Cu Melinte şi Papadopol, despre ”Bucureşti NonStop”
https://www.ziarulmetropolis.ro/cu-melinte-si-papadopol-despre-bucuresti-nonstop/

Olimpia Melinte şi Alexandru Papadopol sunt doi dintre numeroşii actori vedetă din “Bucureşti NonStop”, filmul din 2015 al lui Dan Chişu, acum disponibil pe platforma gratuită Cinepub. Un scurt dublu-interviu despre personaje şi indicaţii regizorale.

Un articol de Ionuţ Mareş|10 februarie 2017

Ionuţ Mareş: Ce te-a atras la personaj?

Olimpia Melinte: Dorinţa ei de schimbare, de a deveni un om mai bun. M-am încurcat mult în viaţa acestui personaj, căutându-l, aşteptându-l să apară, e greu să înţelegi un astfel de sacrificiu, cel pe care-l face Jeni pentru familia ei. Dar faptul că renunţă la o viaţă care o face nefericită, dar cu care s-a împăcat, şi totuşi vrea să o ia de la capăt, acolo în oraşul ei uitat de lume, mi-a dat încredere că şi pentru ea există speranţă. Ca pentru noi toţi!

Alexandru Papadopol: Personajul meu are un scop clar, şi anume să facă rost de bani ca să plece în străinătate pentru a-şi “recupera” soţia, pe care o şi bănuieşte de infidelitate. În general sunt emoţionat de naivitatea unor astfel de oameni. Prin urmare, ce m-a atras a fost onestitatea cu care Gelu îşi urmăreşte scopul. Dar şi modul atipic prin care vrea să facă bani.

melinte

Olimpia Melinte (alături de Tudor Smoleanu), în ”Bucureşti NonStop”

Ce ţi-a cerut Dan Chişu legat de felul în care ar trebui să fie jocul tău şi construcţia personajului?

Olimpia Melinte: Dan este un regizor care-ţi acceptă căutările şi te ghidează din umbră, lăsându-şi actorul să descopere ceea ce el deja ştia. Mi-a cerut să vorbesc moldoveneşte la începutul filmului, iar apoi să-mi controlez accentul, mi-a cerut să am răbdare, pentru că un film independent se face cu mai multă strădanie, şi, cel mai important, cred, mi-a cerut să nu o judec, ci să o înţeleg pe Jeni.

Alexandru Papadopol: Construcţia personajului nu a fost una greoaie, pentru că scenariul nu avea foarte multe “ascunzişuri”. Erau destul de clare scopul şi traseul. Am făcut nişte repetiţii mai mult pentru “armonizare”.

papadopol

Alexandru Papadopol, în ”Bucureşti NonStop”

Ce a fost cel mai dificil sau provocator în abordarea acestui rol?

Olimpia Melinte: Toată experienţa a fost provocatoare. Nu e simplu să joci o femeie care practică cea mea veche meserie din lume!

Alexandru Papadopol: Cel mai problematic “lucru”, şi spun bine “lucru”, a fost motorul maşinii, care se tot strica. Eu eram şoferul şi trebuia să conduc ţinând cont şi de turaţia “necontrolată” a maşinii. Dar eram obişnuit de la “Marfa si banii” cu maşini care să facă fiţe… În rest totul a mers perfect, grija faţă de actori  fiind totală.

NonStop 1 play

„Bucureşti NonStop” este disponibil, de joi, pe Cinepub.ro, platformă online unde pot fi accesate gratuit şi în condiţii legale filme româneşti (noi sau vechi, scurtmetraje sau lungmetraje, documentare sau ficţiune), oferta fiind înnoită în fiecare săptămână. Click pe imagine pentru a vedea filmul!

Foto sus: Olimpia Melinte, alături de Toma Cuzin, în ”Bucureşti NonStop”

Articol apărut şi pe blogul lui Ionuţ Mareş.

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.