„De ce plec/ de ce rămân?” pe scena Teatrului Național „Marin Sorescu”
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-ce-plec-de-ce-raman-pe-scena-teatrului-national-marin-sorescu/

Pe 22, 23, 24 şi 25 ianuarie, de la ora 21:00, la Teatrul Naţional „Marin Sorescu”, spectacolul-instalaţie „De ce plec/ de ce rămân?” va avea patru reprezentaţii, unde îi veţi vedea performând pe actorii-voluntari care în urmă cu trei luni au răspuns afirmativ provocării.

Un articol de Liliana Matei|23 ianuarie 2019

„De ce plec/ de ce rămân?” reprezintă cel de-al treilea spectacol din cadrul proiectului de teatru comunitar REACȚIE URBANĂ, după „Unde ne întâlnim? și „Azi sau mâine?”.  Acesta stă sub semnul neconvenționalului, fiind un spectacol-instalație ce vă va plimba prin posibilele răspunsuri și motive ale întrebării, o galerie cu 12 spații  în care exponatele sunt vii.

Conceptul și coordonarea aparțin regizorului Vlad Drăgulescu, iar din echipa sa fac parte asistentele de regie: Irina Gabriela Lungoci,  Alexandra Ștefania Iordache și asistenta de scenografie Anda Gavrilă.

În cele 12 spații îi veți vedea pe: Ana-Maria Bălosu, Alexandru-Ionuț Coderie, Alina Marina Dragomirescu, Diana Predescu (spațiul 0/ Recepție/ Gânduri și Discrepanțe); Alexandra Zavelea, Diana Hutanu (spațiul 1- Jumătate și jumătate); Liliana Andreea Budianu, Alexandra Stefania Iordache (spațiul 2- Acasă); Mihaela Carmen Grigorescu (spațiul 3- Dezlipire); Anica Ciortan, Alexia Pinoșanu (spațiul 4- Porțelan); Cătălin Praja (spațiul 5- Tempo); Rareș Gabriel Vasilca (spațiul 6- Asumare); Robertha Gherlan, Liliana Toană (spațiul 7- Gura lumii); Simona Bogdan (spațiul 8- Menajeria de amintiri); Alexandru-Robert Geicu, Maria Popescu (spațiul 9- Înainte, înapoi); Karyna Florița (spațiul 10- Dă-ți timp); Anda Gavrilă, Irina Gabriela Lungoci (spațiul 11- Deci?).

Momentele au fost surprinse de fotografii proiectului, Cătălin Corneanu și Theofil Mihai Olteanu, iar veștile au fost răspândite de asistentul PR&Media, Gabriela Elisabeta Popescu.

„Reacție urbană” a debutat în toamna anului trecut și a adus în fața publicului două spectacole de teatru comunitar „Unde ne întâlnim?” și „Azi sau mâine?”, la care au participat peste 60 de voluntari, ambele spectacole fiind coordonate de regizorul Laurențiu Tudor.

Intrarea se face pe bază de invitație, iar locurile pentru aceste reprezentații au fost ocupate chiar din primele 24 de ore de când au fost puse la dispoziția publicului.

 

 

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!