“După dealuri” de Mungiu este considerat eligibil pentru o nominalizare la Oscarul pentru film străin
https://www.ziarulmetropolis.ro/dupa-dealuri-de-mungiu-este-considerat-eligibil-pentru-o-nominalizare-la-oscarul-pentru-film-strain/

Lungmetrajul “După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost inclus printre cele 71 de pelicule considerate eligibile pentru o nominalizare la premiul Oscar pentru film străin care va fi decernat în 2013, a anunţat, luni, Academia de film americană. Premiat pentru scenariu şi pentru interpretare – un dublu trofeu, acordat actriţelor Cosmina Stratan şi Cristina Flutur […]

Un articol de |9 octombrie 2012

Lungmetrajul “După dealuri”, de Cristian Mungiu, a fost inclus printre cele 71 de pelicule considerate eligibile pentru o nominalizare la premiul Oscar pentru film străin care va fi decernat în 2013, a anunţat, luni, Academia de film americană.

Premiat pentru scenariu şi pentru interpretare – un dublu trofeu, acordat actriţelor Cosmina Stratan şi Cristina Flutur – la Festivalul de la Cannes, filmul “După dealuri” este scris şi regizat de Mungiu şi inspirat de romanele non-ficţionale ale Tatianei Niculescu Bran.

“După dealuri” spune povestea a două fete care au crescut împreună şi care se reîntâlnesc după câţiva ani de despărţire. Alina se întoarce din Germania să o ia cu ea pe Voichiţa, prietena ei din copilărie faţă de care se simte încă foarte ataşată. Voichiţa şi-a găsit însă calea în credinţă, iar maicile printre care trăieşte la mănăstire ţin locul familiei pe care nu a avut-o niciodată. Alina luptă cu toate puterile să recâştige afecţiunea Voichiţei, făcându-i pe cei din jur să se întrebe de unde vine forţa care o animă.

Filmul a fost desemnat să reprezinte România la premiile Oscar de anul viitor de un juriu format din Eugenia Vodă, critic de film şi realizator TV, Magda Mihăilescu, critic de film, Cristina Corciovescu, critic şi istoric de film, Mihai Chirilov, critic de film,director artistic al Festivalului Internaţional de Film Transilvania,Cluj, Dana Duma, critic de film, Dinu Tănase, director de imagine şi regizor, şi Eugen Atanasiu, critic de film.

Aceasta este pentru a doua oară când Mungiu intră în cursa pentru premiile Academiei americane, după ce, în 2007, filmul “4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile”, premiat cu Palme d’Or la Cannes, a reprezentat propunerea României la Oscar. Însă atunci Mungiu nu a reuşit să obţină o nominalizare la premiul Oscar. În schimb, filmul a primit nominalizări la premiile Globul de Aur şi César.

Academia de film americană va face o primă selecţie din cele 71 de lungmetraje, din care ulterior vor fi alese cele cinci nominalizări, care vor fi anunţate pe 10 ianuarie 2013, alături de celelalte categorii de premii Oscar.

Gala de decernare a premiilor Oscar va avea loc pe 24 februarie, la Dolby Theater (fostul Kodak Theater) din Hollywood.

Potrivit presei de specialitate de la Hollywood, cei doi mari favoriţi la premiul Oscar pentru film străin din 2013 sunt “Intouchables” (Franţa) şi “Amour” (Germania).

Filmul francez, distribuit în SUA de Harvey Weinstein – care are la activ 5 premii Oscar în calitate de producător, cel mai recent obţinut pentru “Artistul/ The Artist”, anul acesta -, s-a bucurat de un mare succes internaţional şi a avut încasări pe plan mondial de 380 de milioane de dolari.

În ceea ce priveşte “Amour”, acesta a fost recompensat cu premiul Palme d’Or la ediţia de anul acesta a Festivalului de la Cannes. Michael Haneke a fost nominalizat la Oscar şi în 2010, pentru “Panglica albă”.

Printre cele 71 de filme eligibile pentru o nominalizare la Oscar se numără cele mai recente producţii ale unor cineaşti prestigioşi, precum “La vie sans principe”, de Johnnie To (Hong Kong), “Caught in the web”, de Chen Kaige (China), şi “Pieta”, de Kim Ki-duk (Coreea de Sud), premiat cu Leul de Aur la Veneţia, în 2012. De asemenea, anul acesta, a fost inclus pentru prima dată în listă un film kenyan, “Nairobi Half Life”.

 

Sursa: Mediafax

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

19
/10
/20

Joi, 22 octombrie 2020, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de dirijorul Lior Shambadal, va susține, de la ora 19.00, un program integral semnat de Wolfgang Amadeus Mozart, în regim live, în cadrul stagiunii online. Concertul este transmis în direct, fără spectatori, din Sala mare a Ateneului Român, pe canalele online ale instituției.

19
/10
/20

Teatrul Național Iași anunță cea dintâi premieră a stagiunii, care va avea loc pe scena Sălii Mari: „Unchiul Vanea” de A.P. Cehov, în regia lui Claudiu Goga, un eveniment care marchează 160 de ani de la nașterea dramaturgului rus, programat în două părți: prima parte vineri, pe 23 octombrie, cea de-a doua parte sâmbătă, pe 24 octombrie, ambele cu începere de la ora 19:00.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

19
/10
/20

În perioada 9–18 octombrie 2020 a avut loc editia a 10-a a festivalului Bucharest Fringe - Maratonul Teatrului Independent, unul dintre cele mai mari, îndrăgite și longevive festivaluri dedicate teatrului independent din România care are drept scop principal promovarea artiștilor independenți.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.

Pagina 10 din 932« Prima...89101112...203040...Ultima »