Cum a ajuns un mic sat din județul Călărași să aibă o școală la standardele secolului 21?
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-a-ajuns-un-mic-sat-din-judetul-calarasi-sa-aiba-o-scoala-la-standardele-secolului-21/

Despre şcolile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume şi autorităţi, se ştie că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absenţa tehnologiei necesare procesului de educaţie. Însă aceasta nu mai este şi situaţia Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, judeţul Călăraşi. După ce ani de zile profesorii şi elevii „s-au descurcat”, după cum ei înşişi spun, cu condiţiile grele în care au învăţat – toalete în curte, frig în clase, acoperişul deteriorat prin care se strecura ploaia – şcoala este acum complet renovată şi, mai mult, foloseşte o platformă de management educaţional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului şcolii, Daniela Niculescu, care „şi-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

Un articol de Liliana Matei|11 octombrie 2021

Companii din proximitatea instituției de învățământ au răspuns imediat solicitării, prin voluntariat, donații și implementarea sistemelor moderne de management educațional. Modul prin care un mic sat din județul Călărași a ajuns să aibă o școală la standardele secolului 21 este un exemplu că lucrurile se pot mișca rapid în direcția bună atunci când există solidaritate și un vis comun.

Nevoia de renovare se simțea în fiecare por al clădirii” spune Daniela Niculescu, directorul școlii, care mărturisește că investiții majore nu mai fuseseră făcute de ani de zile, după ce grupurile sanitare au fost mutate în interior, iar acoperișul reparat, pentru că în unele clase ploua. Condițiile în care învățau cei 80 de copii – de la clasa pregătitoare, la clasa a VIII-a – lăsau însă mult de dorit. Din acest motiv, când școala și-a propus să se pregătească pentru programul Școală după Școală, profesorii au înțeles că degradarea clădirii nu mai putea continua și au început să caute soluții și metode externe de finanțare.

Doamna director a instituției a aflat din social media despre acțiunile Narada, „Unitatea de Primiri Urgențe” în Educație, după ce o școală din județ a fost dotată cu tehnologia pentru educație digitală, în anul 2020. A mers pe firul lucrurilor și astfel a descoperit noul proiect al organizației: HartaEdu.ro. A detaliat pe platformă problemele cu care se confruntă școala sa și, în mai puțin de o lună a primit răspuns.

„Construim viitorul împreună și nu facem asta doar cu ajutorul utilajelor pe care le distribuim, ci și prin educație”

Mediul de business s-a mobilizat imediat și a întins o mână de ajutor pentru rezolvarea problemelor școlii din satul Progresu. Bergerat Monnoyeur, distribuitor de utilaje de construcții Caterpillar, are deja o tradiție în ce privește investițiile în Educație. „Copiii de azi sunt adulții de mâine și ne place să ne implicăm în a-i ajuta să crească responsabil. Să poată să-și pună ideile, visele în practică, într-un mod mult mai ușor decât ne-a fost nouă, înainte”, explică motivul acestor acțiuni, Silvia Popa, HR Manager Bergerat Monnoyeur. Astfel, colaborarea cu Narada a venit în mod firesc. Și chiar dacă, în general, compania susține liceele tehnice, unde învață „viitorii lor colegi”, de această dată au ales să ajute o școală gimnazială: „Ne-am dorit să facem ceva care să dăinuie, să fie mai mult decât a sponsoriza un copil sau doi copii dintr-o școală. Ne dorim să rămână ceva în urma noastră. Noi, ca organizație, avem un slogan – Construim viitorul împreună – și nu facem asta doar cu ajutorul utilajelor pe care le distribuim, ci și prin educație”, mai spune Silvia Popa.

În ciuda condițiilor grele în care au învățat, copiii de la școala din satul Progresu au rezultate bune la învățătură, iar unii sunt chiar olimpici. Situația lor școlară va fi înregistrată de-acum într-un catalog online, prin intermediul platformei de management educațional Adservio. Notele și observațiile despre ele, absențele, informarea părinților și a elevilor sunt facilități oferite de catalogul online. Mai mult, cu ajutorul unui algoritm special, elevii pot calcula probabilitatea de a fi ascultați la ore.

„Ideea de a oferi șanse egale copiilor de la sat cu cei de la oraș, este ceva ce ne preocupă”, spune Mihaela Odică, COO Adservio. „Cu Narada ne unește viziunea comună de a face ceva pentru Educație. Și dacă noi putem aduce digitalizarea, Narada poate aduce toate celelalte lucruri în plus, pentru orice nevoie are o școală în momentul de față”.

HartaEdu – harta interactivă unde profesorii și chiar și părinții pot cere ajutor pentru Educație

HartaEdu este felul în care ne-am propus să construim un soi de plan B dedicat școlilor din comunitățile vulnerabile și felul în care vom face asta este mobilizând mediul de business local și național astfel încât indiferent de urgența pe care o are o școală, fie ea de infrastructură, fie ea de tehnologie sau orice tip de echipament sau serviciu ar avea nevoie ca să creeze inovație pentru elevii săi, să o poată face, să devină autonomă, să nu aștepte ajutorul statului sau al autorităților locale”, spune Andra Munteanu, cofondator Narada.

HartaEdu.ro poate fi accesată de profesori, de alte persoane implicate în procesul de învățământ și chiar și de părinții care doresc să semnaleze urgențe ale școlilor, sălilor de clasă, dascălilor și elevilor. Acestea vor fi verificate de Narada, apoi comunicate Inspectoratelor Școlare Județene, dar și agenților economici locali, de pe o rază de 60 de km. În cazul în care niciunul dintre aceștia nu răspunde solicitării, platforma concepută de Narada va informa companiile din alte zone.

Cei care doresc să susțină activ modernizarea Educației din România o pot face foarte simplu, printr-un SMS la 8845 cu textul „ELEV” sau o donație pe site-ul organizației. Modelul de succes al școlii din satul Progresu, Călărași poate fi replicat la nivelul a mii de alte școli, prin implicarea societății și a mediului de business, aceasta fiind intenția Narada pentru anul școlar 2021 – 2022.

Întreaga intervenţie de modernizare poate fi urmărită în documentarul de aici.

DESPRE NARADA

Vizionari, strategi, profesioniști IT, oameni de business, de comunicare, manageri și voluntari care înțeleg că educația stă la baza dezvoltării comunităţilor sănătoase. O echipă de minți agile care proiectează soluții sustenabile, de tehnologie, actuale pentru rezolvarea nevoilor educaționale din România. O organizație care crede că fiecare reușită are rolul de a ne conduce spre următoarea. Suntem oameni care susțin inovația în educație, chiar la firul ierbii.

Din 2017, vizualizăm, proiectăm și adaptăm inițiative care să contribuie la scăderea ratei analfabetismului în România și aducerea educației în secolul 21.

Copiii viitorului cresc cu Narada

Narada este un proiect născut sub umbrela Romanian Business Leaders Foundation

Mai multe informații despre Narada sunt disponibile pe website, www.narada.ro și pe canalele de comunicare Facebook, Instagram și LinkedIn.

22
/04
/24

6 manageri și 30 de ghizi și muzeografi din toată țara au participat la Râșnov la două sesiuni de training pentru dezvoltarea abilităților de gestionare și management strategic al obiectivelor de patrimoniu istoric, documentarea istorică, interpretarea informațiilor, comunicarea și interacțiunea directă cu publicul vizitator.

18
/04
/24

Cea de-a XII-a ediție a Săptămânii Haferland, cel mai îndrăgit festival cultural și etnologic al sașilor din Transilvania și din diaspora, va avea loc în perioada 8-11 august 2024 sub înaltul patronaj al Alteței Sale Serenissime Prințul Philipp von und zu Liechtenstein și sub auspiciile Familiei Regale a României. Este pentru prima oară când Familia Regală a României acordă în mod oficial susținere organizării acestui eveniment cultural.

12
/04
/24

Asociația Interact Projects (Proiecte Interactive), în calitate de beneficiar, anunță începerea implementării proiectului Venus iese din retrograd, proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

11
/04
/24

Luna aprilie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă patru noi vernisaje: pe 11 aprilie, la Art Safe (în incinta Combinatului Fondului Plastic, str. Băiculești nr. 29), expoziția artistului Beaver, Gray Area, pe 14 aprilie deschiderea sezonului Galeriei Verticale din incinta Random Space (str. Popa Petre nr. 21) cu expoziția Metal Poetry și un live performance de sculptură susținut de artista Cristina Dinu, pe 19 aprilie Locus Sigilli, a artistei Laura Sima, la Celula de Artă din Bd. Carol, nr. 53 și pe 27 aprilie expoziția de artă cu vânzare re-LEAF, la salonul permanent din Palatul Bragadiru, (Calea Rahovei nr. 147 – 153), un eveniment conex al competiției de pictură live Art Battle, care va avea loc în aceeași dată.

10
/04
/24

Asociația Entuziart, promotor activ al integrării sociale și culturale a persoanelor cu nevoi speciale, este mândră să anunțe lansarea proiectului "CU OCHII MINȚII". Această inițiativă de pionierat, ce se desfășoară în perioada martie - noiembrie 2024, urmărește să îmbogățească viețile persoanelor cu deficiențe de vedere prin art terapie, dans terapie, psihoterapie și activități expresiv-creative.

08
/04
/24

Vineri, 12 aprilie, la ora 19:30, Teatrul Apropo așteaptă publicul, în mereu surprinzătoarea sală de spectacole din cartierul Pipera, la o nouă premieră teatrală: FERICIREA de Eric Assous, un spectacol care tratează cu umor și delicatețe o dilemă a fiecărui cuplu: dacă poți să iubești și poți fi iubit, fericirea are oare termen de valabilitate?

08
/04
/24

Centrul de Comunicare Vizuală anunță cea de-a noua ediție a Conferinței Naționale de Fotografie (CNF2024), care se va derula în perioada 20-21 aprilie, la București, și va marca un moment esențial în calendarul evenimentelor dedicate artei fotografice din țara noastră.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.