Documentarul Tom Waits – Tales from a Cracked Jukebox. Avanpremieră DokStation 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/documentarul-tom-waits-tales-from-a-cracked-jukebox-avanpremiera-dokstation-2018/

Joi, 26 iulie, începând cu ora 19.30, la DESCHIS Gastrobar (Splaiul Unirii, 160), are loc avanpremiera celei de-a treia ediţii a DokStation Music Documentary Film Festival. În cadrul evenimentului, va fi proiectat filmul documentar Tom Waits: Tales from a Cracked Jukebox (2017, regia James Maycock), precedat de o selecţie muzicală cu şi despre Tom Waits, alcătuită de Alexandra Ungureanu. Intrarea este  liberă.

Un articol de Petre Ivan|25 iulie 2018

Tom Waits este unul din cei mai originali muzicieni din ultimii 50 de ani. Cunoscut pentru vocea sa gravăși pentru melanjul eclectic de stiluri muzicale, artistul este una din cele mai enigmatice și influente figuri ale muzicii moderne.

Piesele sale au fost reinterpretate de Bruce Springsteen, Rod Stewart sau Norah Jones, printre mulți alții. Însă Waits și-a urmat mereu propria viziune artistică, fără sățină cont de curentele muzicale la modă.

„Eu nu sunt neapărat personajul principal din piesele mele”, declară Tom Waits în documentarul regizat de James Maycock.

Artistul a ținut mereu jurnaliștii la distanțăși nu a dezvăluit prea multe despre viața sa personală. De aceea, regizorul și producătorul James Maycock (care a mai realizat documentare despre Yehudi Menuhin și Yoko Ono) a fost nevoit să recurgă la arhive, dar și la interviuri cu prieteni și colaboratori ai artistului: producătorul Bones Howe, cântăreața Lucinda Williams și muzicianul Jim Sclavunos, printre alții.

De-a lungul longevivei sale cariere, Tom Waits s-a reinventat și a evoluat constant, de la imaginea poetului chefliu, caracteristică primelor sale albume, până la regele compozițiilor abstracte de pe Swordfishtrombones (1983). Piesele sale sunt o cronică a societății americane, prin intermediul unor personaje marginale – visători, pierde-vară, boschetari și bandiți – iar muzica sa este puternic influențată de blues, jazz, Weimar cabaret și film noir.

Cu ajutorul interviurilor, imaginilor și înregistrărilor de arhivă, documentarul Tom Waits: Tales from a Cracked Jukebox oferă o incursiune fascinantă în lumea suprarealistă, sub clar de lună, a muzicii lui Tom Waits, prezentând portretul unui muzician inovator și povestea creațiilor sale unice – un altfel de rapsodie americană.

Din distribuție mai fac parte: Ralph Carney, Marianne Faithfull, Guy Garvey, Terry Gilliam, Ed Harcourt.

A treia ediție DokStation Music Documentary Film Festival, singurul festival de documentare muzicale din București, va avea loc în perioada 13-16 septembrie 2018.

Festivalul va aduce în fața publicului din mai multe cartiere ale Capitalei proiecții, concerte, evenimente și ateliere pentru copii și tineri, atât în clădiri cu istorie și tradiție, cât și în spații neconvenționale.

Evenimentele din cadrul DokStation 2018 vor fi găzduitede Centrul Cultural „Mihai Eminescu”, Parcul Drumul Taberei, Control Club, Spațiul M60, DESCHIS Gastrobarși Apollo 111.

Foto: DokStation 2018, Tom Waits – Tales from a Cracked Jukebox – www.dokstation.ro

 

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.