Cum a fost prima zi de FITS 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-a-fost-prima-zi-de-fits-2016/

Aşteptat vreme de (aproape) un an, de la ultimul foc de artificii care a anunţat închiderea ediţiei cu numărul 22, Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS) a revenit vineri în oraşul de pe Cibin, transformându-i arhitectura şi clădirile în decorul unui nesfârşit spectacol.

Un articol de Liliana Matei|12 iunie 2016

 

Încă de dimineață, doritorii au putut admira imaginile din cele câteva expoziții de fotografie răsfirate prin oraș în cadrul Festivalului și pe care vi le recomandăm călduros – mai multe detalii aici, ori au mers la lansarea cărții lui Octavian Saiu, „Lecția, o meditație cu șapte teme”.

Ploaia, companion de nestăvilit la FITS, ne-a vizitat și ea însă asta nu a împiedicat protagoniștii spectacolelor de stradă să-și farmece publicul sau pe spaniolii de la Osadia să creeze tot felul de coafuri fanteziste, ori pe fetele „Fromoase și talentate” de la Dream Team Majorettes (Cehia) să defileze în fuste scurte pe pietonală!
Focul de la FITS e greu de potolit de ploaie, cum vă spunem, chiar și focul celor de la Cie. Faï (Franța), care a fermecat audiența în spectacolul „Făuritorul de vise’’, cu acrobații și sărituri pe înaltele picioroange! Și nici măcar dansatorilor de la Circus Fantasia Brazil nu le-a fost diminuat entuziasmul!

În fine, pe seară, Piața Mare a fost plină la concertul Carla’s Dreams, cu admiratori și admiratoare care cunoșteau bine discografia și versurile trupei din Republica Moldova. După concert, băieții au rămas în backstage vreme de un ceas pentru a se fotografia cu câteva zeci de „visători” care au stat, la propriu, la coadă pentru a se apropia de idolii lor!
După concert, Piața Mare a fost cucerită de  italienii de la Kitonb Project, cu al lor „Zbor prin timp”. Pentru aproape o oră, publicul a privit vrăjit cele trei scene pe care a avut loc spectacolul, acrobațiile pline de grație și uriașa cutie muzicală suprarealistă!

Și sălile au fost pline, fie pentru a urmări „Mecanica inimii” (spectatorii noștri au inima mare, să știți!) în regia lui Chris Simion-Mercurian, sau la „Variațiunile Goldberg„, un spectacol marca TNRS, al cărui text se caracterizează prin ironie și simț al umorului, o pledoarie pentru libertatea de expresie religioasă.

Alte două spectacole despre care s-a vorbit mult aseară au fost cele incluse în secțiunea Eveniment a Festivalului, „Armina, frumoasa mea soră” (Polonia, Teatr ZAR) și „Taina puterii” (UK, Gecko), ambele adevărate demonstrații de măiestrie artistică, deși în registre diferite.

Pe seară, desigur, prietenii Festivalului s-au întâlnit la Club. Dar numai după artificii!

 

FOTO: Sebastian Marcovici

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.