Docuart: peste 40 de proiecţii de film documentar şi 1200 de spectatori
https://www.ziarulmetropolis.ro/docuart-peste-40-de-proiectii-de-film-documentar-si-1200-de-spectatori/

Cele 4 zile de Bucureşti Docuart Fest 2013 s-au scurs odată cu ploaia de duminică. Semn de belşug pentru ediţiile viitoare sau nu, cert este că experienţa Docuart nu se sfârseşte aici.

Un articol de Andrada Văsii|2 octombrie 2013

Cele 4 zile de Bucureşti Docuart Fest 2013 s-au scurs odată cu ploaia de duminică. Semn de belșug pentru edițiile viitoare sau nu, cert este că experiența Docuart nu se sfârsește aici.

Au fost 4 zile pline de activități, de emoții, voie bună, 4 zile în care Cinemateca Eforie s-a umplut de oameni frumoși, dornici să cunoască și să se cunoască la Docuart.

O atmosferă caldă și prietenoasă a împânzit locul încă de la primele ore când spectatorii au fost întâmpinați cu miros de cafea fierbinte și sesiuni de master class, până la orele serii când ieșeau de la vizionări pentru a mai purta câte o discuție.

Duminica documentarelor vechi la Docuart

Tot duminică a fost ziua filmelor documentare vechi, a primelor producții românești din anii ’30 – ’57 care au reprezentat un adevărat succes.

Spectatorii au fost încântați de documentarele prezentate la Docuart și s-au interesat în mod special de aceste materiale video pe care organizatorii le-au achiziționat de la Arhiva Națională de Filme cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei.

Citiţi şi: Bucuresti Docuart Fest: nevoia de a aduce trecutul în actualitate

Patru zile cu peste 40 de proiecții de film documentar, dimineți cu subiecte incitante în sesiunile de master class, filme invitate cu discuții antrenante, 7 premii în ultima zi de festival și un total de peste 1200 de spectatori, așa ar putea fi concluzionate în câteva rânduri activitățile Docuart.

Cătălina Grama, director artistic al festivalului Docuart, a fost alături pe parcursul celor 4 zile și s-a pliat perfect pe atmosfera festivă a decernării.

Docuart

Thomas Ciulei a fost prezent la Bucureşti Docuart Fest

Daniela Apostol, project manager București Docuart Fest, a declarat că temele alese pentru sesiunile de master class au fost printre cele mai diverse, în ordinea desfășurării. „Popor, naţiune, patriotism” a fost tema aleasă de Răzvan Butaru-producător TVR; despre „Estetica în filmul documentar” a povestit profesorul Francisc Mraz, iar în ultima zi de master class, regizorul Thomas Ciulei a făcut lumină asupra asupra temei „Documentarul de autor”.

Daniela Apostol a mai declarat că este important să ne cunoaștem trecutul, „şi ce mod mai bun de a-l cunoaște decât a-l vedea rulând în fața ochilor?“. Începând cu această ediție, în cadrul festivalului va exista o secțiune numită „File de istorie cinematografică”, cu scopul de a face cunoscut patrimoniul cinematografic românesc”.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook

Info:

Evenimentul a fost organizat  de Asociația Docuart cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național, iar intrarea a fost liberă.

Foto credit: foto sus (de la stânga la dreapta: Dana Bunescu, Laura Căpățână, Juller, Florin Barbu)  București Docuart Fest

10
/02
/21

Luni, 8 februarie, de la ora 18:00, pe pagina de Facebook a Festivalului Internațional Film O'Clock a putut fi urmărită conferința de presă care a anunțat selecția oficială de scurtmetraje din competiția festivalului. Cele 15 titluri au fost prezentate de Mirona Radu, fondator și director de festival, delegat pentru România, Ioanna Kryona, delegat pentru Grecia, Andrew Mohsen, delegat pentru Egipt și au fost urmate de o discuție cu criticul de film Cristi Mărculescu.

09
/02
/21

Întâlnirea lui Cioran cu Camus, care a avut loc chiar înainte ca filozoful plecat din România să debuteze în Franţa, l-a marcat profund pe autorul lui „Précis de décomposition”. Îndemnul intelectualului francez de a intra în „circulaţia ideilor” l-a umilit pe Cioran: „Îmi dădea mie lecţii. Avea o cultură de învăţător”.

08
/02
/21

CARTEA DE CINEMA În septembrie 1939, Franţa trebuia să găzduiască la Cannes, cu sprijinul SUA, un mare festival de film, o alternativă la Mostra de la Veneţia, din Italia fascistă. Izbucnirea războiului opreşte planul în ultimul moment. O carte a unui istoric francez, apărută şi în limba română, reconstituie această poveste fascinantă.

08
/02
/21

”Another Round / Încă un rând”, cel mai recent film în regia lui Thomas Vinterberg cu Mads Mikkelsen în rolul principal a fost nominalizat astăzi la categoria ”Cel mai bun film într-o limbă străină” la cea de 78-a ediție a Globurilor de Aur, care va avea loc anul acesta pe 28 februarie, într-o variantă online transmisă în direct, simultan din New York și Los Angeles.

05
/02
/21

CARTE DE CINEMA În 2020 s-au implinit 100 de ani de la premiera primului film românesc de animaţie. Prilej pentru apariţia unui volum care analizează evoluţia acestui gen pe parcursul unui secol, „Istoria filmului românesc de animaţie – 1920-2020”, scris de criticul Dana Duma.

02
/02
/21

Film O'Clock International Festival a apărut ca un parteneriat între țări care împărtășesc același fus orar și dragostea pentru cinema, ce își propune să fie mai mult decât un festival de film – o adevărată mișcare culturală ce folosește ca mijloace meridianul și fusul orar pentru a transforma Terra într-o citadelă cinematografică.

01
/02
/21

CARTEA DE CINEMA Proaspăt apărută la Editura Polirom, „Cinema în RSR. Conformism şi disidenţă în industria ceauşistă de film” este o provocatoare carte a istoricului Bogdan Jitea. O analiză a mecanismelor de control şi propagandă, dar şi a câtorva forme de rezistenţă în cinematografia din perioada lui Ceauşescu.

29
/01
/21

Cu o poveste inspirată din fapte reale și o distribuție excepțională, în care se regăsesc Olga Kurylenko, Lambert Wilson și Eduardo Noriega, Traducătorii/ Les traducteurs, un thriller franțuzesc plin de suspans și empatie, regizat de Régis Roinsard și distribuit de Independența Film, va avea premiera în câteva dintre cinematografele din România funcționale în această perioadă începând cu 5 februarie.

25
/01
/21

CARTE DE CINEMA Diversele evoluţii ale tehnologiei audiovizuale din ultimii ani au adus o formă inedită de comentariu despre cinema – eseul-video. Criticul Irina Trocan i-a dedicat o substanţială carte, „Audiovizualul în opoziţie” (2020), în care discută de asemenea şi cinema-ul eseu.