fost cele mai importante premii ale serii…

Un articol de Ionuţ Mareş|22 Mai 2016

Premiul Palme d’Or este câştigat de filmul “I, Daniel Blake”, al veteranului regizor britanic Ken Loach, care obţine pentru a doua oară celebrul trofeu. Premiul a fost înmânat de actorul Mel Gibson şi de preşedintele juriului din acest an, cineastul australian George Miller.

Grand Prix merge la filmul “Juste la fin du monde”, realizat în Franţa de tânărul cineast canadian Xavier Dolan, care a plâns în timpul discursului de mulţumire. Din distribuţia filmului: Gaspard Ulliel, Nathalie Baye, Vincent Cassel, Marion Cotillard, Léa Seydoux.

Premiul pentru regie este câştigat, ex-aequo, de Cristian Mungiu şi de regizorul francez Olivier Assayas.

Olivier Assayas a mărturisit, pe scenă, că îl admiră pe Cristian Mungiu și că este recunoscător că împarte premiul cu acesta. La rândul său, Cristian Mungiu a tras un semnal de alarmă, spunând că, în acest moment, cinematograful de artă nu este într-o situație foarte bună și că a fost limitat la o nișă. „Cinematografia de autor a continuat să existe și datorită Festivalului de la Cannes. Avem o mare responsabilitate“, a declarat Mungiu, care a mulțumit echipei sale, spunând că nu face filmele singur. „Mulțumesc familiei mele care mi-a dat o direcție în viață“.

Citiți cronicile din Ziarul Metropolis:

Mecanica lui Mungiu, de Ionuț Mareș

„Bacalaureat”. Dileme morale, de Ionuț Mareș

Exodul, de Andrei Crăciun

Premiul pentru cel mai bun scenariu merge la cineastul iranian Asghar Farhadi, pentru filmul “The Salesman”. Asghar Farhadi este autorul celebrului film “A Separation”, care a câştigat în 2011 Ursul de Aur la Berlin.

Premiul de interpretare feminină este câştigat de actriţa filipineză Jaclyn Jose, din filmul “Ma’ Rosa”, al regizorului Brillante Mendoza.

Premiul Juriului merge la filmul “American Honey”, al regizoarei britanice Andrea Arnold.

Premiul de interpretare masculină este câştigat de actorul iranian Shahab Hosseini, din filmul “The Salesman”, de Asghar Farhadi.

Un Premiu Palme d’Or onorific merge la celebrul actor francez Jean-Pierre Léaud, care a devenit cunoscut când era copil, cu rolul din filmul “Cele 400 de lovituri” (1959), de François Truffaut.

Jean-Pierre-Leaud

Premiul Camera d`Or, pentru debut, la Festivalul de la Cannes merge la drama franceză “Divines”, de Uda Benyamina, o regizoare franceză de origine marocană. Filmul românesc “Câini”, de Bogdan Mirică, s-a aflat de asemenea în cursa pentru Camera d’Or.

13227795_1033413126745064_5117742217071061287_o

Foto: Festival de Cannes Pagina Oficiala



18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »