De la orașe pentru climă la orașe în pandemie. ReSoluții, apel de proiecte pentru Street Delivery 2020
https://www.ziarulmetropolis.ro/de-la-orase-pentru-clima-la-orase-in-pandemie-resolutii-apel-de-proiecte-pentru-street-delivery-2020/

După 14 ani de prezenţă continuă în spaţiul public, anul acesta evenimentul-manifest Street Delivery nu va putea aduna mii de oameni pe stradă, ci va genera proiecte-insulă, răspândite în tot oraşul, sub umbrela unei teme comune: ReSoluţii, în weekendul 3-5 iulie.

Un articol de Liliana Matei|16 mai 2020

În toiul unei pandemii cum nu ne-a mai fost dat să trăim în istoria recentă, Street Delivery își provoacă publicul să găsească noi metode de recuperare a spațiului public. Evenimentul invită la povești din izolare și rezoluții de după, sub formă de jurnale, intervenții în orașe, exprimări artistice, campanii sociale și proiecte comunitare care să redefinească spațiile comune și să readucă la viață cartierele.

Acum trei luni anunțam tema Street Delivery 2020: Orașe pentru climă. Pe atunci, impactul orașelor asupra mediului era subiectul cel mai urgent, iar viziunea macro era necesară. Între timp, chiar dacă schimbările climatice sunt la fel de acute, pandemia ne-a împins să privim altfel vecinătatea și să redescoperim un peisaj micro pe care suntem nevoiți să-l regândim și să-l reconstruim pentru a face față noii realități.” (Dorothee Hasnas, OAR)

Așa că Street Delivery 2020 ia forma unui eveniment-puzzle, răspândit în tot orașul și recompus online. Comunitățile vor fi provocate să găsească soluții de conviețuire care să le facă viața în cartier mai bună, mai plăcută și mai pregătită pentru situații de criză. Acum, mai mult ca oricând, recuperarea spațiului public de către pietoni a devenit o necesitate.

Cu această ediție ne propunem să redeschidem cartierele pentru oameni păstrând distanța fizică, dar aducând comunitățile mai aproape. Le provocăm să lucreze împreună pentru a-și redefini vecinătatea. Gândim soluții de conviețuire care să facă viața în cartier mai bună, sustenabilă, mai pregătită pentru viitoare crize. Pentru că rezoluțiile personale din izolare pot deveni soluții la problemele comunității în care trăim. ReSoluții pentru oraș.” (Timea Honț, coordonatoare Street Delivery)

ReSoluții pentru orașele noastre: Apel de proiecte

Ca în fiecare an, Street Delivery deschide un apel de proiecte care să (re)împrietenească locuitorii cu cartierele lor, de această dată în mai multe locuri din oraș. Fie că vorbim de o proiecție de film într-o parcare, un atelier de tâmplărie în fața, spatele sau chiar scara blocului, o grădină comunitară reamenajată, o expoziție cu poze din izolare sau un mural care să coloreze plimbările în cartier.

Proiectele pot fi înscrise în următoarele categorii și pot fi propuse pentru un anumit loc sau pot fi un concept general care ulterior să fie poziționat în spațiu:

1. ACTIVARE URBANĂ

= proiecte urbane care pot îmbunătăți viața unei comunități în oraș.

2. CULTURĂ PARTICIPATIVĂ

= proiecte culturale, trăiri personale, amintiri și învățături din pandemie

3. INTERVENȚIE ARTISTICĂ

= proiecte artistice care readuc la viață spațiul public

4. APROPIERE COMUNITARĂ

= proiecte sociale care sprijină comunități și construiesc punți între oameni

5. MEMORIE COLECTIVĂ

= proiecte documentare care surprind impactul crizei și perioada de tranziție

Împreună cu sponsorii ediției, Street Delivery va sprijini financiar 10 proiecte cu câte 500 de euro. În funcție de anvergura acțiunilor, echipa organizatorică va ajuta proiectele cu idei, contacte și logistică. Majoritatea proiectelor vor putea fi urmărite online, într-un program special de transmisiuni live, pe parcursul întregului weekend.

Proiectele se pot înscrie aici.

Street Delivery este un eveniment-manifest pentru recuperarea spaţiului public, iniţiat în 2006 de Fundaţia Cărtureşti şi Ordinul Arhitecţilor din România. În 2020, Street Delivery va avea loc în 10 orașe: Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj-Napoca, Baia Mare, Bacău, Craiova, Sibiu, Oradea, la Chișinău.

Manifestul ediției: street.delivery  Detalii, aici.

Identitate vizuală: Alina Bohoru

03
/08
/18

CRONICĂ DE FILM Cunoscut pentru scurtmetrajul „O zi bună de plajă”, premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2008, şi pentru lungmetrajul de debut „Lupu” (2013), regizorul Bogdan Mustaţă revine cu un film cvasi-experimental de o oră, realizat în 3D, „My Life Rehearsed In One Leg”.

02
/08
/18

Expo ShortFest 2018, platforma de expoziție a Festivalului Internațional de Scurtmetraj Arkadia ShortFest, propune un performance interactiv semnat de Mihai Zgondoiu.  Expo ShortFest promovează în fiecare an proiecte artistice apreciate național și internațional, amenajate în spații neconvenționale, transformând astfel experiența iubitorilor de artă într-una cât mai autentică. 

02
/08
/18

Fundația Calea Victoriei îi așteaptă pe cei doritori, în luna august, cu o varietate de cursuri și evenimente culturale: de la dezvoltare personală până la arte, de la exercițiile de autenticitate și înțelepciunea Poveștilor din „1001 de nopți” până la designul interior ca modalitate de a crea Spații fericite.

30
/07
/18

Expoziţia dedicată de muzeul Luvru pictorului Eugène Delacroix a fost, cu peste jumătate de milion de vizitatori, cea mai frecventată din istoria muzeului francez. „Delacroix 1798 - 1863” va fi deschisă, începând cu luna septembrie, la Metropolitan Museum of Art din New York. La Paris, aceasta a fost vizitată, în medie, de 5.100 de persoane zilnic, timp de patru luni.

27
/07
/18

Programul spectacolelor B-FIT in the Street! din perioada 28-29 iulie, al treilea weekend de festival, este format dintr-o selecţie de producţii româneşti, un spectacol nocturn din Spania şi o instalaţie interactivă din Danemarca, potrivit organizatorilor. Festivalul aduce, în perioada 13 iulie - 5 august, la Bucureşti peste 400 de artişti internaţionali şi peste 40 de spectacole cu sute de reprezentaţii.

19
/07
/18

Institutul Național al Patrimoniului împreună cu agenția de comunicare creativă Zaga Brand au lansat campania #CronicariDigitali, prin care își propun să apropie pentru prima dată valorile și tradițiile României de generația millennials. Astfel, tinerii sunt stimulați să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să promoveze patrimoniul cultural național și UNESCO din România.

18
/07
/18

Prima fotografie publicată vreodată pe Internet este o imagine prelucrată în Photoshop a formației Les Horrible Cernettes, o trupă de muzică pop alcătuit din angajate ale Centrul European de Cercetări Nucleare din Geneva (CERN). Fotografia a fost realizată pe 18 iulie 1992 de către Tim Berners-Lee, unul dintre părinții internetului.

17
/07
/18

Organizat pe parcursul întregii luni iulie, în perioada 1-31, Festivalul Gion Matsuri este cel mai spectaculos eveniment organizat de templul Yasaka din vechiul oraș Kyoto. Festivalul culminează la 17 iulie cu o paradă impresionantă (Yamaboko-junko) de care alegorice “hoko” și „yama”.