Despre puterea memoriei…
https://www.ziarulmetropolis.ro/despre-puterea-memoriei/

Documentarul Timebox va fi lansat în cinematografele din România pe 6 decembrie. Premiera va avea loc la Cinema Elvire Popesco, în prezenţa regizoarei Nora Agapi şi a producătoarei, Monica Lăzurean Gorgan, vineri, 6 decembrie, de la ora 18:30.

Un articol de Liliana Matei|29 noiembrie 2019

Filmul a fost premiat în cadrul mai multor festivaluri internaționale, printre care Festivalul Internațional de Film Documentar de la Jilhava unde a luat premiul pentru Cel mai bun film Documentar (în competiția Between the Seas), TIFF 2019 unde a primit o mențiune specială din partea juriului și Dokufest IDFF, în Kosovo, unde a fost premiat pentru Cel mai bun film (în competiția Balkan Dox).

Documentarul, dincolo de implicarea profund personală, explorează puterea memoriei. Incursiunile în trecut prin imaginile de arhivă sunt aproape ficționale, iar implicațiile filozofice și politice ridică întrebări care merg mai departe de povestea propriu zisă a filmului.

Filmările făcute de Ioan Matei Agapi în orașul Iași, de-a lungul a 40 de ani, reprezintă acum cea mai mare arhivă personală din România filmată pe peliculă, care cuprinde imagini cu întâlnirile de partid și petrecerile interne, imagini necunoscute până acum cu Ceaușescu și Ion Iliescu, dar și multe imagini cu familia Agapi, rezultând peste 21.000 metri de peliculă, adică 35 de ore de material filmat între ani 1960 și 1990.

Regizoarea Nora Agapi, care a filmat timp de 4 ani pentru documentar,  a mărturisit că iniţial a intenţionat să facă un film-portret despre tatăl ei, folosindu-se de arhiva lui, “ca un eseu care susţine omagiul pe care i-l aduc prin poveste. Însă decizia bruscă a autorităţilor din cadrul Primăriei Iași de a-l scoate din casă şi de a-l muta cu tot cu considerabila lui arhivă de filme în spații nelocuibile, m-a forţat să văd realitatea altfel, iar filmul are o turnură neașteptată”.

Trailerul poate fi urmărit aici: https://www.youtube.com/watch?v=NMP-_NULR50

03
/07
/20

„UNATC - Uși redeschise online“. MASTER 1 SCENOGRAFIE. DESIGN DE COSTUM, prof. univ. dr. Ștefania CENEAN. O incursiune de-a lungul evoluției modei – pentru actualii studenți, viitori designeri de costum.

03
/07
/20

„UNATC - Uși redeschise online“. „Stilul Freddie”. Regia: Eusebio. Scenariu: Sabina State. Cu: Sara Cuncea, Frederic Negrescu. DOP: Adi Marghitan. Montaj & Sunet: Ramona Chistruga

03
/07
/20

Având în vedere situația excepțională pe care o traversează în această perioadă toate sectoarele societății, Uniunea Teatrală din România a fost nevoită să reconsidere organizarea Galei Premiilor UNITER 2020.

03
/07
/20

E 3 iulie 1883. Într-o casă dintr-un oraș european plin de poezie, de nostalgie, dar și de curiozitate față de un viitor, se naște un băiat. Peste ani, numele lui va figura în nenumărate biblioteci și va fi cunoscut în lumea întreagă.

02
/07
/20

OAMENII MUZICII Pe 17 iunie 1882 se năștea în Rusia cel care avea să devină marele compozitor modernist și neoclasic al secolului XX, Igor Stravinski (1882-1971). În 89 de ani de viață a fost martorul a două Războaie Mondiale dar și al unor revoluții sociale, culturale și muzicale fără precedent, el însuși devenind unul dintre uriașii muzicii secolului trecut.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

01
/07
/20

„UNATC - Uși redeschise online“. Prezentare Mască - Pandemic Pantalone. Studenta: Elena Iorga. Undeva în sud-estul României. Pe timp de pandemie, Pantalone se îngrijește în voie de gospodăria sa. Scenografie Anul 1, Prof. Coord. Imelda Manu.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

Pagina 30 din 924« Prima...1020...2829303132...405060...Ultima »