Dragoste și alți demoni. POVEȘTILE lui DEDE’s (din autobuz)
https://www.ziarulmetropolis.ro/dragoste-si-alti-demoni-povestile-lui-dedes-din-autobuz/

Obosit, neras, încercănat, bărbatul de aproximativ 30 de ani intenşi vorbeşte la telefon. Are căştile în urechi, dar cine ştie cum a reuşit să aranjeze lucrurile astfel încât tot ce vorbeşte partenerul lui de flecăreală să se audă şi la difuzorul telefonului, ca să fie auditoriul la curent cu întreaga convorbire. Căştile îi blochează bine canalele auditive, aşa că vorbeşte foarte tare.

Un articol de Dede's|25 septembrie 2018

Povestește ce a făcut cu o seară în urmă cu o rudă a soției. Din amănuntele oferite e clar, ruda e femeie, deci …tradițional. Cum am ajuns în proximitatea lui mai târziu, am ratat preludiul. Este deja la un ”bot fără mâini”.

Celălalt, mai bătrân după voce, nechează incredibil și lansează tot felul de încurajări de parcă acțiunea s-ar petrece chiar în acele momente.

Domnul Dede’s

Mă simt jenat, eu și o femeie mai în vârstă, restul aproape că nu mai respiră, sorb fiecare cuvânt. Când a ajuns cu povestea la ”i-am pus cracii pe umeri și am început …”, două femei își rearanjează poziția pe scaun, iar un zugrav (hainele lui îmi indică meseria) îmi lasă impresia că e gata să-și înghită limba.

E clar, îmi dau seama că trebuie să cobor din autobuz înainte să treacă la următoarea perversiune, atmosfera este prea încinsă pentru gustul meu. Traficul e semiblocat, așa că prind și o ”capră” cu îmbunătățiri. ”A dracu, cu mine nu vrea așa”, strigă celălalt.

Sodoma, strig pe interior, eu!

Publicul e în pragul aplauzelor. Baba pudica e în pragul leșinului. Eu sunt în pragul ușii. Dar ușa nu se deschide. Amănuntele curg, el e un amant incredibil, dar și ruda soției e foarte talentată, din descriere fie a fost gimnastă fie e contorsionistă la circ.

Îmi scot telefonul, nu intenționez să cer numărul rudei, ci doar să-mi pun căștile și să ascult și altceva. Bătrâna mă privește cu disperare.

Stați liniștită, eu doar ascult, nu vorbesc.

––––––

* Dede’s este jurnalist și bloger (www.dedes.ro)

Foto: Dragoste și alți demoni, POVEȘTILE lui DEDE’s (din autobuz) – facebook

04
/02
/14

Încerc să merg la teatru de fiecare dată cu inima deschisă. Încerc să nu am păreri deja formate înaintea unui spectacol, deși ascult cu interes opiniile spectatorilor care l-au văzut înaintea mea. Dar ce se întâmplă la revederea unui spectacol?

25
/01
/14

Zona experimentală ne atrage, iar - dacă avem noroc -, putem să ne lovim de ea. Nopți întregi în pădure, dormit pe podea, dezbrăcat în frig, cu puțină mâncare și fără apă; toate astea pentru bucuria de a experimenta în artă.

19
/12
/13

Directorul Muzeului Ţăranului Român, Virgil Nitulescu, afirmă că prin aplicarea proiectului privind comasarea Muzeului Satului cu MŢR s-ar "desfiinţa o instituţie fundamentală pentru spiritualitatea românească", greşeală pe care a făcut-o "cu vădită intenţie" numai "regimul comunist".

28
/11
/13

Fotografia e o lașitate și e un fapt radical. Fotograful știe că nu trebuie să creeze lumea din nou; dar oriunde oricând s-ar afla, lumea întreagă se află cu el aici și acum.

11
/11
/13

CRONICĂ DE CONCERT „Un artist îşi asumă riscuri”, aşa s-ar putea sintetiza ceea ce pianista Valentina Lisitsa a împărtăşit cu jurnaliştii şi publicul bucureştean pe parcursul zilei de 5 noiembrie 2013, la Ateneul Român.

06
/11
/13

În urma întâlnirii de ieri de la Godot, care marca şi deschiderea Festivalului Naţional de Teatru Independent, am putut să-mi fac şi eu o idee despre ce cred că înseamnă pentru mine această sintagmă de teatru independent şi am decis să mă retrag din această categorie atunci când vorbesc despre creaţiile proprii.

28
/10
/13

OPINIE Marius Manole: „Sunt puţini regizorii care îşi iau în distribuţii actori tineri şi puţine teatrele care acceptă colaboratori tineri. Şi dacă îi primesc, le aruncă 50 de lei pe spectacol, spunându-le că trebuie să fie mulţumiti că joacă pe o scenă mare.“

02
/10
/13

Hamlet Next Hours este un test, iar teatrul independent este porția de realitate cu care trebuie să se confrunte orice actor sau regizor. În teatrul independent nu contează că ești imaginea unui lanț de farmacii sau că ești apreciat în filme la nivel internațional. În teatrul independent ești sau nu ești pe gustul publicului.

14
/06
/13

ANALIZĂ Uniunea Europeană şi Statele Unite sunt pregătite să înceapă o serie de negocieri pentru a ajunge la un acord istoric de liber-schimb. În traducere: Adio subvenţii de la buget pentru filme! Sau, mai direct, modelul hollywoodian mercantil ar acapara bătrâna Europă cinefilă.

05
/06
/13

OPINIE La Gala Tânărului Actor din 2008, unde am mers cu un fragment din spectacolul „Poezia Visului“ de Miriam Răducanu, pe texte de Emil Botta, a trebuit să lucram, pentru proba impusă, un text mai puţin cunoscut de-al lui I. L. Caragiale, „Statistica“.

12
/04
/13

Citești „ca să înţelegi cum merge treaba, pentru că o carte nu-ți cere nimic și nu te bate la cap...“. Într-o prezentare neobişnuită, jurnalistul Tudor Călin Zarojanu le-a răspuns studenților la Marketing, cu ocazia centenarului ASE, la întrebarea „De ce-aș citi?“

27
/03
/13

Când am fost recuziter la Bulandra şi am privit teatrul din toate unghiurile posibile mi-am dat seama că nu-mi mai pot şterge niciodată de pe retină acele imagini. Şi am hotărât să le prind într-o ramă mai mare. Am folosit ca ramă chiar viaţa mea. Iar teatrul îşi desfăşoară culorile lui pe o pânză care nu se va umple niciodată.

27
/03
/13

Săptămâna trecută am avut spectacol la Teatrul Naţional. Pe lângă activitatea de coordonare a Teatrului Studenţesc Podul, sunt actor-colaborator al Teatrului Naţional. Cele două „locuri de muncă“ sunt diferite, dar senzaţia este că s-ar putea completa unul pe celălalt.

15
/03
/13

O linişte în sală, de parcă toţi spectatorii uitaseră să respire... Apoi, unele voci din public au rostit, în şoaptă: „iubire“, intuind că va fi următorul cuvânt care va fi rostit şi pe scenă.