Cristina Stamate: „Detest tonul ridicat!“
https://www.ziarulmetropolis.ro/cristina-stamate-detest-tonul-ridicat/

Actriţa Cristina Stamate adoră punctualitatea, nu suportă tonul ridicat, spune că îi pasă şi a învăţat să nu fie devastată de singurătate.

Un articol de Corina Vladov|12 mai 2013

Actriţa Cristina Stamate adoră punctualitatea, nu suportă tonul ridicat, spune că îi pasă şi a învăţat să nu fie devastată de singurătate.

Cristina Stamate a fost invitată în emisiunea Bonton, care va fi difuzată duminică, 12 mai, de la ora 17.30, la Digi24.

Lucrurile după care se ghidează în viaţă:

„Oscilez între două lucruri la care ţin la fel de tare. Primul ar fi punctualitatea pe care mi-am construit-o din admiraţie şi din respect pentru cineva întâlnit în drumul vieţii mele, care era excesiv de punctual. Şi după ce am întârziat toată viaţa mea, începând de la grădiniţă, la şcoală, la liceu, la Facultatea de Teatru am întâlnit un domn care m-a fascinat, care era absolut admirabil şi care era şi îngrozitor de punctual. Şi de atunci am devenit excesiv de punctuală, şi nu abdic de la asta şi judec oamenii în funcţie de punctualitatea lor. Şi pentru că am spus că oscilez între două repere, al doilea ar fi că detest tonul ridicat.“

Despre mitocănie

„Cred că ne-am obişnuit, nu cadrează cu emisiunea ta, dar, ştii, îmi venea să zic că ne-am obişnuit să ne dăm chiloţii jos aşa, în public, fără jenă“.

„Dacă aş putea să pun o deviză după care ar trebui să trăim, ca să fie pe placul, pe gustul meu, pe sufletul meu, cred că aş pune obigatoriu ca motto «Mie îmi pasă!»“.

Ce a învăţat

„Am învăţat că ne naştem, trăim şi murim singuri. Pentru asta m-am educat să nu jelesc niciodată dacă sunt singură, să nu mă apese singurătatea. Am învăţat că nu trebuie să disper în nicio secundă a vieţii mele, să nu cred că drumurile se închid pentru totdeauna. Am învăţat că merită să iubeşti oamenii când ei nu te iubesc. Am învăţat că există pe drumul fiecăruia printre noi oameni îngeri şi nu folosesc vorbe mari, care ne călăuzesc devenirea şi e stupid să deznădăjduim prea mult că suntem singuri.“

Puteţi vedea interviul integral duminică, de la ora 17.30, la Bonton, emisiune realizată şi prezentată de Dana Gonţ, pe Digi24.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.