David Esrig: „Un spectacol îmbrătrânește mai repede decât un om“
https://www.ziarulmetropolis.ro/david-esrig-un-spectacol-imbratraneste-mai-repede-decat-un-om/

Luni, 5 ianuarie, la aniversarea a 54 de ani de la înfiinţarea Teatrului de Comedie, a avut loc o dezbatere moderată de Cristina Modreanu şi de Cătălin Șrefănescu, la care au luat cuvântul regizorii David Esrig şi Lucian Giurchescu, actorii Marin Moraru şi Sanda Toma, Radu Beligan, întemeietorul Teatrului de Comedie şi actualul director al teatrului, George Mihăiţă.

Un articol de Judy Florescu|7 Ianuarie 2015

Printre subiectele dezbaterii s-au numărat spectacolele  “Umbra” de Evgheni Svarț  și “Rinocerii” de Eugen Ionesco , dar s-a vorbit şi despre atmosfera de lucru de la Teatrul de Comedie, în perioada anilor `60.

Iată câteva declaraţii de la dezbatere:

David Esrig:  “Atmosfera de teatru este o atmosferă tânără. E și frumos când vedem oameni în vârstă care mai sunt încă tineri. Teatrul de Comedie înființat de Radu Beligan a fost un teatru  cu tineri. Dintr-odată a venit un vânt nou care a deschis și noi posibilități. A fost un spirit nou. Spectacolele noastre se continuau fie la Caru cu bere, fie la Cireșica, pentru că discutam spectacolele câte 2-3 ceasuri. Făceam un lucru foarte util cu aceste discuții, pentru că la Teatrul de Comedie se jucau spectacole ani întregi. Problema mare a unui spectacol e că îmbătrânește mai repede decât un om, de aceea în discuțiile noastre era mereu preocuparea referitoare la ceea ce are de spus spectacolul.”

Copyright Simion Buia.www.simionbuia.ro.tel-0763654920-8602

Marin Moraru: “La Teatrul de Comedie era o familie. Actorii mai bătrâni erau părinții noștri, iar o dată intrat în teatru, veneai acasă. S-au petrecut multe ore aici. Am stat mai mult în teatru decât acasă. O viață plăcută, muncită, și cu drag. Am simțit îngrozitor vremurile comunismului. În primul rând ajunsese să vină echipa ideologică la masă, ca să vadă cum se resfrânge verbul a citi în aer, până când nu am mai îndurat și am țipat la ei. Apoi am fost admonestat. Să vezi o echipă cum scârțâie pe hârtie tot timpul în timp ce tu citești la masă piesa este oribil. Erai monitorizat din cap până în picioare tot timpul. Nu e plăcut să creezi în asemenea condiții.”

Lucian Giurchescu: “Spectatorul Teatrului de Comedie nu venea să vadă în fiecare seară același lucru. O premieră la care minim 10% nu sunt contra spectacolului, aceea nu e un succes. Acesta este un mare adevăr. Chiar dacă doar îi supărăm pe unii, înseamnă că am făcut un lucru bun. Dacă împăcăm pe toată lumea, aceea nu mai e artă.”

Sanda Toma: “Nu regret deloc că am încheiat cariera odată cu ultimul spectacol din iunie 2014, Egoistul. După părerea mea, dacă nu rămâneam fără regizori ș dacă teatrul mai spunea ceva, aș fi suferit, aș fi vrut să joc, să mor pe scenă. Așa, nu-mi pare rău.”

Radu Beligan: “Am învățat astăzi foarte multe lucruri despre teatru. A fost un mare noroc. Îmi place să-i ascult mai ales pe tineri. E atât de frumos. Închid ochii și deodată în fața mea apar niște actori strălucitori. Avem mulți și trebuie să avem grijă de ei, să-i iubim, să-i ajutăm.”

George Mihăiță: „Este o seară magică și dumneavoastră faceți parte din această seară“.

Foto & Video: Simion Buia

16
/11
/18

CRONICĂ DE FILM Prezentat la „Les Films de Cannes à Bucarest” şi în deschiderea Cinepolska, „Cold War” (2018), pentru care britanico-polonezul Pawel Pawlikowski a câştigat premiul de regie la Cannes, este o dramă alb-negru ultrastilizată în care energia muzicii nu poate salva de la platitudine povestea de iubire și reprezentarea istoriei.

16
/11
/18

Centrul Ceh vă așteaptă luni și de marți, de la ora 20:00, cu două proiecții care propun o schimbare de perspectivă – intrăm în lumea animalelor odată cu proiecţia filmului „Bestiaire”, la Documentary Mondays, și suntem invadați de personaje de benzi desenate deodată cu protagoniștii filmului „Who Wants to Kill Jessie”, pe 20 noiembrie, la Fiction Tuesday.

16
/11
/18

Asociația CONIL în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin Proedus și CIRCUL Metropolitan București organizează un amplu proiect cultural artistic dedicat centenarului Marii Uniri - ROMÂNIA COPIILOR, o ediție specială a CONIL Fest, Festivalul Integrării.

15
/11
/18

Pentru prima dată în cei 18 ani de existență, MNAC dedică colecției sale cel mai generos spațiu al muzeului într-o expoziție permanentă: istoria artei contemporane din România din perspectiva complexă a contextului social, economic și al directivelor politice care au influențat-o. De astăzi, la MNAC, „Văzând istoria – 1947-2007”!

15
/11
/18

Garden of Unsettled Memories- expoziție personală Pavel Grosu. Galeria Sector 1  încheie seria expozițiilor personale ale artiștilor clujeni pe care i-a expus începând de la inaugurarea sa, din 2017, cu o expoziție de pictură semnată Pavel Grosu. Expoziția va fi vernisată pe 22 noiembrie, la ora 18:30 și va putea fi vizitată în perioada 23 noiembrie 2018 - 19 ianuarie 2019.

15
/11
/18

Sonia (Mădălina Constantin) este inginer geolog într-o companie multinațională. O femeie matură, căsătorită. În filmul “Un om la locul lui” / “A Decent Man”, lungmetrajul de debut al regizorului Hadrian Marcu, Sonia se află într-o poziție ingrată: este “cealaltă femeie” din relația colegului ei de muncă Petru (Bogdan Dumitrache) cu Laura (Ada Galeș). Află ce se întâmplă cu Sonia din 23 noiembrie, în cinema. Filmul are la bază romanul “Firesc” al lui Petru Cimpoeșu.  

15
/11
/18

"Serie tv peste care am dat întâmplător. Sezonul I are 6 episoade, s-a ajuns deja la al treilea, Nu pot emite judecăți globale, însă până acum e absolutely splendiferous. În termeni de tot ce vreți: regie, poveste, actori (Michael Shannon e rupător, înconjurat de niște secundari unul și unul), imagine..." - Cinesseur

14
/11
/18

METROPOLIS SPECIAL Niciunde în lume sfârșitul Primului Război Mondial nu a fost trăit mai spectaculos decât în Parisul anilor nebuni. Vă prezentăm o colecție de momente douăzeciste avându-i ca protagoniști pe Coco Chanel, Picasso, Hemingway, Isadora Duncan, Joyce, Josephine Baker, Proust, Colette, Stravinski...

14
/11
/18

Cultura de performanță este o necesitate a unei societăți ce-și definește elitele, unele dintre ele înzestrate cu har de geniu, ne spunea filosoful Constantin Noica. Pentru a atinge proporțiile unui astfel de ideal avem nevoie de antrenament, de identificare, de permanentă interogare și explorare a ceea ce numim generic talent. Autosuficiența vine dintr-o plafonare a acestei culturi de performanță care se transformă în una de mentenanță.

Page 40 of 797« First...102030...3839404142...506070...Last »