Docuart Fest 2014, la Cinemateca Eforie
https://www.ziarulmetropolis.ro/docuart-fest-2014-la-cinemateca-eforie/

“România face documentar” exprimă simplu şi concis dorinţa de a educa prin intermediul cinematografiei, folosindu-se de ideea de unitate întru cultură prin mijloace artistice. Documentarul aduce poveşti reale din viaţă, nemodificate şi spuse întru totul aşa cum sunt. De aceea, poveştile filmate despre români, aparţinând unor români participanţi la festival, demonstrează că România poate şi face documentar.

Un articol de Petre Ivan|18 septembrie 2014

Aceleași idei l-au încercat și pe Voicu-Dan Dragomir, artistul din mâinile căruia a luat naștere afișul festivalului de anul acesta. Pe lânga concretizarea imaginii acesteia a festivalului, există certitudini în ceea ce privește proiecțiile de film și sesiunile de Q&A care le vor însoți la final.

Aceste discuții cu întrebări și răspunsuri vor lua loc după fiecare proiecție în parte, între publicul care își poate satisface curiozitățile și realizatorii producțiilor. De asemenea, în cele 5 zile de festival vor fi ținute trei sesiuni de master class, de profesioniști din domeniu, delegați să discute pe diverse teme.

“Funcția sintactică și semantică a montajului” este prima sesiune de master class din festival, ținută de Dana Bunescu, inginer de sunet și monteur, joi, 2 octombrie de la ora 11:00.

Numele ei este prezent pe genericele celor mai premiate filme din cinematografia noastră, lucrând pe partea de montaj la “Poziția copilului”, “aici…adică acolo”, “Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu”, “Amintiri din Epoca de Aur” 1 și 2, “Cealaltă Irina”, “Felicia, înainte de toate”, “Afacerea Tănase“ sau “4 luni, 3 săptămâni și 2 zile”.

De asemenea, pe partea de sunet Dana se poate lăuda cu filme precum “După dealuri”, “Legături bolnăvicioase”, “Exploratorul”, “Marele jaf comunist” sau “Omul cu o mie de ochi”, acestea fiind doar câteva nume.

A doua sesiune de master class va fi pe 3 octombrie, când Paula Herlo, jurnalistă distinsă cu numeroase premii naționale si internaționale, va vorbi despre documentarul de investigație, dezvăluind secretele acestui gen cinematografic.

Florin Iepan încheie seria celor 3 sesiuni de master class pe 4 octombrie, și va introduce publicul în lumea documentarului istoric, vorbindu-ne despre responsabilitatea și libertatea de a interveni în conținutul poveștii, în “Documentarul istoric, filmul cu rol de document”.

Docuart Fest

Cu alte cuvinte, de pe 1 pe 5 octombrie, la Cinemateca Eforie sunt numeroase proiecții de film de urmărit, povești impresionante de cunoscut și lucruri de aflat pe care nu le întâlnești în fiecare zi, cu prilejul București Docuart Fest 2014.

Foto: Docuart Fest 2014 – festival.docuart.ro

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

Pagina 20 din 272« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »