De ce a închis Facebook contul Corectura Ro?
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-ce-a-inchis-facebook-contul-corectura-ro/

INTERVIU Facebook a închis contul Corectura Ro, după ce a primit reclamaţii că prin intermediul acestuia sunt hărţuiţi alţi membri ai reţelei de socializare. Evelin Ceciu, jurnalist cu 20 de ani de experienţă şi administratorul contului Corectura Ro, crede că argumentele aduse de Facebook sunt discutabile.

Un articol de Adina Scorţescu|21 iunie 2013

INTERVIU Contul Corectura Ro de pe Facebook (FB) a fost desființat sâmbătă, 15 iunie 2013, de către administratorii rețelei de socializare, după trei ani de activitate. Motivele au fost hărțuirea altor membri FB, respectiv folosirea unei false identități. Evelin Ceciu, jurnalist cu 20 de ani de experienţă şi administratorul acestui cont, crede că argumentele aduse de Facebook sunt discutabile.

Contul de Facebook deţinut de Corectura Ro semnala greşelile gramaticale care apăreau zilnic pe cele mai mari site-uri româneşti. „După «folosirea unei false identități», al doilea motiv care a dus la desființarea contului FB Corectura Ro a fost, chipurile, hărțuirea. Cei care nu cunosc şi nu respectă limba română, şi mai şi lucrează în presă, da, se simţeau hărţuiţi de Corectura Ro!“, spune Evelin Ceciu, într-un editorial publicat pe www.corectura.ro.

Conceptul, care fusese îndrăgit de mii de tineri români, consta în prezentarea într-o manieră umoristică, lejeră, a gafelor apărute în presă – greșeli gramaticale, dar și de abordare a diverselor situații descrise de jurnaliști.

Adina Scorţescu: Cum te-a informat Facebook că ţi-a desfiinţat contul?

Evelin Ceciu (foto): A fost simplitatea de pe lume. Într-o seară ca oricare alta din câte au fost în ultimii aproape patru ani de rutină pe Facebook, la logare am primit mesajul că mi s-a dezactivat contul. Sec! Am fost îndrumat, printr-un link, către pagina care prezenta politica reţelei de socializare, în fapt setul de reguli ce trebuie respectate de către toţi membrii Facebook.

Care a fost primul gest pe care l-ai făcut, după constatarea că nu mai ai un lucru familiar ţie?

Ce-i drept, cred că m-am simţit exact ca Viorel Ilişoi, după ce hoţii l-au lăsat fără bicicleta pe care o îndrăgea atât de mult. Excepţionalul ziarist de reportaj Viorel Ilişoi a avut generaţii de biciclete pe care le-a numit Leta (Leta1, Leta2…). Leta i-a fost şi sursă de inspiraţie, şi mijloc de locomoţie, fiind implicată până în… ghidon în activitatea publicistică a maestrului. O mostră în acest sens, aici.

În ceea ce mă priveşte, nu sunt un fan al comunicatelor de presă, dar cred că, fără să-mi dau seama, tocmai redactam unul.

De pe Șoseaua Constanța – „Mnagalia“ a pornit ideea Corectura.ro

Cum au reacţionat prietenii de pe Facebook (am înţeles că aveai câteva mii) şi prietenii din viaţa de zi cu zi?

Cei mai mulţi m-au sunat sau mi-au scris pe e-mail, încurajându-mă să nu mă dau bătut şi să desfăşor în continuare această activitate. Mă refer la cei de pe Facebook.

Cei mai activi au fost colegii mei din grupul Corectura, de pe Yahoo (peste 100 de entuziaşti) şi cei de la scoala_de_media (peste 300 de persoane), însă am fost mişcat şi de gestul unor oameni pe care nu-i considerasem, până atunci, drept apropiaţi mie, darmite să fie capabili de un gest în favoarea mea! Unul dintre ei a fost Călin Hera, pe care-l cunoscusem de mai bine de zece ani, de pe vremea când paşii ne purtau prin aceleaşi hale în redacţia Evenimentului zilei.

În prezent, Călin predă la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării. Opinia cu pricina, aici. În lumea reală, ce-i drept, nu mă pot lăuda cu prea mulţi prieteni, eu fiind, probabil, catalogat drept… ciufut (în sensul de om cu toane, prost dispus, însă vă asigur că este o explicaţie uşurică pentru nedorita greutate a acestui cuvânt).

Fac multe gesturi frumoase, însă nu ţin morţiş să mă pun bine cu oamenii sau să nu-mi supăr prietenii. În rest, aşa cum am pretenţii de la mine, aşa am şi de la ei. Cu o condiţie: să fie fără încrâncenare.

Uite, chiar acum, când vorbim, tocmai am accesat linkul care duce la materialul despre mine de pe blogul lui Călin, să ţi-l prezint. Ştii ce scrie sub o fotografie? Panou… pulicitar 🙂

Ce înseamnă, de fapt, Corectura.ro. Concret, se câştigă bine din aşa ceva?

Corectura.ro nu este, din fericire, doar ceea ce se vede pe Facebook. Discutăm chiar despre SC Corectura.ro SRL, care se ocupă cu editarea textelor şi cu traduceri. Ei bine, din activitatea pe Facebook nu câştigăm nimic, poate doar ca imagine. Din traduceri însă am câştiga atât cât să trăim decent, eu şi cei aproape 100 de colaboratori ai mei. Problema este actuala conjunctură financiară, cu blocaje extreme.

Avem foarte mulţi bani de încasat. În permanenţă amân primirea banilor care mi se cuvin, pentru a-mi plăti, în primul rând, traducătorii. Şi asta, în condiţiile în care banii de la beneficiar pot veni după şase sau chiar după nouă luni… Oricum, economii personale nu pot să am, toţi banii sunt în acest circuit de creditare a beneficiarilor.

Totuşi, presupun că sunt sute de firme care se ocupă de traduceri, plus traducătorii independenţi, care pot fi cu miile. Ce argument foloseşti pentru ca un client să aleagă serviciile Corectura.ro?

Ai atins un subiect sensibil pentru orice activitate, nu numai pentru cea de la Corectura.ro. Ingredientul de succes, care nu poate fi folosit de către lumea care aşteaptă cu înfrigurare weekendul, pentru a o zbughi la mall, este… disponibilitatea.

Corectura.ro n-are mamă, n-are tată: nici CTP n-a fost ocolit

Asta înseamnă că putem prelua non-stop comenzi şi că avem un chef de muncă uriaş. Cine nu gândeşte la fel, cine nu este pasionat de ceea ce face nu are cum să ne fie coleg la Corectura.ro, corector sau traducător. Chiar acum suntem la start cu un alt proiect, „România non-stop“, exact pe această idee. Este vorba despre o platformă on-line destinată serviciilor.

Mai ai planuri cu Facebook?

Problema generată de Facebook a fost rezolvată repede: mi-am deschis imediat un cont de persoană fizică, iar pe wall postez linkurile către corectura.ro, site-ul nostru pe care se cam aşternuse praful… încă reglăm şuruburile pe la el. Pentru mine, Facebook va dispărea când va dispărea pentru toţi, dacă va dispărea. Este forma de marketing a zilelor noastre.

După accidentul de schi al lui Șerban Huidu, victime colaterale au fost jurnaliștii care au făcut gafă după gafă scriind despre eveniment

O carte, cel mai probabil deloc „plicitisoare“, pentru că te vor amuza greșelile



06
/02
/15

Corul de Copii Radio împlineşte în 2015 nu mai puţin de 70 de ani de existenţă şi este la fel de plin de prospeţime, de virtuozitate, de spontaneitate şi veselie. Generaţii şi generaţii de copii au descoperit aici frumuseţea cântului şi a jocului, au primit o educaţie muzicală folositoare pe tot parcursul vieţii, au învăţat disciplina necesară actului artistic de înaltă ţinută şi au încântat apoi, la spectacole, mii de spectatori de toate vârstele.

06
/02
/15

Luni, 9 februarie, la ora 19.00, la Librăria Humanitas Cişmigiu (Bulevardul Elisabeta nr. 38, Bucureşti), Matei Vişniec va răspunde întrebărilor cititorilor, bloggerilor şi presei pornind de la volumul „Negustorul de începuturi de roman”, apărut la Editura Cartea Românească şi cîştigător al Premiului literar „Augustin Frăţilă” – romanul anului 2013, acordat de compania Philip Morris Trading.

06
/02
/15

Capitala Germaniei a devenit centrul mondial al cinematografiei o dată cu Gala de Deschidere a celei de-a 65-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Berlin (5-15 februarie). Evenimentul a avut loc aseară la Berlinale Palast în prezența a peste 1500 de invitați. Gazdele serii au fost Dieter Kosslick, directorul Berlinalei, și Anke Engelke.

05
/02
/15

CRONICĂ DE FILM Câştigător în 2014 al Premiului Gopo pentru cel mai bun documentar, „Experimentul Bucureşti” este un experiment cinematografic despre un posibil experiment social imaginat pentru a atrage atenţia asupra unui experiment istoric dureros, Fenomenul Piteşti.

05
/02
/15

Puţine clădiri au conservat spiritul Bucureştiului de aur. Palatul Odeon, situat în jos pe malul Dâmboviţei, este una dintre ele. Palatul se află într-o clădire monument arhitectural, singurul rămas din vechile clădiri ale fostei administraţii a bătrânului Abator, datând din anul 1869.

05
/02
/15

Radio România Muzical și Muzeul Național Cotroceni organizează un concert de muzică veche românească susținut de ansamblul “Imago Mundi”. În sala Cerchez a Muzeului Cotroceni, joi, 26 februarie, de la ora 19.00, va avea loc un eveniment cu semnificații speciale – înregistrarea acestui concert va reprezenta România în cadrul unuia dintre cele mai importante proiecte ale Uniunii Europene de Radio, “Ziua muzicii vechi”, programată, în fiecare an, pe 21 martie.

05
/02
/15

Anul 2015 marchează o premieră extraordinară: sâmbătă, 7 februarie, una dintre lucrările de referință ale compozitorului George Enescu, Simfonia a III-a cu Cor în Do Major Op. 21, va fi interpretată pe o scenă londoneză de către presitgioasa London Philharmonic Orchestra, în sala Royal Festival Hall a Southbank Centre, chiar pe malul Tamisei.

05
/02
/15

Șase proiecții pentru public și presa internațională vor aduce povestea procurorului Cristian Panait, cea care a inspirat scenariul filmului De ce eu?, în regia lui Tudor Giurgiu, peste hotare, la Festivalul Internațional de Film de la Berlin. Evenimentul începe astăzi, 5 februarie, și se va încheia pe 15 februarie, cel de-al treilea lungmetraj al lui Tudor Giurgiu fiind inclus în secțiunea Panorama Special.

05
/02
/15

Actorul american Johnny Depp s-a căsătorit civil cu iubita lui, Amber Heard, în cadrul unei ceremonii oficiale care a avut loc, marţi, în casa din Los Angeles în care cei doi locuiesc, cu câteva zile înainte de nunta ce va avea loc la finalul săptămânii în Bahamas.

04
/02
/15

Realizat după întâmplări reale şi având opt nominalizări la Premiile Oscar, „The Imitation Game” (Jocul Codurilor) prezintă povestea lui Alan Turing (Benedict Cumberbatch), matematician, criptanalist şi erou de război, pionier al tehnologiei moderne a calculatoarelor. Alături de un grup restrâns de specialişti, el a reuşit spargerea unui cod aşa-numit „de nespart” al maşinăriei Enigma a Germaniei, în al Doilea Război Mondial.