Documentarul „Fotbal Infinit”, de Corneliu Porumboiu, selectat, la Berlinală, în secţiunea Forum
https://www.ziarulmetropolis.ro/documentarul-fotbal-infinit-de-corneliu-porumboiu-selectat-la-berlinala-in-sectiunea-forum/

„Fotbal Infinit”, documentarul al lui Corneliu Porumboiu, a fost selectat în secţiunea Forum a Festivalului de Film de la Berlin, care va avea loc în perioada 15 – 25 februarie. Pentru cea de-a 48-a ediţie a competiţiei Forum au fost selectate 44 de filme, dintre care 35 vor fi prezentate în premieră mondială.

Un articol de Petre Ivan|19 ianuarie 2018

Documentarul este o privire asupra lumii sportului, de data aceasta în provincie, se arată pe site-ul festivalului. Este pentru a doua oară când Porumboiu ajunge la Berlinală cu un documentar. În 2014, el a prezentat în aceeaşi secţiune a festivalului german „Al doilea joc”.

„Fotbal infinit” va avea premiera mondială la Berlin, unde va concura cu filme din Austria, Maroc, Germania, Thailanda, Mexic, Franţa şi SUA.

Despre Corneliu Porumboiu

Corneliu Porumboiu, născut în 1975, la Vaslui, a studiat regie de film la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale“

Corneliu Porumboiu

din Bucureşti.

După o serie de filme de scurtmetraj („Pe aripile vinului“, „Călătorie la oraş“ şi „Visul lui Liviu“), Corneliu Porumboiu a debutat în lungmetraj în anul 2006 cu filmul „A fost sau n-a fost?“.

Filmul, realizat din fonduri independente, a avut premiera mondială la Festivalul de la Cannes unde a obţinut premiul pentru debut Caméra d’Or şi premiul pentru distribuţie Label Europa Cinémas.

Al doilea lungmetraj în regia lui Corneliu Porumboiu, „Poliţist, adjectiv“, a fost selecţionat la Festivalul de Film de la Cannes, în secţiunea Un Certain Regard.

Au urmat filmele „Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism“ (2013) şi „Al doilea joc“ (2014).

În 2015, a lansat la Cannes lungmetrajul „Comoara”, pentru care a fost recompensat cu A Certain Talent Prize al secţiunii Un Certain Regard.

Foto: Corneliu Porumboiu, Berlinala 2018  – facebook

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.