„De ce plec/ de ce rămân?” pe scena Teatrului Național „Marin Sorescu”
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-ce-plec-de-ce-raman-pe-scena-teatrului-national-marin-sorescu/

Pe 22, 23, 24 şi 25 ianuarie, de la ora 21:00, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu”, spectacolul-instalaţie „De ce plec/ de ce rămân?” va avea patru reprezentaţii, unde îi veţi vedea performând pe actorii-voluntari care în urmă cu trei luni au răspuns afirmativ provocării.

Un articol de Liliana Matei|23 ianuarie 2019

„De ce plec/ de ce rămân?” reprezintă cel de-al treilea spectacol din cadrul proiectului de teatru comunitar REACȚIE URBANĂ, după „Unde ne întâlnim? și „Azi sau mâine?”.  Acesta stă sub semnul neconvenționalului, fiind un spectacol-instalație ce vă va plimba prin posibilele răspunsuri și motive ale întrebării, o galerie cu 12 spații  în care exponatele sunt vii.

Conceptul și coordonarea aparțin regizorului Vlad Drăgulescu, iar din echipa sa fac parte asistentele de regie: Irina Gabriela Lungoci,  Alexandra Ștefania Iordache și asistenta de scenografie Anda Gavrilă.

În cele 12 spații îi veți vedea pe: Ana-Maria Bălosu, Alexandru-Ionuț Coderie, Alina Marina Dragomirescu, Diana Predescu (spațiul 0/ Recepție/ Gânduri și Discrepanțe); Alexandra Zavelea, Diana Hutanu (spațiul 1- Jumătate și jumătate); Liliana Andreea Budianu, Alexandra Stefania Iordache (spațiul 2- Acasă); Mihaela Carmen Grigorescu (spațiul 3- Dezlipire); Anica Ciortan, Alexia Pinoșanu (spațiul 4- Porțelan); Cătălin Praja (spațiul 5- Tempo); Rareș Gabriel Vasilca (spațiul 6- Asumare); Robertha Gherlan, Liliana Toană (spațiul 7- Gura lumii); Simona Bogdan (spațiul 8- Menajeria de amintiri); Alexandru-Robert Geicu, Maria Popescu (spațiul 9- Înainte, înapoi); Karyna Florița (spațiul 10- Dă-ți timp); Anda Gavrilă, Irina Gabriela Lungoci (spațiul 11- Deci?).

Momentele au fost surprinse de fotografii proiectului, Cătălin Corneanu și Theofil Mihai Olteanu, iar veștile au fost răspândite de asistentul PR&Media, Gabriela Elisabeta Popescu.

„Reacție urbană” a debutat în toamna anului trecut și a adus în fața publicului două spectacole de teatru comunitar „Unde ne întâlnim?” și „Azi sau mâine?”, la care au participat peste 60 de voluntari, ambele spectacole fiind coordonate de regizorul Laurențiu Tudor.

Intrarea se face pe bază de invitație, iar locurile pentru aceste reprezentații au fost ocupate chiar din primele 24 de ore de când au fost puse la dispoziția publicului.

 

 

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.

22
/01
/24

Un spectacol-coupé, cu o durată de două ore, vă aşteaptă în penultima zi a lunii la Sala Media a TNB, ca să ne amintim de cel mai mare dramaturg al românilor, Ion Luca Caragiale, născut pe 30 ianuarie 1852: Caragiale altfel & Moftul român.