Două portrete de Rembrandt restaurate vor fi expuse, alternativ, la Luvru şi Rijksmuseum
https://www.ziarulmetropolis.ro/doua-portrete-de-rembrandt-restaurate-vor-fi-expuse-alternativ-la-luvru-si-rijksmuseum/

După 18 luni de restaurare, două portrete pictate de maestrul olandez Rembrandt vor fi expuse, alternativ, pe perioade de cinci şi opt ani, la Luvru şi Rijksmuseum. Pictate în 1634, cele două tablouri au fost achiziţionate în comun în 2015 de Franţa şi Olanda pentru 160 de milioane de euro.

Un articol de Petre Ivan|21 februarie 2018

Timp de un an şi jumătate, echipe de la Muzeul Luvru din Paris şi de la Rijksmuseum din Amsterdam au făcut cercetări despre tablouri înainte de a îndepărta cu grijă şase straturi din vechiul lac.

Graţie tehnicilor foarte sofisticate, precum scanarea cu ultraviolete şi cu raze X, restauratorii au descoperit că cei doi îndrăgostiţi au împărţit anterior aceeaşi pânză. Ei cred că pânza a fost împărţită în două înainte de a fi pictată.

Marten Soolmans, în vârstă de 20 de ani, şi Oopjen Coppit, de 22 de ani, au fost reprezentaţi pe o pânză dublă de mai mult de doi metri înălţime, privilegiu rezervat nobililor.

Căsătoriţi de peste un an, fiul unui negustor din Anvers ţine în mâna stângă o mănuşă din piele. Cu pântecele rotund căci era însărcinată cu primul lor copil, „Mona Lisa din Olanda”, aşa cum a fost supranumită de criticul francez Théophile Thoré, ea ţine în mână un evantai din pene negre şi patru rânduri de perle.

Tablourile „au fost fără îndoială pictate complet de Rembrandt până la cel mai mic detaliu”, a subliniat directorul geenral de la Rijksmuseum Taco Dibbits în timpul unei conferinţe de presă.

Altădată expuse într-o cameră, aceste tablouri, proprietatea fostei ramuri a familiei Rotschild din 1877, nu au fost arătate publicului decât o singură dată, în 1956, înainte de expunerea lor la Luvru în martie 2016.

Rezultatul acestei restaurări va fi accesibil la Rijksmuseum începând din 6 martie, într-o expoziţie intitulată „Înalta societate”, înainte de a fi prezentată din nou la Luvru.

Operele vor fi apoi expuse pe rând la Rijksmuseum şi la Luvru, pentru perioade de cinci ani mai întâi şi apoi de opt ani. Această alternanţă vine în urma unei interdicţii de împrumut în afara celor două spaţii.

Foto: Două portrete de Rembrandt – facebook

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.

24
/09
/20

Fundația Calea Victoriei aduce o mulțime de noutăți în programul de cursuri online al lunii octombrie, ca să te bucuri de seri reușite și energizante. Istorie și artă urbană, dicție și cetăți medievale, negociere și literatură sau comedie sunt doar câteva posibilități.