Cristiana Pașca Palmer și Vlad Ivanov în juriul Competiției Oficiale Pelicam 2019
https://www.ziarulmetropolis.ro/cristiana-pasca-palmer-si-vlad-ivanov-in-juriul-competitiei-oficiale-pelicam-2019/

Cinci producţii cu perspective provocatoare asupra relaţiei dintre om şi natură concurează în acest an pentru Marele Premiu al Festivalului Pelicam: The Human Element / Elementul uman (SUA, 2018), When Lambs Become Lions / Când mieii se transformă în lei (SUA, Kenya, 2018), Eating Animals / Mâncăm animale (SUA, 2018), Anote’s Ark / Arca lui Anote (Canada, 2018) şi Welcome to Sodom / Bun venit în Sodoma (Austria, 2018).

Un articol de Petre Ivan|30 mai 2019

Juriul care va alege câștigătorul trofeului Pelicam îi are în componență pe Cristiana Pașca Palmer, secretarul programului pentru biodiversitate al ONU și fost ministru român al Mediului, actorul Vlad Ivanov, întors recent de la Festivalul de Film de la Cannes, datorită rolului principal din La Gomera (r. Corneliu Porumboiu) aflat în competiția oficială și Jean Guy Henckel, unul dintre cei mai renumiți practicieni ai agriculturii organice din Franța. Marele premiu, în valoare de 2,500 de euro, este oferit de Primăria Municipiului Tulcea.

 Apă, aer, pământ, foc: cele 4 elemente naturale ale planetei sunt surprinse în relația lor electrizantă cu cel de-al cincilea element – omul, care le modifică ireversibil, în documentarul The Human Element / Elementul Uman (r. Matthew Testa): o privire cinematografică focalizată asupra schimbărilor climatice, pornind de la activitatea și fotografiile realizate de James Balog (producător și el al filmului), unul dintre cei mai renumiți fotografi de mediu din lume. Documentarul The Human Element va fi proiectat în premieră națională la Gala de Deschidere Pelicam 2019. Proiecția va avea loc vineri, 21 iunie, la Teatrul Jean Bart din Tulcea – locație principală a festivalului.

 Premiat la Festivalul de Film Tribeca și câștigător al trofeului pentru Cel mai bun film la Docudays UA International Documentary Human Rights Film Festival, documentarul When Lambs Become Lions (SUA, 2018) creează o linie fină între valoarea vieții unui om în comparație cu cea a vieții unui elefant. Prin film, călătorim într-un oraș din Kenya aflat în proximitatea unor zone de conservare a faunei sălbatice, unde doi bărbați – un comerciant de fildeș și vărul său mai mic, paznic al ariilor protejate, încearcă să mențină status quo-ul lor din ce în ce mai fragil.

Pelicam

The Human Element

Eating Animals (SUA, 2018), cel mai nou documentar al regizorului Christopher Quinn, laureat al Grand Jury Prize la Festivalul de film de la Sundance pentru filmul God Grew Tired of Us (2006), este produs împreună cu actrița Natalie Portman (care este și naratoarea filmului) și începe cu o întrebare simplă – de unde vin ouăle, produsele lactate și carnea pe care le consumăm? Filmul are la bază investigațiile jurnalistice ale celebrului scriitor Jonathan Safran Foer (producător și el al filmului), publicate în cartea sa (bestseller internațional) cu același nume.

În multe părți ale lumii schimbările climatice nu mai sunt o noțiune abstractă, ci o fațetă a realității care se va suprapune, în final, cu viața unor comunități întregi, scriind o nouă pagină a istoriei lor, așa cum ne arată documentarul Anote’s Ark / Arca lui Anote (Canada, 2018), regizat de Matthieu Rytz, nominalizat la Marele Premiu al Juriului (Grand Jury Prize) la Festivalul de Film de la Sundance. Una dintre cele mai mici țări din lume – Kiribati, o națiune care trăiește în insulele Pacificului central (Micronesia), va fi acoperită complet de ocean până în 2100, ca rezultat al schimbărilor climatice la nivel global. Filmul urmărește eforturile fostului președinte al Kiribati (perioada 2003 – 2016), Anote Tong, în încercarea de a găsi soluții pentru relocarea poporului său.

Ce se întâmplă cu toate telefoanele smartphone, cu laptop-urile, tabletele și alte electronice care nu mai sunt la modă și au trecut în uitare – un trend care se aplică și celor pe care le utilizăm acum? O parte din ele ajung în Ghana, unde oamenii le desfac pentru a scoate materiale ce pot fi reutilizate. Acest proces, însă, scoate și materialele toxice, fiind un real pericol pentru cei care încearcă să-și câștige traiul în acest mod. Documentarul Welcome to Sodom / Bun venit în Sodoma (Austria, 2018) ne arată pericolele societății de consum și ale poluării masive care o însoțește – situație la care, cel mai probabil, contribuim și noi.

A rămas mai puțin de o lună până la festivalul Pelicam (20-23 iunie, Tulcea), prilej pentru o seară de filme dedicată iubitorilor de film și natură din București, care sunt deja cu gândul la Pelicam. Miercuri, 5 iunie, de Ziua Internațională a Mediului, la J’ai Bistrot București va avea loc evenimentul Pelicam Warm-up, în cadrul căruia va fi proiectat filmul Little Yellow Boots, câștigătorul competiției Fresh Perspectives la ediția de anul trecut a festivalului. Evenimentul va începe la ora 21:00 și intrarea este liberă.

Foto: Pelicam 2019, Vlad Ivanov – pelicam.ro

 

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.