Cum se vedea Teatrul Metropolis în 2008
https://www.ziarulmetropolis.ro/cum-se-vedea-teatrul-metropolis-in-2008/

Presa era foarte atentă la producţiile şi evenimentele Teatrului Metropolis, în cel de-al doilea an de existenţă a instituţiei conduse de George Ivaşcu. Citim puţin din presa culturală a anului 2008.

Un articol de Petre Ivan|8 februarie 2022

„De mult îmi propuneam să ajung la Teatrul Metropolis, pentru clădirea impozantă, decorată în cioburi de faianță roșie de pe Mihai Eminescu (numărul 89), care arăta interesant. Am ajuns într-o duminică seară și abia am prins biletele. Teatrul era frumos și full. Sala de așteptare are fotolii plușate vișinii așezate pe o platformă din sticlă cu balustrade tot din sticlă și chiar și băile sunt decorate cu jocuri de faianță colorată spartă.

Am intrat și pentru prima oară am stat la o piesă de teatru într-un fotoliu confortabil. Iar piesa, ca să nu o mai lungesc cu detalii de ambianță, a fost tot ce-ți trebuie într-o seara răcoroasă de duminică, doză de bună dispoziție pentru săptămâna ce vine. Pește cu mazăre este și lejeră, și serioasă, și haioasă, și gravă. Și combină extremele atât de firesc că începe să-ți placă, chiar foarte mult! (Metropotam).

Pe lângă rolurile din piesele de teatru, cunoscutul actor se ocupă şi de conducerea Teatrului Metropolis, una dintre cele mai noi şi moderne instituţii de acest fel din Bucureşti. George Ivaşcu s-a născut în data de 15 februarie 1968, la Bucureşti. În 1993, absolvă Academia de Teatru şi Film, la clasa profesorului Gelu Colceag. Din 1996, începe să joace pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti, iar din 1994 este lector la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică (Evenimentul Zilei)

Teatrul Metropolis este o explozie de culoare, o armonie a formelor geometrice care aşază laolaltă teracota și mozaicul cu elemente din arhitectura lui Hunderwasser. Nici că se putea mai bine. Pentru că METROPOLIS e mai mult decât un teatru. E un spațiu al artelor, al întâlnirilor, un spaţiu al artiştilor de toate vârstele, o punte între generaţii, un creuzet al emoţiei. Spaţiul intim, creat într-o sală cu numai 150 de locuri, oferă publicului, aşezat în confortabilele fotolii, cea mai variată ofertă de spectacole din Bucureşti. Şi pentru că mai ştim că, înaintea sau la finalul unui spectacol, o cafea sau un cocktail e întodeauna binevenit, METROPOLIS îţi pune la dispoziţie spaţiul de la etaj, unde se află Metropolitan Caffé. O cafenea şic care nu te lasă indiferent. Aici, recitalul sau one man-show-ul vor fi precum spuma unui delicios latte macchiato.

„Pentru ca teatrul românesc să-şi recapete aristocraţia are nevoie de sprijinul şi atenţia colecţionarilor de artă, a acelor firme sau oameni care să readucă demnitate artiştilor români. Acest lucru a însemnat evenimentul de aseară când Romaqua Group a devenit un colecţionar de artă prin Metropolitan Caffé, sprijinind astfel o frumoasă comunicare între artiştii români şi publicul iubitor de teatru” – George Ivaşcu, directorul Teatrului Metropolis.

O întrebare, un răspuns: George Ivașcu, în Formula As: „Curând, „Metropolis” împlinește un an de viață artistică și-l vom sărbători cum se cuvine, cu fast și surprize. Dacă repertoriul trecut l-am centrat pe dramaturgia contemporană, acum ne axăm pe opere clasice, în viziuni regizorale contemporane. Din toamnă, veți putea urmări capodopera lui Shakespeare „Hamlet”, în versiunea modernă a regizorului Laszlo Bocsardi, cu Marius Stănescu, Victor Rebengiuc, Sorin Leoveanu și altii.

Importanta partitură a marelui dramaturg irlandez Samuel Beckett, „Sfârșit de partidă”, va fi adusă în scena în viziunea regizorală a lui Alexandru Tocilescu, avându-l pe maestrul Radu Beligan în frunte. Un text frumos cum e „Imnul”, în regia lui Alice Barb, prilejuieste unor actori ca Luminița Gheorghiu și Mihai Constantin recitaluri remarcabile. Vom aduce în scenă într-o nouă viziune, cea a lui Dragoș Galgoțiu, și feeria „Visul unei nopți de vară”. Acestea sunt doar câteva dintre propunerile noastre repertoriale, prin care ne ambiționăm să atragem din nou un public de elită – îndrăznesc să-l numesc așa, cu toate că termenul nu mai e la modă.

Acțiuni caritabile

Teatrul Metropolis vă invită să susțineti un proiect caritabil dedicat în intregime copiilor. Moș Crăciun aduce copiilor cele mai frumoase povești audio, interpretate de mari actori ai scenei românești: Alexandrina Halic, Manuela Hărăbor, Tamara Buciuceanu-Botez și Victor Rebengiuc.

Cd-urile vor putea fi găsite în toată țara, în librării, hypermarket-uri și magazine independente. Profitul obținut din vânzarea CD-urilor va fi donat copiilor nevoiași și celor cu rezultate excepționale (Acasa.ro).

Teatrul Metropolis împlinește anul acesta 15 ani de la înființare.

23
/11
/13

Târgul Internaţional Gaudeamus 2013 din Bucureşti a fost vizitat în primele trei zile de peste 40.000 de persoane, atrase de evenimentele adresate atât publicului larg, cât şi profesioniştilor, dar şi de noutăţile editoriale cu care s-au prezentat expozanţii în acest an.

22
/11
/13

,,Visare - Portretul Zettinei Urechia", de Nicolae Grigorescu, deţine recordul pentru cel mai scump desen vândut într-o licitaţie românească de artă, după ce, joi, la Licitaţia de Alb Negru organizată de casa Artmark, a fost adjudecat cu suma de 11.000 de euro, dublul preţului de pornire.

22
/11
/13

După o reprezentație jucată cu casa închisă la Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște, spectacolul „Cel mai frumos roman din lume“ după Larry Tremblay revine în București, miercuri, 27 noiembrie, la ora 21:30, la Teatrul Unteatru.

21
/11
/13

MEMORIA CULTURALĂ „Critica să urmărească spectacolele şi după premiere“ este titlul unui articol de opinie scris de Toma Caragiu în decembrie 1959, prin care actorul evidenţia greşelile pe care le fac criticii de teatru atunci când iau în vizor creatorii şi spectacolele lor.