Delon va primi Palme d’Or-ul onorific, în ciuda comentariilor controversate despre femei
https://www.ziarulmetropolis.ro/delon-va-primi-palme-dor-ul-onorific-in-ciuda-comentariilor-controversate-despre-femei-si-sustinerii-extremei-drepte/

Festivalul de Film de la Cannes îşi menţine decizia de a-i acorda actorului Alain Delon, criticat pentru comentarii despre femei şi susţinerea extremei drepte franceze, trofeul Palme d’Or onorific.

Un articol de Petre Ivan|8 Mai 2019

În urma anunţului făcut pe 17 aprilie de organizatorii festivalului, fondatoarea Women and Hollywood, Melissa Silverstein, a spus că a fost „extrem de dezamăgită” că evenimentul va omagia o persoană cu astfel de „valori dezgustătoare”.

Silverstein a scris că Delon „a admis public că a pălmuit femei, s-a alăturat Frontului Naţional rasist şi antisemit, a susţinut că să fii gay este «împotriva naturii»”.

„Festivalul de Film de la Cannes militează pentru diversitate şi inclusiune. Prin recompensarea domnului Delon, Cannes onorează aceste valori dezgustătoare”, a adăugat ea.

În replică, organizatorii festivalului au spus că îl oferă trofeul onorific lui Delon pentru că „este un actor legendar şi parte din istoria Cannes, la fel ca Woody Allen, Clint Eastwood şi Agnès Varda. (…) După Jean-Paul Belmondo şi Jean-Pierre Léaud, a părut crucial pentru noi să îl celebrăm pe emblematicul actor Alain Delon”.

Remarcile lui au fost criticate şi în trecut, însă actorul nu a fost niciodată acuzat de violenţă domestică sau alte infracţiuni.

Un simbol al industriei cinematografice europene, Alain Delon a jucat în peste 80 de filme, sub îndrumarea unora ca Michelangelo Antonioni, Luchino Visconti, Jean-Pierre Melville şi Jean-Luc Godard, şi alături de actori precum Romy Schneider, Jean Gabin, Yves Montand şi Lino Ventura.

Legătura lui Delon cu Festivalul de la Cannes datează de la începutul carierei lui. Pe 13 mai 1961, el a păşit prima dată pe covorul roşu de pe Croazetă, când a prezentat filmul „Che gioia vivere”. Treizeci de ani mai târziu, şi-a făcut o apariţie spectaculoasă cu elicopterul şi barca pentru a prezenta „Nouvelle vague”. El a prezentat câştigătorul Palme d’Or şi a fost prezent la a 60-a aniversare a evenimentului.

Într-un interviu acordat anul trecut, Delon a recunoscut, după ce a fost întrebat dacă s-a comportat vreodată nepotrivit cu femeile, că a pălmuit câteva femei în viaţa lui.

În 2015, într-un alt interviu, el a spus: „Nu sunt împotriva mariajului între persoane de acelaşi sex, nu-mi pasă, dar sunt împotriva adopţiei făcute de oameni de acelaşi sex. Mi-e greu să trăiesc în vremurile astea, când trivializăm ce este împotriva naturii”.

Cât priveşte Frontul Naţional de extremă dreaptă, Delon a spus că a fost prieten mult timp cu fondatorul partidului, Jean-Marie Le Pen, pe care l-a cunoscut în timpul războiului din Indochina, înainte ca Le Pen să îşi înceapă cariera politică. În 2013, actorul a precizat că a înţeles şi susţinut extrema dreaptă în Franţa şi Elveţia. Delon a spus că a votat candidaţii conservatori alţii decât ai Frontului Naţional, condus acum de fiica lui Le Pen, Marine. La alegerile prezidenţiale recente din Franţa, Delon a declarat că l-a votat pe conservatorul Francois Fillon. Înainte, l-a susţinut pe Nicolas Sarkozy.

Într-un interviu publicat recent de Le Mondo, Alain Delon a spus că după 60 de ani de carieră, zilele lui în actorie s-au dus. „Este un singur lucru pe care l-am ratat şi care mă va urmări: mi-ar fi plăcut să fi lucrat sub îndrumarea unei regizoare înainte de a muri”, a adăugat el, menţionându-le pe Lisa Azuelos („Dalida”) şi Maiwenn („Polisse”).

Cel mai recent film în care a jucat Delon este „S Novym godom, mamy!” (2012) şi este anunţat că va face parte din distribuţia „La maison vide”, de Patrice Leconte, alături de Juliette Binoche.

Foto: Alain Delon – facebook

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

28
/10
/19

Timp de 10 zile, Les Films de Cannes à Bucarest a adus pe marile ecrane, la Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union, Instituto Cervantes și Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă al României, filme premiate la Cannes, avanpremiere românești, retrospective de autor, Focus Spania și proiecții speciale.

27
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest, după ce a fost la festivalurile de la Busan şi Varşovia, „Cărturan” (2019) este primul film al regizorului Liviu Săndulescu. Un debut care prelungeşte cuminte, fără imaginaţie, estetica realistă a planului-secvenţă şi a cadrului fix.

23
/10
/19

Ce e de făcut în fiecare seară de luni și marți, de la ora 20:00? Se merge la film la Centrul Ceh, desigur. Documentary Mondays și Fiction Tuesdays reîncep în ultima săptămână din octombrie, așa că serile mohorâte de toamnă pot fi petrecute la un film, alături de o bere cehă.

22
/10
/19

Anul acesta, în iulie, s-au împlinit 100 de ani de la nașterea lui Lino Ventura, unul dintre cei mai iubiti actori din ultimele decenii. Angiolino Joseph Pascal Ventura, pe numele său real, a venit pe lume la 14 iulie 1919, la Parma, în Italia și s-a stins din viață într-o zi de 22 octombrie (1987), la Saint-Cloud, în Franța.

22
/10
/19

Am văzut în cadrul festivalului peliculelor de la Cannes la București filmul artistic de cinema „It Must Be Heaven” (câștigător al premiului special al juriului la Cannes în acest an), regizat de palestinianul Elia Suleiman. Cu Elia Suleiman în rolul principal. O scurtă, definitivă recenzie: e superb.

21
/10
/19

Seria invitaţilor de marcă la ediţie a X-a a Les Films de Cannes à Bucarest continuă cu unul dintre cele mai promiţătoare talente ale cinematografiei braziliene: Juliano Dornelles, regizorul filmului „Bacurau”, pe care îl semnează împreună cu Kleber Mendonça Filho, peliculă câștigătoare a Premiului Juriului la Cannes 2019.

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

Page 3 of 25312345...102030...Last »