Cum a fost prima zi de FITS 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-a-fost-prima-zi-de-fits-2016/

Aşteptat vreme de (aproape) un an, de la ultimul foc de artificii care a anunţat închiderea ediţiei cu numărul 22, Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS) a revenit vineri în oraşul de pe Cibin, transformându-i arhitectura şi clădirile în decorul unui nesfârşit spectacol.

Un articol de Liliana Matei|12 iunie 2016

 

Încă de dimineață, doritorii au putut admira imaginile din cele câteva expoziții de fotografie răsfirate prin oraș în cadrul Festivalului și pe care vi le recomandăm călduros – mai multe detalii aici, ori au mers la lansarea cărții lui Octavian Saiu, „Lecția, o meditație cu șapte teme”.

Ploaia, companion de nestăvilit la FITS, ne-a vizitat și ea însă asta nu a împiedicat protagoniștii spectacolelor de stradă să-și farmece publicul sau pe spaniolii de la Osadia să creeze tot felul de coafuri fanteziste, ori pe fetele „Fromoase și talentate” de la Dream Team Majorettes (Cehia) să defileze în fuste scurte pe pietonală!
Focul de la FITS e greu de potolit de ploaie, cum vă spunem, chiar și focul celor de la Cie. Faï (Franța), care a fermecat audiența în spectacolul „Făuritorul de vise’’, cu acrobații și sărituri pe înaltele picioroange! Și nici măcar dansatorilor de la Circus Fantasia Brazil nu le-a fost diminuat entuziasmul!

În fine, pe seară, Piața Mare a fost plină la concertul Carla’s Dreams, cu admiratori și admiratoare care cunoșteau bine discografia și versurile trupei din Republica Moldova. După concert, băieții au rămas în backstage vreme de un ceas pentru a se fotografia cu câteva zeci de „visători” care au stat, la propriu, la coadă pentru a se apropia de idolii lor!
După concert, Piața Mare a fost cucerită de  italienii de la Kitonb Project, cu al lor „Zbor prin timp”. Pentru aproape o oră, publicul a privit vrăjit cele trei scene pe care a avut loc spectacolul, acrobațiile pline de grație și uriașa cutie muzicală suprarealistă!

Și sălile au fost pline, fie pentru a urmări „Mecanica inimii” (spectatorii noștri au inima mare, să știți!) în regia lui Chris Simion-Mercurian, sau la „Variațiunile Goldberg„, un spectacol marca TNRS, al cărui text se caracterizează prin ironie și simț al umorului, o pledoarie pentru libertatea de expresie religioasă.

Alte două spectacole despre care s-a vorbit mult aseară au fost cele incluse în secțiunea Eveniment a Festivalului, „Armina, frumoasa mea soră” (Polonia, Teatr ZAR) și „Taina puterii” (UK, Gecko), ambele adevărate demonstrații de măiestrie artistică, deși în registre diferite.

Pe seară, desigur, prietenii Festivalului s-au întâlnit la Club. Dar numai după artificii!

 

FOTO: Sebastian Marcovici

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.