Docu-serie animată despre Dumitru Prunariu, singurul astronaut român
https://www.ziarulmetropolis.ro/docu-serie-animata-despre-dumitru-prunariu-singurul-astronaut-roman/

Animation Worksheep a lansat primul episod dintr-o serie de 12 scurtmetraje de animaţie Pixel Art despre momentele esenţiale din viaţa lui Dumitru Dorin Prunariu, singurul român care a zburat vreodată în spaţiul cosmic.

Un articol de Petre Ivan|14 Martie 2019

Numit „Sputnik & Gagarin”, primul episod din această serie web animată este dedicat momentelor declanșatoare de fantezie din copilăria și adolescența lui Dumitru Prunariu, născut în 1952, în Brașov. Primul dintre acestea, lansarea primului satelit artificial al Pământului, botezat Sputnik 1, are loc pe când Dumitru avea doar cinci ani.

Patru ani mai târziu, în jurul orei 9 dimineața, cosmonautul sovietic Iuri Alexeevici Gagarin devenea primul om care zbura în spațiul cosmic, un prim pas din proiectul spațial ambițios al URSS, numit Vostok.

La 14 mai 1981, pe când avea 29 de ani, Dumitru Prunariu devenea primul român care zburase vreodată în spațiul cosmic, și avea să rămână și singurul. A participat la misiunea Soiuz 40 din cadrul programului spațial „Intercosmos” și a petrecut în spațiu 7 zile, 20 de ore și 42 de minute.

Această serie de animații scurte, un produs media unic avându-l în centru pe Dumitru Prunariu, fost inițiată în cadrul celei de-a unsprezecea ediții ale atelierului Animation Worksheep, care a avut loc între 31 august – 22 septembrie 2018, la Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative – CINETic.

O echipă formată din 13 tineri animatori, sub îndrumarea trainerilor Dan Panaitescu, Ion Aramă, Radu Pop și Vlad Ilicevici, au pus bazele acestui proiect la care au continuat să lucreze Ion Aramă și Radu Pop, până în prezent.

Un proiect organizat de Asociația Culturală ESTENEST, condusă de Vlad Ilicevici, Animation Worksheep este singurul atelier intensiv de film de animație din România, care își propune să reproducă ritmul și stilul de lucru din marile studiouri de animație internaționale.

În cadrul aceleiași ediții din toamna trecută a fost produs videoclipul animat al piesei „Sorcova”, a formației Vița de Vie, de pe albumul „Şase” (-) – cea de-a doua parte a materialului discografic „Șase/Șase”.

Cea de-a douăsprezecea ediție Animation Worksheep se desfășoară în această perioadă, la CINETic. Tema atelierului care a avut startul pe 1 martie și care durează trei săptămâni este interacțiunea dintre muzică și animație, modalitățile prin care cele două se pot influența și potența reciproc.

O nouă echipă de tineri animatori, îndrumați de aceiași specialiști ai industriei, vor realiza produse animate pentru proiectul muzical al Mariei Balabaș și Alexander Arpeggio, doi artiști contemporani care explorează sunetul din perspective noi, nonconformiste.

Maria Balabaș este jurnalistă și muziciană, moderatoarea emisiunii Dimineața crossover de la Radio România Cultural, cu o serie de proiecte la activ dedicate noilor forme de creație radiofonică (Generația sonoră). Alexander Arpeggio este un DJ și producător din Berlin care și-a început cariera în urmă cu șaptesprezece ani, influențat de New Wave, Italo Disco și Minimal Synth.

Totodată, noua generație de worksheeperi va lucra la un videoclip animat realizat în tehnica stopmotion, care va ajuta publicul să se familiarizeze cu activitatea Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative – CINETic, gazda Animation Worksheep începând din 2016.

Animation Worksheep este un proiect co-finanțat de AFCN și CNC.

Linkuri – producții ale Animation Worksheep:

Vița de Vie – Sorcova

Robin and the Backstabbers – Cand te-am cunoscut, Cristina

Coma – Montagne Russe

Subcarpați – Dintr-o Lume În Altă Lume

Orkid – Stargaze

Proiecții Harun și Marea de Povești

Experiment

Spot comercial Testul Veneris

Spot comercial Testul Barza

Foto: Dumitru Prunariu – facebook

 

12
/09
/19

INTERVIU Unul dintre cei mai apreciați regizori ai Noului Val, Corneliu Porumboiu vorbește despre cum și-a realizat cel mai nou film, „La Gomera”, acum în cinematografe, despre rolul Cannes-ului, despre tema limbajului, despre diversitatea cinematografiei române și despre importanța stilului.

12
/09
/19

Filmul „La Gomera”, al cincilea lungmetraj al regizorului Corneliu Porumboiu, propunerea României pentru o nominalizare la Oscar 2020, va rula de vineri, 13 septembrie, în 45 de orașe din țară, cu proiecții speciale la Timișoara, Cluj-Napoca, Iași și Constanța.

11
/09
/19

5 zile de filme, întâlniri cu publicul, ateliere culinare, povești, piñata, capoeira, samba si bossa-nova în cadrul singurului festival de film si cultură ibero-americană din țară! Festivalul Película a ajuns la cea de-a 4-a ediție și va avea loc în perioada 11-15 septembrie 2019 la Cinema Elvire Popesco, Institutul Cervantes, Cinema Muzeul Țăranului Român, J’ai Bistrot, Gastropub și Vino Wines&More.

10
/09
/19

CRONICĂ DE FILM Cu cel mai nou film al său, „Ivana cea Groaznică” (2019), tânăra regizoare sârbo-română Ivana Mladenović consfinţeşte, spectaculos, cea mai proaspătă schimbare din cinema-ul românesc al ultimilor ani. Este o direcţie caracterizată, formal, printr-un amestec inspirat de ficţiune şi documentar şi, tematic, printr-un intimism accentuat.

06
/09
/19

Invitată a celei de-a şaptea ediţii a Alba Iulia Music & Film Festival (30 august - 1 septembrie), eveniment organizat de TIFF, Maia Morgenstern a vorbit, la o întâlnire cu publicul, despre cinema, despre cum a ajuns actriţă, despre „Balanţa” şi Lucian Pintilie, despre generaţii şi despre seriale.

06
/09
/19

Un film care a redefinit și depășit barierele genului său, „IT” a devenit o parte integrantă a culturii unei generaţii şi totodată producţia horror cu cele mai mari încasări din toate timpurile. Continuarea fenomenului care în 2017 se bucura de aprecierea criticilor şi de un succes global de box office, în urma încasărilor sale spectaculoase de peste 700 de milioane de dolari la nivel mondial, din 6 septembrie ,,IT Capitolul 2” este gata să facă istorie din nou şi pe marile ecrane din România.

05
/09
/19

Pentru a atrage atenția asupra numărului tot mai mic de cinematografe în care pot fi proiectate filmele românești, Transilvania Film și-a propus să marcheze spațiile bucureștene care, până nu demult, atrăgeau zilnic sute de cinefili. ,,Aici ați fi putut vedea Monștri. din 27 septembrie’’ este mesajul adresat publicului, prin intermediu afișelor amplasate pe frontispiciile cinematografelor Corso și Studio.

Page 9 of 254« First...7891011...203040...Last »