Olimpia Melinte şi Alexandru Papadopol sunt doi dintre numeroşii actori vedetă din „Bucureşti NonStop”, filmul din 2015 al lui Dan Chişu, acum disponibil pe platforma gratuită Cinepub. Un scurt dublu-interviu despre personaje şi indicaţii regizorale.
Un articol de Ionuţ Mareş|10 februarie 2017
Ionuţ Mareş: Ce te-a atras la personaj?
Olimpia Melinte: Dorinţa ei de schimbare, de a deveni un om mai bun. M-am încurcat mult în viaţa acestui personaj, căutându-l, aşteptându-l să apară, e greu să înţelegi un astfel de sacrificiu, cel pe care-l face Jeni pentru familia ei. Dar faptul că renunţă la o viaţă care o face nefericită, dar cu care s-a împăcat, şi totuşi vrea să o ia de la capăt, acolo în oraşul ei uitat de lume, mi-a dat încredere că şi pentru ea există speranţă. Ca pentru noi toţi!
Alexandru Papadopol: Personajul meu are un scop clar, şi anume să facă rost de bani ca să plece în străinătate pentru a-şi „recupera” soţia, pe care o şi bănuieşte de infidelitate. În general sunt emoţionat de naivitatea unor astfel de oameni. Prin urmare, ce m-a atras a fost onestitatea cu care Gelu îşi urmăreşte scopul. Dar şi modul atipic prin care vrea să facă bani.
Ce ţi-a cerut Dan Chişu legat de felul în care ar trebui să fie jocul tău şi construcţia personajului?
Olimpia Melinte: Dan este un regizor care-ţi acceptă căutările şi te ghidează din umbră, lăsându-şi actorul să descopere ceea ce el deja ştia. Mi-a cerut să vorbesc moldoveneşte la începutul filmului, iar apoi să-mi controlez accentul, mi-a cerut să am răbdare, pentru că un film independent se face cu mai multă strădanie, şi, cel mai important, cred, mi-a cerut să nu o judec, ci să o înţeleg pe Jeni.
Alexandru Papadopol: Construcţia personajului nu a fost una greoaie, pentru că scenariul nu avea foarte multe „ascunzişuri”. Erau destul de clare scopul şi traseul. Am făcut nişte repetiţii mai mult pentru „armonizare”.
Ce a fost cel mai dificil sau provocator în abordarea acestui rol?
Olimpia Melinte: Toată experienţa a fost provocatoare. Nu e simplu să joci o femeie care practică cea mea veche meserie din lume!
Alexandru Papadopol: Cel mai problematic „lucru”, şi spun bine „lucru”, a fost motorul maşinii, care se tot strica. Eu eram şoferul şi trebuia să conduc ţinând cont şi de turaţia „necontrolată” a maşinii. Dar eram obişnuit de la „Marfa si banii” cu maşini care să facă fiţe… În rest totul a mers perfect, grija faţă de actori fiind totală.
Foto sus: Olimpia Melinte, alături de Toma Cuzin, în ”Bucureşti NonStop”