De ce eu?/Cristian, filmul lui Tudor Giurgiu despre procurorul Cristian Panait – primele imagini
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-ce-eu-filmul-lui-tudor-giurgiu-despre-procurorul-cristian-panait-primele-imagini/

Primele imagini din filmul despre cazul procurorului Cristian Panait au fost publicate joi de regizorul peliculei, Tudor Giurgiu, în secvenţele lungmetrajului apărând şi Robert Turcescu, despre care cineastul a precizat că îşi interpretează propriul rol, cel de moderator TV.

Un articol de Petre Ivan|25 septembrie 2014

Regizorul Tudor Giurgiu a publicat pe blogul personal şi pe pagina sa de Facebook primele imagini din filmul despre cazul procurorului Cristian Panait, notează Mediafax.

Teaserul filmului, cunoscut până de curând sub titlul de „Cristian”, începe cu textul scris: „Înainte de 21 decembrie 1989, Securitatea, poliţia politică a regimului comunist, avea un efectiv de 15.312 angajaţi şi beneficia de serviciile a peste 400.000 de informatori”.

Urmează textul „2002. În România existau 7 servicii secrete. Ministere importante aveau propriul Serviciu Secret”, fiind prezentate imagini cu siglele acestora – Serviciul Român de Informaţii (SRI), Serviciul de Informaţii Externe (SIE), Serviciul de Protecţie şi Pază (SPP), Departamentul de Informaţii şi Protecţie Internă (DGIPI), Serviciul Independent pentru Protecţie şi Anticorupţie (SIPA), Direcţia Generală de Informaţii a Apărării (DGIA) şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

După imaginile cu siglele Serviciilor Secrete, teaserul conţine un mesaj ce aparţine, potrivit imaginilor, unui blogger anonim: „Toţi cei care încearcă din interior să lupte cu un sistem asfixiant sfârşesc inevitabil prin a fi înghiţiţi, izolaţi şi sfâşiaţi în bucăţi…”.

„Cristian (29 de ani) este un procuror cu o carieră în plină ascensiune. Şefii săi îi încredinţează un caz de maximă importanţă: anchetarea unui alt magistrat suspect de luare de mită. Dilema alegerii între adevăr şi carieră îl apasă cumplit. Încercând să rezolve cazul cu orice preţ, Cristian intră într-o zonă periculoasă şi are parte de surprize şi revelaţii neaşteptate” – Tudor Giurgiu

De asemenea, în secvenţele videoclipului apare Robert Turcescu, despre care regizorul Tudor Giurgiu a declarat că joacă un rol „foarte mic” în filmul „De ce eu?/ Cristian”. „Joacă un rol foarte mic ca moderator. (…) E o emisiune. Totul este imaginar”, a declarat Tudor Giurgiu.

Potrivit cineastului, „imaginile au fost filmate în februarie”, Robert Turcescu fiind prezent în film într-o secvenţă de 30-40 de secunde.

Tudor Giurgiu a precizat că filmul „Cristian” este un proiect de care este „foarte ataşat”, afirmând că încearcă să îl lucreze „cât mai neatins de toate conotaţiile politice”. „M-aş bucura să schimbe nişte conştiinţe, m-aş bucura să se redeschidă un pic cazul şi discuţiile în jurul cazului, care cred în continuare că a fost foarte

"De ce eu?/Cristian", un film de Tudor Giurgiu

„De ce eu?/Cristian”, un film de Tudor Giurgiu

rapid clasat şi de fapt cei care au determinat sinuciderea procurorului Panait sunt în continuare liberi şi nechestionaţi. Dar de aici până la toate elucubraţiile pe care le-am citit în ziare este cale lungă”, a afirmat acesta, informează Mediafax.

Întrebat dacă premierul Victor Ponta apare ca personaj în film, regizorul Tudor Giurgiu a spus că este vorba despre o intoxicare a mass-media, pentru că Victor Ponta, la data decesului procurorului Panait, nu mai era procuror în Parchet. „Una este isteria din mass-media şi alta este ce se întâmplă în film”, a replicat el.

Tudor Giurgiu a explicat că a studiat dosarul privind cazul procurorului Cristian Panait, întâlnindu-se cu mulţi din apropiaţii acestuia.

„A durat foarte mult şi lumea cred că trebuie să înţeleagă bine că e un film de ficţiune, el nu este un film documentar. (…) este un film despre un procuror aflat în faţa unei decizii importante, cum să joace o carte importantă, să dea o soluţie aşa cum i se impune, aşa cum se doreşte, undeva în sferele de sus ale puterii, sau să dea o soluţie pe un dosar aşa cum îi dictează profesia şi normele morale ale meseriei. Asta e dilema morală a filmului” – Tudor Giurgiu.

„Îmi doream foarte mult să spun o poveste despre dezintegrarea unui om, cum poate un om normal, sănătos şi deştept şi admirat de toată lumea, cum poate în 20 de zile să devină o epavă”, a mai declarat acesta.

Filmul îi are în distribuţie pe Emilian Oprea, Mihai Constantin, Andreea Vasile, Dan Condurache, Mihai Smărăndache, Liviu Pintileasa şi Alin Florea.

Foto: Tudor Giurgiu, De ce eu?, Robert Turcescu – cinemagia

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.