Din 14 septembrie, Teatrul Apropo navighează cu Arca!
https://www.ziarulmetropolis.ro/din-14-septembrie-teatrul-apropo-navigheaza-cu-arca/

Cea de-a 10-a stagiune a Teatrului ARCA din Clubul La Scena începe cu forţe proaspete, născute din asocierea cu Teatrul Apropo. Arca şi Apropo nutresc aceleaşi convingeri legate de rostul teatrului, mai cu seamă în zona independentă. Ele cred în puterea teatrului, în capacitatea lui de a demola clişeele si răspunsurile prefabricate cu care ne bombardează societatea contemporană.

Un articol de Petre Ivan|12 septembrie 2014

Atât Arca, teatrul din Clubul La Scena, cât și partenerul său, Teatrul Apropo, doresc nu doar să-și amuze spectatorii, ci mai ales să-i surprindă, să le redeschidă apetitul de a-și pune întrebări într-o lume care pare că le știe pe toate și că-și arogă dreptul de a gândi în locul nostru.

În acest scop, va fi abordată preponderent dramaturgia contemporană.

ARCA și Apropo te așteaptă începând cu 14 septembrie, în Clubul La Scena și te invită să descoperi că teatrul poate fi mult mai mult decât simplu divertisment. Stagiunea începe în forță, cu trei premiere, în săptămâna inaugurală fiind reluate și unele spectacole de succes din stagiunile precedente.

Teatrul ARCA

Teatrul ARCA a luat ființă ca proiect al Fundației ParteR în urmă cu 10 ani. A debutat cu „Top Dogs” (Șomeri de lux), de Urs Widmer, piesă de mare succes internațional.

Teatrul Arca, Clubul La Scena

Teatrul Arca, Clubul La Scena

În acest spectacol au evoluat mulți dintre marii artiști ai scenei românești: Valeria Seciu, Victor Rebengiuc, Șerban Ionescu, Claudiu Bleonț, Ionel Mihăilescu, Ozana Oancea, Mihai Dinvale. Ei au fost urmați de actori valoroși din generațiile mai noi. T

ot aici a fost produs, în colaborare cu Teatrul Inexistent, și cel dintâi musical 100% românesc, „Supermarket”, de Theo Herghelegiu, pe muzica originală a lui Eduard Petru Jighirgiu.

Teatrul Apropo

Teatrul Apropo este cel mai nou teatru independent din București și te invită să descoperi alte forme de exprimare teatrală decât cea clasică.

El promovează spectacole de teatru experimental, cum ar fi „Brioc” – primul spectacol de teatru-labirint din România, precum și spectacole de teatru-dans și teatru-concert.

Pe lângă abordarea repertoriului contemporan, Teatrul Apropo își dorește să revină și asupra textelor clasice, pentru a descoperi acolo acel nucleu care vorbește sensibilității noastre contemporane.

Foto: Teatrul Apropo şi Teatrul Arca – facebook

28
/06
/15

Ascunși în spatele unor inițiale, doi bărbați, emigrantul politic AA și migrantul economic XX, se înfruntă într-un subsol în „Emigranții”, piesa lui Sławomir Mrożekde la a cărui naștere, pe 29 iunie 1930, aniversăm 85 de ani. Această montare, în regia TV a lui Andrei Măgălie, a pornit ca un pariu reușit, o propunere de teatru independent a unui trio de proaspeți absolvenți – doi actori, Lari Giorgescu și Silvian Vâlcu, și un scenograf, Vladimir Turturică.

28
/06
/15

CRONICĂ DE FILM Nominalizată la Premiile Academiei Europene de Film şi la Premiile Cesar, excentrica animaţie franceză „Jack şi mecanica inimii”, de Mathias Malzieu şi Stephane Berla, care a deschis cea de-a doua ediţie anime’st Braşov (25-28 iunie), este un romance muzical cu influenţe steampunk.

27
/06
/15

CRONICĂ DE FILM Ce au în comun nişte oi dornice de emancipare şi aventură, trolii din cutie consideraţi, pe nedrept, monştri şi mai multe ouă tari cu înclinaţii mafiote? Toţi sunt personajele din trei filme prezentate în cea de-a doua zi a anim’est-ului braşovean (25-28 iunie).

26
/06
/15

În urmă cu 29 de ani, în dimineaţa zilei de 26 iunie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu inaugurau cu mare fast noul Palat al Pionierilor şi Şoimilor Patriei din Capitală. Instituţia avea “o misiune nobilă faţă de Partid şi ţară, aceea de a forma oameni, de a făuri conştiinţe", după cum sublinia cu elan marele conducător.

26
/06
/15

Joc teatru puțin pentru că așa a fost să fie destinul meu, pentru că în România posturile în teatre sunt blocate, colaboratorii sunt puțini și aceeași peste tot, pentru că se formează trene de admirație, pentru că am făcut film și mi s-a pus ștampila că sunt actriță “de film”, cu toate că am 6 ani de “antrenament” pentru teatru și roluri principale deja făcute la niste regizori mari și minunati (ce bine că ei au avut încredere în mine). – Ana Ularu

25
/06
/15

Cel de-al treilea volum al romanului ”Orbitor” de Mircea Cărtărescu a apărut în Olanda, la Editura De Bezige Bij din Amsterdam, în traducerea lui Jan Willem Bos. După germană, franceză, bulgară, suedeză şi norvegiană, neerlandeză este cea de-a şasea limbă străină în care trilogia ”Orbitor” (peste 1500 de pagini) va fi citită integral.

25
/06
/15

Până pe data de 15 august, comedianții din România pot să se înscrie la cea de a treia ediție a concursului de stand-up comedy, direct pe site-ul festivalului. Aflat la cea de-a treia ediție, STAND UP FEST îi invită pe comedianții români la cel mai mare duel al glumelor.

25
/06
/15

10 zile, peste 2500 de artişti şi invitaţi speciali din peste 50 de ţări, 300 de evenimente desfăşurate în mai mult de 60 de spaţii, printre care biserici, situri istorice, pub-uri, dar şi clasicele săli de spectacol, 150 de premiere, peste 600.000 de vizitatori – pe scurt Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu. Sâmbătă, 27 iunie, de la ora 21.10, telespectatorii TVR 1 şi TVR HD sunt invitaţi să urmărească Gala Celebrităţilor, spectacol ce a avut loc la Sala Thalia din Sibiu şi a marcat întregul parcurs al festivalului.

25
/06
/15

Teatrul Ion Creangă readuce în actualitate „Cartierul poveștilor”, un spectacol interactiv plin de culoare, dedicat tinerilor spectatori cu vârsta peste 4 ani. Concept inedit „Cartierul poveștilor” a călătorit cu succes la festivaluri din Israel, Franța, Singapore și România, iar acum revine în programul Teatrului Ion Creangă în stagiunea estivală 2015 într-o variantă adaptată, realizată cu sprijinul Ambasadei Statului Israel la București.

25
/06
/15

Angela Gheorghiu a deschis marţi seara seria spectacolelor cu “Adriana Lecouvreur” la Opera National de Paris cu un succes de public strălucit. Celebra soprană, în jurul căreia s-a construit, de altfel, întreaga producţie a regizorului David McVicar, a readus în Franţa partitura lui Francesco Cilea, prezentată mai rar pe scenele pariziene, cu toate că are la bază povestea pasionantă a unei eroine franceze.