Cum ar fi arătat Iisus în copilărie? Reconstituire pe baza Giulgiului din Torino
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-ar-fi-aratat-iisus-in-copilarie-reconstituire-pe-baza-giulgiul-din-torino/

Experţi din cadrul Poliţiei italiene au generat o fotografie care prezintă modul în care ar fi putut arăta Iisus în copilărie, plecând de la chipul imprimat pe Giulgiul din Torino, ţesătură despre care unii cred că ar fi cea în care a fost înfăşurat trupul lui Hristos după răstignire.

Un articol de Petre Ivan|6 mai 2015

Imaginea a fost generată utilizând programe computerizate utilizate de obicei în cadrul anchetelor poliţieneşti.

Experţii italieni au folosit o tehnică prin care au întinerit chipul imprimat pe giulgiu, pentru a obţine imaginea feţei aşa cum ar fi arătat în copilăria persoanei care şi-a lăsat imaginea pe una dintre cele mai cunoscute relicve religioase.

Chipul de pe giulgiu a fost întinerit prin reducerea mărimii mandibulei, ridicarea bărbiei şi îndreptarea nasului, printre altele.

Tehnica folosită este practic inversul metodei utilizate de criminaliştii italieni pentru a genera imagini care să arate cam cum ar arăta în prezent diferite persoane căuate ale căror chipuri nu au mai fost văzute de ani de zile.

Utilizarea acestei tehnici a dus la prinderea în 2006 a mafiotului Bernardo Provenzano, care fusese fotografiat ultima dată în 1959.

Această presupusă imagine a lui Iisus din copilărie şi metodele folosite la crearea sa vor fi subiectul unei emisiuni ce va fi difuzată la televiziunea italiană.Iisus

Exerciţiul în sine a fost realizat pentru a marca cel mai recent „ostensione”, adică una dintre rarele expuneri publice ale Giulgiului la Catedrala din Torino.

Ţesătura de in, cu o lungime de peste patru metri, are imprimată imaginea unui bărbat cu barbă şi părul lung.

Imaginea corpului pare să arate o serie de răni asociate cu crucificarea, plus o rană în zona laterală a toracelui, despre care se spune că este rana provocată cu o lance un soldat roman, în timp ce Iisus era răstignit pe cruce.

Analizele de datare cu carbon radioactiv, publicate în 1998 în prestigioasa revistă ştiinţifică Nature, au estimat că imaginea de pe Giulgiul din Torino a fost creată între anii 1260 şi 1390, iar relicva religioasă nu ar fi astfel decât o uriaşă farsă medievală.

Foto: Cum ar fi arătat Iisus în copilărie? – facebook

05
/05
/14

T. O. Bobe, scriitorul care a dat acum zece ani „Cum mi-am petrecut vacanța de vară“, o carte de o forță de expresie, ba chiar și de un succes rareori egalate, T. O. Bobe, scriitorul care a revenit în 2011 cu „Contorsionista“, ne-a oferit un scurt interviu din care va rezulta că a scrie cărți în România echivalează cu a merge pe o sârmă imposibilă care arareori duce undeva.

02
/05
/14

Secolul XIX a reprezentat o perioadă ȋnsemnată ȋn istoria literaturii spaniole. Ocupația franceză din primele decenii a știrbit avȃntul creativ al spaniolilor. Ȋn 1833 ȋnsă, moartea lui Fernando VII a prilejuit instalarea romantismului prin scriitori ca Ángel de Saavedra sau José Zorrilla. Și cum iubirea a reprezentat dintotdeauna o sursă inepuizabilă de inspirație pentru romantici, ȋn anii 1800 au luat naștere numeroase opere valoroase din care se desprind povești diafane și drame psihologice inedite. 

30
/04
/14

În perioada 30 aprilie-18 mai 2014, Norman Manea, unul dintre cei mai apreciaţi prozatori şi eseişti români şi cel mai tradus autor de limbă română, se va afla în România pentru mai multe întîlniri cu cititorii.

30
/04
/14

Admit: doar v-am ademenit cu acest titlu. Nu e ca și cum aș ști. Altfel, vă trimiteam ilustrate din Lanzarote sau ceva. Nu e cazul.

29
/04
/14

Librăria Humanitas de la Cişmigiu va găzdui astăzi (29 aprilie), de la ora 19.00, o nouă întâlnire a Clubului Cărţile Denisei, care va avea ca subiect cartea „Tabachera din Bagombo” de Kurt Vonnegut, aparută recent la editura Humanitas.

27
/04
/14

Rusia – controversată și ȋntinsă, țara marilor artiști și a marilor orgolii politice. Ar fi aproape imposibil să o cuprinzi ȋntr-o singură carte. Natalia Kliuceariova ȋși propune să-i capteze esența, sufletul alcătuit din frȃnturi de viață. Uneori triste, alteori posedȃnd o carismă neȋnțeleasă, piesele de puzzle se compun pentru a crea o Rusie ȋn care descoperi mereu ceva surprinzător.

26
/04
/14

Am citit abia acum, bărbat la 30 de ani, “De ce fierbe copilul în mămăligă” (Polirom, 2013). Am simțit, abandonându-mă unui entuziasm când insolent, când resemnat, inima îmbătrânindu-mi. Trăiesc de atunci ca și cum aș ști răspunsul la o întrebare care nu i-a fost pusă, de fapt, niciodată nimănui. M-am întâlnit cu Aglaja Veteranyi, autoarea, așa cum un drum îmbrățișează un alt drum la o răscruce.

19
/04
/14

Paisprezece titluri semnate de Gabriel Garcia Marquez au apărut în ultimii 20 de ani în România şi s-au vândut în peste 600.000 de exemplare, au declarat pentru agenţia Mediafax reprezentanţii editurii Rao, care deţine exclusivitatea la nivel naţional pentru operele scriitorului columbian.

18
/04
/14

Gabriel García Márquez a fost, așa cum rezultă și din scurtele ferpare întocmite ad-hoc în lumile noastre virtuale, cel mai popular, cel mai iubit scriitor al timpurilor noastre.

10
/04
/14

Astăzi, de la ora 18.30, la Librăria Dalles din Bucureşti, Editura Cartea Românească vă invită la aniversarea a 100 de ani de la naşterea poetei Maria Banus, eveniment marcat de apariţia a două volume inedite de memorialistică, Însemnările mele, disponibile şi în ediţie digitală.

09
/04
/14

Scriitorul columbian Gabriel Garcia Marquez, laureatul premiului Nobel pentru literatură pe anul 1982, spitalizat pe 31 martie, din cauza unei infecţii pulmonare şi urinare, a fost externat marţi.

07
/04
/14

Dan Alexe a scris „Miros de roşcată amară şi alte povestiri” (Humanitas, 2014). Sunt puține paginile care se mai pot scrie de-acum la același nivel al limbii române în proza scurtă.

01
/04
/14

Marţi, 1 aprilie, începând cu ora 19.00, Librăria Humanitas de la Cişmigiu va fi gazda unei seri dedicate romanului Ultimul nud de Ellis Avery, unul dintre cele mai îndrăzneţe romane publicate în 2012. Volumul reînvie atmosfera boemă din Parisul anilor nebuni, evocând atât figura fascinantă şi scandaloasă a pictoriţei Tamara de Lempicka, cât şi pe cea a celebrului ei model, Rafaela, care i-a fost marea iubire.