Desenele animate sunt mai violente decât filmele pentru publicul matur
https://www.ziarulmetropolis.ro/desenele-animate-sunt-mai-violente-decat-filmele-pentru-publicul-matur/

Desenele animate pentru copii sunt mai violente decât filmele pentru publicul matur, iar personajele lor principale riscă de aproape trei ori mai mult să fie ucise, au dezvăluit autorii unui studiu recent.

Un articol de Petre Ivan|19 decembrie 2014

Personajele principale din desenele animate prezintă un risc de 2,5 ori mai mare de a muri în comparaţie cu protagoniştii din filmele destinate publicului matur şi de aproape trei ori mai mare de a fi ucise, detaliază acelaşi studiu, publicat marţi în British Medical Journal.

Moartea unui personaj important intervine în două treimi din cazuri în desenele animate pentru copii, în timp ce acest lucru se întâmplă doar în jumătate din totalul filmelor destinate unui public mai în vârstă.

„În loc să fie alternative inofensive şi mai blânde ale unor filme de groază şi ale unor drame, desenele animate pentru copii sunt, de fapt, un focar de crime şi de dezordine”, au declarat autorii studiului, Ian Colman şi James Kirkbride.

Ei au trecut în revistă desene animate de succes, de la „Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici” în 1937 şi „Regatul de gheaţă/ Frozen” în 2013.

Apoi, ei au comparat ratele de mortalitate ale personajelor principale din aceste filme cu conţinuturile a două filme pentru publicul matur care au cucerit box office-ul în aceiaşi ani, excluzând însă filmele de acţiune şi de aventuri care au fost concepute pentru a fi şi pe gustul copiilor.

Cercetătorii au remarcat faptul că părinţii personajelor principale prezintă un risc de cinci ori mai mare de a muri în desenele animate.

Evantaiul de decese marcante este unul foarte larg: anumite personaje principale sunt ucise prin împuşcare în „Bambi”, „Pocahontas” şi „Peter Pan”, cu arme albe în „Mica sirenă” şi „Frumoasa din pădurea adormită” sau mor în urma atacurilor unor animale în „În căutarea lui Nemo” şi „Tarzan”.

Filmele care aduc în prim plan maşini şi jucării nu au fost luate în calcul în acest studiu, întrucât autorii nu au putut să determine dacă ideea şi conceptul de moarte pot fi aplicate protagoniştilor lor.

Studiul nu a determinat dacă nivelul de violenţă a crescut după lansarea din 1937 a desenului animat „Albă ca Zăpada”, în care regina cea rea moare căzând de pe o faleză, după ce fusese urmărită de piticii furioşi.

Foto: Desenele animate – wikipedia

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!