Dirijorul Marc Tardue și pianistul Mihai Ungureanu, la Ateneul Român
https://www.ziarulmetropolis.ro/dirijorul-marc-tardue-si-pianistul-mihai-ungureanu-la-ateneul-roman/

Joi, 3 şi vineri, 4 martie 2022 , Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul american Marc Tardue, va susţine cu concert la Ateneul Român, începând cu ora 19.00.

Un articol de Liliana Matei|28 februarie 2022

Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu” va prezenta publicului  Simfonia nr. 1, în re major,  op. 25, „Simfonia clasică”  de Serghei Prokofiev,  Concertul pentru pian și orchestră nr.11 Hob Xviii:5  de Joseph Haydn,  cu pianistul Mihai Ungureanu în ipostază solistică, și Simfonia nr. 1, în do major, op. 21 de Ludwig van Beethoven.

„Simfonia clasică”  a avut  premiera pe 21 aprilie 1918 la Sankt Petersburg sub conducerea compozitorului Serghei Prokofiev  și a devenit una dintre cele mai cunoscute și îndrăgite lucrări ale sale.  „Ideea mea era să compun o simfonie în stilul lui Haydn […] M-am gândit că, dacă azi ar mai trăi, el ar continua să compună în acelaşi stil, dar ar şi aduce elemente noi în muzica sa. Am vrut să compun o simfonie tradiţională credincioasă acestui principiu. Am numit-o Clasica mai întâi pentru că este un titlu simplu, dar şi ca să îi irit pe filistini, în speranţa că va pica bine dacă, într-adevăr, simfonia va reieşi a fi ‘clasică”, mărturisea compozitorul.

Concertul pentru pian și orchestră nr.11  Hob Xviii:5  a fost compus de Joseph Haydn între 1780 și 1783, având multe asemănări cu concertele pentru pian ale lui Mozart. Haydn și Mozart făcuseră cunoștință înainte de 1784, când a fost publicat acest concert. Mozart a recunoscut rolul important al lui Haydn în dezvoltarea muzicii și, în corespondență, l-a numit uneori „Papa Haydn”.

Despre Simfonia nr. 1, în do major, op. 21, interpretată în partea a doua a concertului, muzicologul Mihai Cojocaru afirmă că „Beethoven ascunde în Simfonia nr. 1 nu doar „Eroica” şi Simfonia „Destinului”, ci şi spontaneitatea din Simfonia nr. 4 sau parodia din nr. 8”.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.