Debutanții de la Gala premiilor UNITER
https://www.ziarulmetropolis.ro/debutantii-de-la-gala-premiilor-uniter/

Pe data de 13 mai 2013, la teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi, începând cu ora 21.00, 9 premianţi, 30 de nominalizaţi şi peste 500 de invitaţi sunt aşteptaţi în fastuoasa sală la Gala premiilor UNITER.

Un articol de Andrada Văsii|18 aprilie 2013

Pe data de 13 mai 2013, la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“ Iaşi, începând cu ora 21.00,  9 premianţi, 30 de nominalizaţi şi peste 500 de invitaţi sunt aşteptaţi în fastuoasa sală la Gala premiilor UNITER.

Spectacolul-eveniment ce răsplăteşte performanţa din teatrul românesc, va împrumuta anul acesta din specificul culturii ieşene. Nominalizaţii la categoria Debut sunt nume abia ivite în spaţiul teatral, dar cu un portofoliu solid.

Vlad Bîrzanu

Vlad Bîrzanu (în roșu ) într-o scenă din spectacolul ,,Visul unei nopți de vară”

Nume proaspăt pe scena teatrului vâlcean, a absolvit anul trecut Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca. Este nominalizat la categoria debut pentru rolul Flaut, cârpaci de foale din spectacolul „Visul unei nopţi de vară“, regia Botos Bálint, la Teatrul „Anton Pann“ Râmnicu Vâlcea.

„Eu sunt doar un începător“ – e replica mea din Visul. Şi chiar sunt. Aşa că nu pot vorbi prea mult de experienţa mea. Mă bucur că am făcut facultatea la Cluj, că fac masteratul la Bucureşti, că sunt nominalizat alături de doi foşti colegi din Cluj care îmi sunt şi prieteni, că sunt angajat la Râmnicu Valcea… Deocamdată încerc să mă bucur de tot ce mi se întâmplă. Sper să pot spune asta cât mai mult timp.

Vlad Bîrzanu,
actor

Rareş Florin Stoica

Îl vedem în rolul puştiului idealist care, ajutat de priveliştea din ultima bancă, construieşte poveşti cu dibăcia unui manipulator – Claudio în „Băiatul din ultima bancă” de Juan Mayorga în regia lui Cristian Theodor Popescu, la Teatrul Naţional Bucureşti.

Mă bucură vestea că sunt nominalizat la Gala Premiilor UNITER; şi mai mult mă bucură că sunt nominalizat alături de doi colegi de facultate. Îi mulţumesc regizorului Cristian Theodor Popescu.

Rareș Florin Stoica,
actor

Silvia Török

Alături de ea păşim în intimitatea unei familii destrămate. Absolventa universităţii din Cluj-Napoca şi din 2011 actriţă a Teatrului German din Timişoara reuşeşte să proporţioneze judicios  în acelaşi personaj – Iris – naivitatea, seriozitatea omului matur şi spiritul imaginativ al copilăriei. „Fetiţa din bolul peştelui auriu” de Morris Panych, regia Radu Afrim, la Teatrul German de Stat Timişoara.

O neaşteptată mare bucurie că acest rol, atât de drag mie, să aibă rezonanţă pentru aşa multă lume.

Silvia Török, 

actriță

Info:

Transmisie în direct pe Tvr 1, Radio România Cultural şi online pe www.uniter.ro şi www.tvr.ro

Foto credit: Teatrul Național București, Teatrul German din Timișoara

23
/01
/22

Pe Facebook, în SMS-urile pe care le scriem în grabă sau în vorbirea curentă, folosim adesea structuri gramaticale greșite, preluate multe dintre ele din mass-media și propagate cu o viteză uimitoare. Astăzi, vă oferim mici trucuri, ca să le puteți ocoli cu succes.

21
/01
/22

AU STRĂLUCIT LA METROPOLIS Pe 16 octombrie 2007, la Metropolis avea premiera „Jocul de-a adevărul”, spectacol scris și regizat de Lia Bugnar, care a devenit rapid un succes de casă. Nu puține au fost de atunci spectacolele cu casa închisă create de ea. Despre povestea ei cu Teatrul Metropolis, Lia Bugnar și-a amintit în interviul de mai jos.

21
/01
/22

Parte a seriei de producții work in progress inițiată și produsă de creart/Teatrelli anul trecut, spectacolul „Băiatul Văduvă”, semnat de Eugen Jebeleanu, unul dintre cei mai reprezentativi regizori ai momentului atât în plan național, cât și în plan internațional, intră – la cererea publicului –, în repertoriul Teatrelli. În rolurile principale sunt patru actori de excepție: Vlad Bîrzanu, Mihaela Sîrbu, Alexandru Chindriș și Cosmina Stratan (plus câinele Uber). Primele reprezentații – din 24 și 25 ianuarie - sunt sold out, pentru următoarele, programate în 12 și 13 februarie, biletele vor fi puse în curând în vânzare pe platforma eventbook.ro.

21
/01
/22

„Miracol”, regizat de Bogdan George Apetri („Periferic”, „Neidentificat”), va putea fi urmarit pe 24 ianuarie, de ziua Micii Uniri, intr-o avanpremiera absoluta, intr-o serie de cinematografe selectionate. Filmul premiat la numeroase festivaluri internationale de prestigiu se va vedea, cu 10 zile inainte de lansare, in zi de sarbatoare romaneasca, pe ecranele a 21 de sali de cinema din toata tara.

21
/01
/22

Intimități, cel de-al patrulea roman al lui Katie Kitamura, scriitoare americană de origine japoneză, se înscrie deja pe linia succesului precedentelor cărți ale autoarei, traduse în peste 20 de limbi, iar una dintre ele aflată în curs de ecranizare. Pornind din start cu avantajul unor recomandări puternice din partea fostului președinte Barack Obama și a lui Oprah Winfrey, Intimități a fost apreciat atât pentru temele propuse de scriitoare, cât și pentru stilul ultramodern, nonconformist și „cool” în care e scris, după cum observa The New York Times.

20
/01
/22

CRONICĂ DE FILM Regizorul mexican Michel Franco atinge o nouă culme a teribilismului cu „Nuevo orden”/"Noua ordine" (distribuit acum în cinematografele de la noi de Transilvania Film), câştigător în 2020 al unui de neînţeles Mare Premiu al Juriului la Festivalul de la Veneţia.

20
/01
/22

Luni, 31 ianuarie, de la ora 09:30, la Sala Ion Caramitru a Teatrului Național București, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” sărbătorește cei 72 de ani de existență.

19
/01
/22

Duminică, 23 ianuarie 2022, se lansează „#acedesiguranță”, un spectacol-instalație în regia lui Bobi Pricop, care se va juca simultan în patru teatre din țară: Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova, Teatrul „Andrei Mureșanu” Sfântu Gheorghe, Teatrul de Stat Constanța și Teatrul de Nord Satu Mare. De o noutate absolută, spectacolul este conceput să funcționeze pe două […]

19
/01
/22

În perioada 28 – 30 ianuarie, Teatrul Ion Creangă organizează TIC PITIC – Zilele Small Size, un eveniment unic în România care celebrează teatrul dedicat celor mai tineri dintre spectatori: de la bebeluși până la cei care își desprind mânuțele din mâinile părinților.

18
/01
/22

Situația globală din ultimii (deja) doi ani și mai ales de anul trecut a adus sau accelerat câteva trenduri interesante în producția, prezentarea și consumul de muzică clasică, în opțiunile publicului și modul în care artiștii și organizatorii de evenimente au adus muzica spre audiențe tot mai largi.