16
/08
/21

Lumea jazzului s-a îmbogățit cu încă o ediție Sibiu Jazz Festival. Timp de trei zile(13-15 august) publicul a putut experimenta un veritabil jazz happening, un amestec sui generis de stiluri consacrate acestui gen muzical. Formațiile cuprinse în line up au recompus pe scenă farmecul jazului profund legat de entuziasmul creației muzicale.

15
/08
/21

A fost odată ca niciodată un pod. Undeva, pe continentul nostru zbuciumat, unde oamenii ar fi trăit nezbuciumați, dacă i-ar fi lăsat sufletele lor de oameni.

13
/08
/21

Ediția cu numărul 24 a Galei Tânărului Actor HOP – program al UNITER aflat sub direcția artistică a coregrafului și dansatorului Gigi Căciuleanu – se va desfășura la Casa de Cultură a Studenților din Alba Iulia, în perioada 2-4 septembrie.

13
/08
/21

Ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF) de la Cluj-Napoca a fost una foarte apropiată de cele de dinaintea pandemiei – multe proiecţii în paralel, cu zeci sau sute de spectatori fiecare, de dimineaţa şi până noaptea, în săli sau afară, numeroşi invitaţi şi tradiţionala atmosferă de festival.

11
/08
/21

Când s-a născut, pe 29 august 1891, la Sankt Petersburg, în afară de legătura de rudenie cu Anton Cehov, fratele tatălui său, prea puține lucruri păreau să-i prevestească uriașul și, în același timp, ciudat de nedreptul destin pe care avea să-l trăiască.

11
/08
/21

Asociația Reciproca a lansat apelul de înscrieri la cel de-al doilea atelier din cadrul Focus Atelier #6 - Contra Cinismului, atelierul de arte performative Healing Portraits, conceput și facilitat de Eugen Jebeleanu.

11
/08
/21

„Apocalipsa Elefantului Alb”, expoziția care aduce împreună mai multe de 40 de artiști din România și din străinătate, continuă activitățile în săptămânile care urmează cu o serie de ateliere, intervenții artistice și tururi ghidate ale căror scop este de a trage un semnal de alarmă asupra intervenției distructive a omului asupra naturii.

11
/08
/21

Expoziţia „Tezaure arheologice din România. Rădăcini dacice şi romane”, coordonată de Muzeul Naţional de Istorie a Românei, ce reuneşte 835 de artefacte excepţionale din colecţiile a 39 de muzee din România, va fi deschisă din 30 septembrie a.c. la Muzeul Naţional de Arheologie din Madrid, marcând astfel 140 de ani de relaţii diplomatice între România şi Regatul Spaniei.

10
/08
/21

Continuând o tradiție a relațiilor de excelență, Festivalul Regal de Operă „Virginia Zeani” devine, începând de anul acesta, partener în România al Filarmonicii de la Chișinău, colaborare care, pe lângă obiectivele artistice, vizează campania de strângere de fonduri pentru reconstrucția centrului cultural basarabean, parțial distrus de un incendiu în luna septembrie, 2020.