Domnisoara populara – cea mai rapidă dactilografă din lume!
https://www.ziarulmetropolis.ro/domnisoara-populara-cea-mai-rapida-dactilografa-din-lume/

Plasat în anii ‘50, Domnisoara populara spune povestea unei fete din provincie care, odată ajunsă la oraş, obţine primul ei job unde se dovedeşte a fi o secretară lamentabilă. Cu toate astea, în scurt timp, ea devine cea mai rapidă dactilografă din oraş. Ba chiar din ţară şi apoi din lume!

Un articol de Petre Ivan|18 decembrie 2013

Plasat în anii ‘50, filmul „Domnisoara populara“ spune povestea unei fete din provincie care, odată ajunsă la oraş, obţine primul ei job unde se dovedeşte a fi o secretară lamentabilă. Cu toate astea, în scurt timp, ea devine cea mai rapidă dactilografă din oraş. Ba chiar din ţară şi apoi din lume!

„Populaire“/„Domnișoara populară“, comedia franţuzească în regia lui Régis Roinsard, va avea premiera vineri, 20 decembrie.

Filmul a fost nominalizat la Premiile César 2013 în cadrul a cinci secţiuni: Cel mai bun film de debut: Régis Roinsard (regizor) şi Alain Attal (producător), Cea mai bună imagine, Cea mai bună scenografie, Cea mai bună coloană sonoră originală, Cele mai bune costume.

Actriţa belgiană Déborah François (The Child, The Page Turner, The First Day of the Rest of Your Life) interpretează rolul secretarei, în timp ce francez Romain Duris (L’Auberge Espagnole, Heartbreaker, Russian Dolls, Adventures of Arsene Lupin, Molière) este, aici, şefului ei.

„Populaire” este primul lungmetraj al regizorului Régis Roinsard. Acesta spune că dintotdeauna şi-a dorit să spună poveşti prin intermediul imaginilor: „În şcoală obişnuiam să fotografiez copii consideraţi ciudaţi. Să fiu foarte sincer, cred că şi eu eram unul dintre ei, asta pentru că petreceam tot timpul înregistrînd filme de la televizor pentru ca apoi să le pot diseca mai târziu“.

Domnisoara populara şi ideea concursului de dactilografie-viteză

Prin 2004, Régis Roinsard a dat peste un documentar despre istoria scrisului la maşină, care includea o secvenţă scurtă cu competiţii de dactilografiat viteză. „Acele 30 de secunde au fost atât de fascinante pentru mine încât am văzut imediat potenţialul unui film. Am schiţat încă de atunci liniile principale. Această lume a scrisului la maşină mi s-a părut atât de excentrică! E incredibil cum a putut deveni un sport. Am fost deasemenea captivat de legătura dintre om şi maşină…”, îşi aminteşte Roinsard.

Domnisoara populara

Rose (personajul principal), denumit după bunica regizorului, a fost inspirat din Audrey Hepburn. „Am văzut şi documentare despre cum era tineretul din anii ‘50. Am urmărit o serie de filme cu Audrey Hepburn, cum ar fi Sabrina, Love in the Afternoon, Funny Face şi My Fair Lady, de unde ne-am şi inspirat pentru personajul Rose”, spune Régis Roinsard

„Populaire” este distribuit în România de Independenţa Film.

Foto cu Domnisoara populara – Independenţa Film

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.