Despre fotografia de teatru, cu Adi Bulboacă
https://www.ziarulmetropolis.ro/despre-fotografia-de-teatru-cu-adi-bulboaca/

Adi Bulboacă s-a născut în vara lui 1988 şi 16 ani mai târziu a început să fotografieze. În oraşele prin care a trecut, ştie unde sunt teatrul şi gara.

Un articol de Ziarul Metropolis|19 mai 2021

Pentru Adi Bulboacă, fotografia este un gest prin care încearcă să dea înapoi societății ceea ce primeşte, filtrat prin personalitatea lui. Între 21 și 30 mai, îl întâlnim la festivalul de fotografie Walk & Shoot Fest, unde va coordona atelierul foto de spectacol „The theatre scene is the center” și va participa la discuțiile despre dreptul de autor în fotografie și emoțional vs. tehnic. În așteptarea evenimentelor din festival, l-am întrebat cum se raportează la fotografia de teatru.

Fotografia de teatru e singura constantă din cei 16 ani de când fotografiez. 

Dincolo de plăcerea de a fi spectator, sunt foarte bucuros să pot arhiva în imagini spectacolele cu care se întâmplă să fiu contemporan.

Am început să fotografiez spectacole în adolescență, când am renunțat să mai joc în trupa liceului pentru că nu mă consideram un talent de neirosit.

Momentul respectiv a coincis cu cel în care descopeream fotografia, așa că arhivarea spectacolelor colegilor mei a venit ca ceva natural.

La scurt timp după aceea, am primit și invitația de a fotografia prima ediție a festivalului de teatru pentru adolescenți Ideo Ideis. Sunt alături de festival de atunci, de 16 ani.

Apoi am mers la UNATC, la film, dar mi-am petrecut cei 4 ani de facultate cu colegii de la teatru, actori, regizori și scenografi.

Cel mai interesant la a fotografia teatru mi se pare să reîntâlnesc texte pe care le-am văzut deja montate de alți regizori.

E absolut fascinant să mă conving cu fiecare ocazie că imaginația creatorilor de teatru e infinită.

Adi Bulboacă

Am început să fotografiez spectacole în adolescență, când am renunțat să mai joc în trupa liceului pentru că nu mă consideram un talent de neirosit.

Fotografii de Adi Bulboacă

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

22
/02
/24

„Invit tinerii să vadă ceva rar, deosebit - prima expoziție organizată în România despre imaginea samuraiului văzută de cei mai importanți artiști japonezi din perioadele Edo și Meiji”, a spus avocatul George Șerban, colecționar de stampe japoneze, la vernisajul expoziției „Samurai. Legendele Japoniei”, care a avut loc pe 21 februarie, la Muzeul Brukenthal din Sibiu, cu sprijinul JTI.

22
/02
/24

Niki (12 ani) și Vika (11 ani) se întâlnesc pentru prima dată în metroul din Harkiv, unde familiile lor s-au refugiat de război. O poveste de dragoste neașteptată și emoționantă, care ne amintește că empatia, generozitatea și speranța în ceilalți sunt singurele lucruri care ne pot salva umanitatea pe timp de război.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.

19
/02
/24

Actorul Pavel Bartoș va juca pentru prima dată rolul lui Decebal Necșulescu din piesa „...Escu” de Tudor Mușatescu, într-o coproducție care va avea reprezentații la București și Chișinău. Spectacolul va fi pus în scenă de echipe artistice reunite ale Teatrului „Stela Popescu” din București și Teatrului Național Satiricus Ion Luca Caragiale din Chișinău, într-o colaborare unică în peisajul teatral autohton.

19
/02
/24

Ca în fiecare an, artistul vizual M.C. Donici propune EXPOZIȚIA DE O ORĂ: o întâlnire fără coroane, fasoane, discursuri sau festivisme, de ZIUA BRÂNCUȘI. Ajuns la a VIII-a ediție, evenimentul produs de Asociația Culturală Arte-Factum va avea loc luni, 19.02.2024, între orele 14:00- 15:00, în spațiul din fața  Bustului  Brâncuși  din proximitatea Facultății de Arte a Universității de Vest, Timișoara.