De la Cannes la București, QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF!
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-la-cannes-la-bucuresti-quinzaine-des-realisateurs-revine-la-bieff/

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF continuă în 2012 colaborarea cu QUINZAINE DES REALISATEURS, secţiune a Festivalului de la Cannes al cărei centru de interes este reprezentat de tendinţele radical inovatoare din cinematografia contemporană.   QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF cu cele mai interesante scurt metraje ale ediţiei de anul acesta – 90 […]

Un articol de |10 octombrie 2012

Festivalul Internaţional de Film Experimental București BIEFF continuă în 2012 colaborarea cu QUINZAINE DES REALISATEURS, secţiune a Festivalului de la Cannes al cărei centru de interes este reprezentat de tendinţele radical inovatoare din cinematografia contemporană.

 

QUINZAINE DES REALISATEURS revine la BIEFF cu cele mai interesante scurt metraje ale ediției de anul acesta – 90 de minute de experimente cinematografice captivante, prezentate în premieră în România.

Secţiune paralelă a Festivalului de la Cannes creată de Sindicatul Regizorilor Francezi în timpul tumultuoaselor evenimente din mai 1968, QUINZAINE DES REALISATEURS şi-a asumat misiunea de a cultiva un teren fertil unde Festivalul de la Cannes să descopere în mod constant viitorii săi autori prestigiosi. Înca de la începuturile sale, QUINZAINE DES REALISATEURS a prezentat primele filme ale lui Werner Herzog, Rainer Werner Fassbinder, Ken Loach, Jim Jarmusch, Michael Haneke, Robert Bresson, Manoel de Oliveira etc.

Programul va fi reprezentat la București de domnul Christophe Leparc, managing director al QUINZAINE DES REALISATEURS, invitat de asemenea în calitate de membru al juriului BIEFF 2012. Colaborarea BIEFF cu QUINZAINE DE REALISATEURS este posibilă datorită sprijinului generos oferit de Institutul Cultural Francez și UNIFRANCE.

QUINZAINE DES REALISATEURS propune publicului bucureștean o selectie de filme extrem de speciale, care, după premiera mondială de la Cannes, au sedus audiențele și juriile a numeroase festivaluri de film din întreaga lume.

Desemnat Cel Mai Bun Scurmetraj la QUINZAINE DES REALISATEURS 2012, THE CURSE este o tulburatoare parabolă socială, despre conflictul între libertatea personală și convențiile sociale. Tânăra protagonistă, Fatine, încă necăsătorită, e surprinsă într-un moment intim cu iubitul ei de către un copil din sat, urmat apoi de un întreg grup de copii care încep s-o șantajeze, amenințând să-i dezvăluie secretul. Din frică profundă față de oprobiul public, tânăra cedează treptat presiunilor lor. Ce pare la început un joc devine o alunecare periculoasă pe panta (auto)degradării umane: Fatine ajunge să se prostitueze pentru o pungă de bomboane și o Coca Cola. Mai mult decât o victimă a societății, tânăra devine o victimă a ei însăși. Faptul că agresorii sunt copii face ca situația să fie cu atât mai amenințătoare și mai opresivă.

 DrawnFromMemory2

Punând în discuție granița dintre realitate și ficțiune, DRAWN FROM MEMORY e un fermecator scurt metraj auto-reflexiv, în care tehnica „filmului în film” este explorată într-un mod inovator. Un student la film realizează împreună cu bunica sa, al cărei mare vis a fost să devină actriță, o reinterpretare a unor scene memorabile din filme clasice precum The Birds, Psycho sau Rosemary’s Baby. Pe parcurs, Alzheimer-ul de care suferă bunica avansează, interpretarea rolurilor devenind imposibilă. Demersul regizorului Marcin Bortkiewicz e unul extrem de personal, filmul devenind o scrisoare de dragoste adresată bunicii și cinema-ului în aceeași măsură.

 Konigsberg2

„Un poem filosofic de mare rafinament” (potrivit NISIMASA – Rețeaua Europeană a Asociațiilor Tinerilor Profesioniști de Cinema), KONIGSBERG e o savuroasă tragi-comedie „existențialistă”, amintind de umorul absurd, reflexivitatea melancolică și estetica picturală a filmelor lui Roy Andersson. Domnul Konigsberg pare să aibă o viață perfectă: are o mică afacere prosperă, e un fericit soț si tată înconjurat de o familie iubitoare, în timpul liber savurează plăceri precum vânătoarea. Sub masca acestei fericiri se ascunde însa o tristețe iremediabilă: vânătoarea e mai degrabă o terapie decât un hobby, în vreme ce familia înseamnă mai curând indiferență, necomunicare și singuratate. Domnul Konigsberg simte că pierde rațiunea de a exista.

 TheLivingDead2

Amintind de poezia alienării din filmele lui Gus van Sant, seducătorul THE LIVING DEAD este un portret senzual al unei tinere generații „pierdute”, consumate de un perpetuu hedonism autodestructiv. Adolescenții par să facă tot ce parinții lor le interzic: droguri, alcool, sex anonim. Filmul însa merge în adancime, căutând motivele lor profunde. Într-o societate alienantă și materialistă, auto-distrugerea pare să devină forma lor autentică de exprimare și protest. Într-o narațiune curajos fragmentată, la granița realismului cu suprarealismul și oniricul, THE LIVING DEAD tulbură, seduce, provoacă.

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF este organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine şi susţinut de Centrul Național al Cinematografiei, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, Universitatea Națională de Arte, Le Fresnoy Studio National des Arts Contemporaines, Jameson, JTI, Romania Film, Fundația Konrad Adenauer, UNIFRANCE, Institutul Francez, Forumul Cultural Austriac, ALLTUR, Institutul Polonez, Kraftmark, Design Forge.

PARTENERI MEDIA: Radio Guerrilla, Cinemagia, Cinemarx, Filmreporter, Cinefan, HBO, 24FUN, B365, Liternet, VICE, Orasulm.eu, Artactmagazine, Metropotam.ro, Filmetari, Veiozaarte, 121, Urban.ro, Hotcity.ro, Studentie.ro, Port.ro, Hipmag.ro, ifestival.ro.

 

12
/03
/24

O nouă traducere din opera Elenei Ferrante a fost publicată de curând în colecția „Anansi. World Fiction” de la Editura Trei. Elena Ferrante e o scriitoare îndrăgită de cititorii din lumea întreagă începând de la publicarea bestsellerurilor internaționale ce alcătuiesc Tetralogia Napolitană.

12
/03
/24

Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) anunță prelungirea perioadei de desfășurare a ediției din 2024 cu o zi față de datele comunicate inițial.

11
/03
/24

Grupul de Facebook „Mergem la teatru” numără 35.4K de membri la început de martie 2024 și adună, într-o comunitate surprinzător de activă și de entuziastă, paragrafe de opinii pe spectrul larg dintre gust conservator și deschidere față de experiment, underground și fețe noi.

11
/03
/24

Artiștii selectați vor lucra timp de două luni la proiectelor lor, fiind găzduiți în Casa Albastră din satul Șona (jud. Brașov), casă restaurată în 2011 de către Fundația Ștefan Câlția. Proiect co-finanțat de AFCN, Șona AIR abordează modelul rezidențelor individuale, se adresează artiștilor din domenii culturale diverse, atât din România cât și internaționali, și susține […]

11
/03
/24

Un bărbat vrea să-și ajute un prieten aflat la închisoare. Se cunosc din tinerețe și crede că oricine merită o a doua șansă. De aceea, intervine pentru el la partenerul lui de afaceri, în speranța că va fi de acord să-i ofere un job.

07
/03
/24

Pe 8 martie va avea loc primul eveniment al primăverii organizat de Celula de Artă, vernisajul expoziției „Călătoriile Spiritului”, semnată de artista Sorana Scortea. Evenimentul va avea loc începând cu ora 19:00 iar lucrările vor putea fi văzute până pe 7 aprilie, în vitrina Pop Up de la Kulterra Gallery, pe strada Știrbei Vodă nr. 104-106.

05
/03
/24

Aăăă, Mihaela Trofimov este o actriță cu o mare foame pentru joacă, da, chiar așa, pentru joacă. Ăăă, o vedeți la Excelsior, la unteatru, la Brăila, pe scenă, puternică, talentată, expresivă. Ăăă ce voiam să zic? Citiți interviul în formă de alfabet și aflați cum o literă, Ă, descrie de cele mai multe ori starea ei de spirit.

05
/03
/24

Pe data de 5 martie se dă startul unui nou apel deschis în cadrul proiectului Share, Tag or Dye, inițiat și coordonat de către Asociația Fotografică Allkimik, în parteneriat cu Asociația Culturală Marginal. Această inițiativă oferă artiștilor din întreaga lume oportunitatea de a-și împărtăși creațiile și de a se implica într-o experiență colectivă de artă

01
/03
/24

Scena Digitală, platforma online de teatru, film, muzică și dans a Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) vine cu o surpriză pentru public în luna martie. Iubitorii de teatru vor putea urmări online trei spectacole de excepție din cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu: „Arta de a povesti” de Alexis Michalik, „O catedrală plină cu orgi” – spectacolul de deschidere al FITS și „FAUST: tribut”.