Dan Condurache: „Mai bine mori tu decât să moară actorul din tine“
https://www.ziarulmetropolis.ro/dan-condurache-mai-bine-mori-tu-decat-sa-moara-actorul-din-tine/

Actorul Dan Condurache, invitatul Iulianei Ciugulea la emisiunea „Conversaţii esenţiale“, spune că teatrul este o meserie care ucide, dar de care trebuie să rămâi tot timpul foarte foarte îndrăgostit.

Un articol de Corina Vladov|28 mai 2013

Actorul Dan Condurache, invitatul Iulianei Ciugulea la emisiunea „Conversaţii esenţiale“, spune că teatrul este o meserie care ucide, dar de care trebuie să rămâi tot timpul foarte îndrăgostit.

Interviul integral poate fi văzut sâmbătă, 1 iunie, la Digi24.

Iată şi alte declaraţii făcute de Dan Condurache:

„Teatrul trebuie slujit, în orice situaţie. Nu ai voie să te îmbolnăveşti, decât în ziua liberă, şi nici atunci. Părinţii trebuie să-şi aleagă ziua când să moară, pentru că fără prezenţa ta totală aici nu se poate nimic.“

„Este o meserie care ucide – când joci mult, când joci puţin, când joci prost, când joci bine, când nu joci deloc… Şi ucide începând cu cercul familiei, cu cercul prietenilor şi, la urmă, te lasă descoperit, rupt în bucăţi. Nu rămâi decât un fir de nisip, aşa. Rezistă cine poate.“

Dan Condurache

„Cred că trebuie să rămâi foarte foarte foarte îndrăgostit. Apoi, ajungi la iubire, iubirea se transformă în respect… ca într-o căsnicie de durată. E un lucru foarte greu să rămâi îndrăgostit, până la limita imposibilului chiar. Adică mai bine mori tu decât actorul din tine. Ceea ce e extrem de dur şi de greu de întreţinut… Să simţi de fiecare dată când urci pe scenă acelaşi gol în stomac e un lucru interesant ca experienţă umană.“

„Nu pot să decretez că a fost mai bine în alte perioade. Pentru că, dacă spui că a fost mai bine, se zice că eşti nostalgic. Dacă spui că e prost acum, se zice că nu te-ai adaptat… Trebuie să fie un efort conjugat ca spectatorul să fie adus în sala de teatru. Prin tot ce se poate, la nivel artistic şi avut grijă că s-au schimbat sensibilităţile, s-a schimbat gustul publicului. La Teatrul Mic cred că este o perioadă mai lungă de redefinire.“

„Noi, pe vremuri, nu voiam să vedem celebra serie BD. Dar abia apoi ne-am dat seama că acei actori, dacă s-ar fi născut pe orice alt meridian, ar fi fost mult mai tari decât mulţi alţi actori de comedie de afară. Dar, asta-i viaţa!“

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.