Despre succesul filmului Poziṭia Copilului în presa româneascã
https://www.ziarulmetropolis.ro/despre-succesul-filmului-pozi%e1%b9%adia-copilului-in-presa-romaneasca/

  Succesul filmului Poziṭia Copilului nu a rãmas fãrã ecou nici în presa româneascã. Astfel, Cristian TudorPopescu vorbeşte despre film astfel:   ,, Călin Peter Netzer cucereşte Berlinul cu Poziţia copilului, o dramă psihosocială având ca punct culminant unul dintre cele mai puternice finaluri din istoria filmului românesc.  Tânărul ucigaş şi mama lui se întâlnesc […]

Un articol de Andrada Văsii|18 februarie 2013

 

Succesul filmului Poziṭia Copilului nu a rãmas fãrã ecou nici în presa româneascã. Astfel, Cristian TudorPopescu vorbeşte despre film astfel:

 

,, Călin Peter Netzer cucereşte Berlinul cu Poziţia copilului, o dramă psihosocială având ca punct culminant unul dintre cele mai puternice finaluri din istoria filmului românesc.

 Tânărul ucigaş şi mama lui se întâlnesc într-un cartier sărac cu părinţii copilului spulberat de Audi pe şosea. Încă de când am citit secvenţa acum câţiva ani în scenariul lui Răzvan Rădulescu şi Călin Netzer am simţit dificultatea infernală a rezolvării ei de către actori. O singură nuanţă greşită, o lacrimă sau o grimasă în plus, o mişcare a mâinii prea lentă sau repezită şi totul alunecă, se falsifică, pică în forţaj sau în melodramă. Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache şi Adrian Titieni, sub bagheta lui Netzer, merg pe sârmă, reuşind să creeze un sentiment pe care l-am mai trăit doar în finalul „Hoţilor de biciclete” al lui De Sica – oameni obişnuiţi, aruncaţi de viaţă unii împotriva altora, în loc să se încaiere, înţeleg că niciunul dintre ei nu e călău, nici victimă, nu e câştigător, nici fericit şi că nu se pot ajuta decât unii pe ceilalţi, de sus nu vine nimeni să-i salveze. ’’ (Sursa: Gandul)

 

Poziṭia Copilului a câştigat în acest weekend premiul Ursul de Aur, devenind astfel un subiect de discuṭie atât pentru presa naṭionalã, cât şi pentru presa strãinã. Cu un scenariu bine lucrat, Poziṭia Copilului a depãşi asteptãrile tuturor şi a reuşit sã impresioneze publicul spectator. În plus, succesul filmului Poziṭia Copilului a dus la aciziṭionarea drepturilor de difuzare în mai multe ṭãri europene.

17
/09
/15

Cel mai adorabil personaj animat va putea fi urmărit pe marile ecrane din 2 octombrie, când talentatul Virgil Ianţu îi va împrumuta vocea lui ,,Blinky Bill: Koala cel poznaş”, un personaj care a cucerit generaţii întregi şi care e acum gata să ia cu asalt cinematografele din România.

16
/09
/15

Cinemaul lui Xavier Dolan nu este unul al contemplării, al preţiozităţii, al frumuseţii căutate. Dimpotrivă, stilul său este definit de o dezinvoltură aproape polemică, de o jovialitate dezarmantă, de redarea unei intensităţi emoţionale autentice.

16
/09
/15

Spectacolul INTERFAȚA 3 tratează indiferența într-un chestionar teatral în 3 acte. Este un spectacol bazat pe compoziție muzicală de avangardă, inovație tehnologică și teatru documentar ce descoperă laturi deseori ascunse ale trecutului recent și ale prezentului României pentru a le aduce în dezbatere.

16
/09
/15

Aflat la a doua ediție, HipTrip Travel Film Festival își continuă misiunea de a inspira și încuraja spectatorii să se transforme din turiști, în călători și chiar în exploratori, fie că vorbim de orașele îndepărtate ale lumii sau de o incursiune pe un tărâm mai puțin prietenos precum zonele polare sau deșertul.

16
/09
/15

Legendarul actor englez de origine irlandeză Peter O’Toole va primi, in memoriam, Premiul de Excelență al celei de-a șaptea ediții a Festivalului Internațional de Film Comedy Cluj. Este prima dată când acest trofeu este acordat unui actor străin, organizatorii întărind și prin aceasta rangul de festival internațional al Comedy Cluj.

15
/09
/15

"Când am primit această vioară, mi-am propus să o duc în faţa fiecărui român, să o port prin toată ţara, pentru că este un Stradivarius al nostru, al tuturor.” - Alexandru Tomescu. Unul dintre cei mai cunoscuţi şi apreciaţi artişti români împlineşte, astăzi, 39 de ani.

15
/09
/15

Oana Ioachim s-a stins din viață vineri, 11 septembrie, mult, mult prea devreme. Casa de producție TVR propune, in memoriam, spre difuzare la TVR 2, „Totul e un joc”, piesă scrisă de Paul Ioachim, tatăl Oanei, în care actrița își manifestă întreaga gamă a talentului său comic.

15
/09
/15

Într-o zi de 15 septembrie (2009), se stingea din viaţă Nicu Constantin, unul dintre cei mai mari actori români de comedie. Nicu Constantin a avut nenumărate roluri în teatrul de revistă şi în scheciuri TV şi a jucat în aproape 30 de filme, dintre care amintim: "Împuşcături pe portativ" (1966), "Totul pentru fotbal" (1978), "Alo, aterizează străbunica" (1981), "Grăbeşte-te încet" (1981), "Secretul lui Bachus" (1983) şi "Harababura" (1990)

15
/09
/15

Cel mai proaspăt şi dinamic festival de jazz îi aşteaptă pe iubitorii muzicii între 13 și 15 noiembrie la Casa de Cultură a Sindicatelor din Sibiu. Dacă săptămâna trecută am rupt misterul anunţându-i pe Ambrose Akinmusire Quartet şi Miroslav Vitouš & Emil Viklicky , astăzi continuăm cu două grupuri care redefinesc termenul de inovaţie muzicală. Ludici, cameleonici sau virtuozi, invitaţii de sâmbătă vor fi greu de uitat.

15
/09
/15

Asociația Curtea Veche organizează NARATIV - festivalul de lectură pentru copii, proiect cultural finanțat de ARCUB în cadrul programului cultural “Ești București”. Evenimentul va avea loc la Librăria Cărturești Verona în perioada 21-27 septembrie și va cuprinde o serie de activități gratuite susținute de pedagogi non-formali, artiști, specialiști în educație și psihologia copilului.

14
/09
/15

Zilele Bucureștiului fac orașul să pulseze. Între 18-20 septembrie, te invităm să descoperi și să te bucuri de un București plin de viață, unde iubitorii de cultură urbană se vor delecta cu primul festival de muzică alternativă din oraș - SOUND & VISION, iar noaptea de 19 spre 20 septembrie va radia de energie datorită unui eveniment unic în care arta și tehnologia se unesc spre delectarea publicului – Noaptea Albă a Bucureștiului.

14
/09
/15

Pe vremea lui Ludovic al XIII-lea, Versailles era doar un modest pavilion de vînătoare. Ludovic al XIV-lea îl transformă într-un centru al puterii, dar şi într-un loc al plăcerii, dorinţei şi desfrîului. Grădinile noului castel, parcurile cu fîntîni, apartamentele legate între ele, totul părea menit să adăpostească aventurile Regelui Soare cu nenumăratele-i amante.