Dramaturgie contemporană la Reactor
https://www.ziarulmetropolis.ro/dramaturgie-contemporana-la-reactor/

Reactor a început evenimentele dedicate dramaturgiei româneşti contemporane, văzută într-un cadru larg, multigeneraţional, pe 15 ianuarie, la ora 18.00, cu dezbaterea „Practici şi funcţii ale dramaturgului. Trecut, prezent şi viitor”, la care au participat autori români din diferite generaţii: Miruna Runcan, Alina Nelega, Matei Vişniec, Catinca Drăgănescu, Alexandra Pâzgu, Panna Adorjani, Petro Ionescu. Discuţia a fost prezentată pe pagina de Youtube a Reactor.

Un articol de Liliana Matei|18 ianuarie 2021

În 20 și 24 ianuarie, de la ora 20.00, vor urma două spectacole difuzate online: Proteine fluorescente de Alexandra Pâzgu, în regia Letei Popescu, și Rândul 3, aproape de margine de Alexa Băcanu, în regia Sânzianei Stoican, un spectacol despre identitate și iubire, văzute într-un context istoric.

În 31 ianuarie, de la ora 20.00, va avea loc evenimentul live transmis online Cuprins în timp, o rescriere a primei piese de teatru originale în limba română – Farmazonul din Hârlău de Vasile Alecsandri –, realizată de cinci autoare contemporane: Alexa Băcanu, Ana Cucu-Popescu, Ioana Hogman, Petro Ionescu, Alexandra Pâzgu. Întorcându-se în timp, la începuturile dramaturgiei românești de la jumătatea secolului al XIX-lea, tinerii artiști vor încerca să găsească puncte comune și puncte divergente, abordând textul în cinci stiluri diferite, în cadrul unui spectacol-lectură.

Evenimentele vor fi însoțite de atelierul de mediere culturală Framework, coordonat de regizorul Raul Coldea, în cadrul căruia se vor viziona atât evenimentele din program, cât și alte patru spectacole: două de la Teatrul Național Cluj-Napoca (Florența sunt eu de Gellu Naum și Sânziana și Pepelea de Vasile Alecsandri, ambele în regia lui Alexandru Dabija) și două din repertoriul Reactor (Noi nu, niciodată, dramaturgia Petro Ionescu, și În umbra marelui plan de Catinca Drăgănescu). În cadrul atelierului se vor discuta aceste evenimente împreună cu membri ai echipelor artistice și administrative Reactor.

Înscrierile la Framework se fac până în 16 ianuarie, prin completarea următorului formular: https://docs.google.com/…/1FAIpQLScMmOxZK4hxI7…/viewform.

Toate evenimentele lunii ianuarie sunt gratuite. Dacă doriți să susțineți munca echipei artistice și a colectivului administrativ Reactor, puteți opta pentru cumpărarea unui bilet, devenind Susținător sau Supersusținător Reactor. Atât biletele gratuite, cât și cele de susținere, se achiziționează online de pe site-ul Eventbook.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.